Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗDESIGNΟι πιο ωραίοι ποδηλατόδρομοι του κόσμου

Οι πιο ωραίοι ποδηλατόδρομοι του κόσμου

Την ώρα της κλιματικής κρίσης, την ώρα που η συμφόρηση έχει πνίξει τους δρόμους του κόσμου, την ώρα που τα εμφράγματα και άλλες ασθένειες θερίζουν λόγω της ακινησίας και της κακής φυσικής κατάστασης των ανθρώπων, την ώρα που πλησίασε για να εφαρμοστούν οι εναλλακτικές κινητικότητες, ελάχιστες είναι οι χώρες και οι πόλεις που εξασφάλισαν όλες τις συνθήκες που θα έκαναν ανθρώπους να καβαλήσουν το ποδήλατο τους και να μετακινηθούν με αυτό. Η σκίαση, η ασφάλεια, οι απρόσκοπτες και σύντομες διαδρομές, οι υποδομές για μακρινές αποστάσεις, οι παροχές για τα έκτακτα μιας ποδηλασίας, είναι στοιχεία των οποίων η ύπαρξη θα έστρεφε πολλούς στο να επιλέξουν να ανέβουν στους δύο ποδοκίνητους τροχούς αντί στο αυτοκίνητο.

Δείτε μερικές πόλεις που έκαναν την ποδηλασία, επιστήμη και απόλαυση:

Άμστερνταμ – Ολλανδία

Η πρώτη πόλη που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη ποδήλατο. Γιατί αφενός το ποδήλατο είναι το κύριο όχημα εντός της πόλης, τόσο που τα ποδήλατα έχουν πινακίδες, ασφάλεια, άδεια κυκλοφορίας. Οι διαδρομές στις οποίες δεν συναντάς αυτοκίνητο είναι κινητήριος λόγος. Η μεγάλη διαθεσιμότητα κι οι υποδομές να βρεις ποδήλατο είναι ένας ακόμα. Τα πολλά δέντρα που σε προστατεύουν από τον ήλιο επίσης.

Κοπεγχάγη – Δανία

Μια πόλη που είναι το πιο οικείο να βλέπεις γυναίκες κι άνδρες με κοστούμια και ταγιέρ να πηγαίνουν στις ψηλές θέσεις εργασίας τους με ποδήλατο. Χαρακτηριστικό σχεδόν όλων των ποδηλάτων, είναι οι αποθηκευτικοί χώροι τους καθώς κι οι καρότσες εντός των οποίων μπορείς να αποθηκεύσεις τα εργασιακά σου παπούτσια, το φαγητό, τα λάπτοπς και ό,τι χρειάζεσαι.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικό είναι ότι με ένα ποδήλατο, κινούνται όχι μόνο ο ποδηλάτης, αλλά και όλη η οικογένεια ή και τα κατοικίδια τους. Η ισχυρή σχέση που έχουν οι Δανοί με τα κατοικίδια τους, ανάγκασε όλη τη βιομηχανία ποδηλάτου να διαμορφώσει τα ποδήλατα για αυτή την ανάγκη (μάλιστα η μοναδική καφετέρια/εστιατόριο που συναντήσαμε με ταμπέλα ότι δεν δέχεται κατοικίδια, ήταν και η μόνη που ήταν άδεια εντός του αστικού κέντρου).

Η Κοπεγχάγη διαθέτει λωρίδες ποδηλάτου, με φώτα τροχαίας, λωρίδες πατινιών και ηλεκτρικών σκούτερ και σε κάθε διασταύρωση ή στον χρόνο που χρειάζεται να περάσει κανείς, προτεραιότητα και περισσότερο χρόνο έχουν τα ποδήλατα. Αυτή τη στιγμή, ο αριθμός των ποδηλάτων είναι πολύ περισσότερος από τον αριθμό των αυτοκινήτων στην πόλη, θέτοντας την ως την πρώτη πρωτεύουσα που τα ποδήλατα ξεπέρασαν σε αριθμό κάθε άλλο όχημα.

Αυτή τη στιγμή σχεδόν ξεπερνούν τις 300χιλιάδες και αν νομίζετε ότι η Κοπεγχάγη είναι μια πόλη τεράστια, θυμίζουμε πως ο πληθυσμός της είναι 1 εκατομμύριο και κάτι. Αυτό σημαίνει πως ένας στους 3 διαθέτει ποδήλατο. Αν σκεφτείς ότι σε αυτό τον πληθυσμό είναι οι υπερήλικες και τα πολύ μικρά παιδιά, και ότι μετακινείται μια οικογένεια των 3,4 μελών με ένα ποδήλατο με καρότσα, η βρεφικό καρότσι, αυτό σημαίνει πως με ποδήλατο κυκλοφορεί το 80% του πληθυσμού. Δεν έφτασαν σε αυτή την σπουδαία κυκλοφοριακή επιτυχία βέβαια έτσι τυχαία.

Ο δήμος έκανε πολλά έργα που διευκολύνουν το ποδήλατο για να το πετύχει. Για παράδειγμα έκαναν ενδιάμεσες αστικές γέφυρες, πάρα πολλούς χώρους στάθμευσης ποδηλάτων, διαμόρφωσαν τα ειδικά ποδήλατα των πολλών, και επένδυσαν σε σύστημα φαναριών ελέγχου της κυκλοφορίας. Σημειώστε πως το 90% της δημοτικής αστυνομίας κινείται στην πόλη με ποδήλατο.  Μέσω αισθητήρων κατέγραφαν τον αριθμό των ποδηλάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους για να έχουν εικόνα για την εξέλιξη της προσπάθειας.

Φλωρεντία – Ιταλία

Η πρωτεύουσα της Τοσκάνης διαθέτει σε κάθε πόρτα σπιτιού έστω και ένα παρκαρισμένο ποδήλατο. Ο δημόσιος χώρος της πόλης βέβαια είναι τόσο ποιοτικός και όμορφος, που το να κλείσεις τον εαυτό σου σε ένα κουτί αυτοκίνητο είναι η λιγότερο ελκυστική επιλογή η οποία σου αφαιρεί την ομορφιά της εικόνας. Το κέντρο της πόλης αποτελεί έναν ύμνο στην αρχιτεκτονική που κανείς δεν μπορεί να χάσει. Πόλη ερωτική, πόλη ρομαντική, η πόλη των καλών τεχνών! Δεν ξέρω αν ξανακούσατε τέτοια υποδομή ποτέ σας, αλλά η Φλωρεντία διαθέτει ποδηλατόδρομο 90 χιλιομέτρων. Καλά διαβάσατε. Μπαίνοντας στην πόλη θα πείς αυτόματα ότι είναι η πόλη του ποδήλατου. Όποιος επιλέξει το αυτοκίνητο θα δυσκολευτεί να βρει παρκινγκ. Θα θέλετε να νοικιάσετε ποδήλατο και δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε ούτε θα αγχωθείτε για το μπάτζετ καθώς το κόστος είναι 1-2 ευρώ την ημέρα. Οι πορείες παράλληλα με το ποτάμι έχουν θέα είναι μαγευτική, οι μυρωδιές γεμάτες γλύκα και μυστήριο και το περιβάλλον τριγύρω σας ένα σπουδαίο οικοσύστημα που συνυπάρχει με τον ανθρώπινο πολιτισμό σε απόλυτη αρμονία.

Κάθε σταθμός διαθέτει εκατοντάδες ποδήλατα ενοικίασης και κοστίζουν μόνο 5 ευρώ για ολόκληρη τη μέρα και σκεφτείτε ότι αυτή είναι η πιο ακριβή τιμή που βρίσκεις. Κι όμως σε αυτή την πόλη θα συναντήσεις όλους τους ηλικιωμένους να ποδηλατούν ακμαιότατοι. Στην Τοσκάνη γενικά οι ποδηλατικές διαδρομές περνούν μέσα από απέραντα λιβάδια, μεσαιωνικούς οικισμούς και δασωμένες πλαγιές.  Το Tuscany Trail είναι μια ανεπανάληπτη  εμπειρία. Υπάρχει το GPS track που σε καθοδηγεί για όπου κανείς θέλει να ποδηλατήσει.

Οι ποδηλατικές υπηρεσίες ενοικίασης ποδηλάτου είναι πολύ επαγγελματικές. Σου συστήνουν το καλύτερο ποδήλατο για το ύψος, το βάρος, την εμπειρία ή τον τρόπο που σου αρέσει να ποδηλατείς. Στις διαδρομές αλλά και στα tool/repair kit που υπάρχουν στα ποδήλατα θα βρεις ό,τι χρειάζεσαι σε περίπτωση έκτακτου και ανάγκης επιδιόρθωσης.

Νότια Κορέα

Και εμείς αφήσαμε για το τέλος την καλύτερη ιδέα υποδομών που είδαμε. Την πιο περιβαλλοντικά σοφή αλλά και την πιο έξυπνη όσο αφορά τις συνθήκες που ποδηλατεί κανείς. Η μια ιδέα αφορά τα solar panels που εγκαταστάθηκαν σαν σκέπαστρο σε όλο τον αυτοκινητόδρομο, τα οποία εξασφαλίζουν από τον ήλιο τις ενεργειακές ανάγκες του τόπου καθώς και τον νυκτερινό φωτισμό, και αφετέρου τους σκεπασμένους ποδηλατόδρομους. Και οι δύο υποδομές εξασφαλίζουν την ασφαλή διέλευση των ποδηλατών.

20 ολόκληρα μίλια στην εθνική οδο σκεπασμένα με φωτοβολταϊκές πλάκες είναι μια ιδέα που θέλαμε να σκεφτούμε πρώτοι. Υπάρχουν και πεζοδρόμια στα σημεία που ο δρόμος συνεχίζεται σε γέφυρα έτσι ώστε οι ποδηλάτες να μεταφέρουν ή να οδηγούν τα ποδήλατά τους από κάτω, όταν ο δρόμος πηγαίνει κάτω από την εθνική οδό.

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης