Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗΔραστικές και όχι σπασμωδικές παρεμβάσεις για την κυκλοφοριακή ανάσα της Λεμεσού

Δραστικές και όχι σπασμωδικές παρεμβάσεις για την κυκλοφοριακή ανάσα της Λεμεσού

Η αναβλητικότητα ή και η αναποφασιστικότητα της κυβέρνησης, να προωθήσει βασικά οδικά έργα  και κάποιες άλλες συναφείς δράσεις που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν  σαν διέξοδοι στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Λεμεσός, συνιστούν μια ακόμα παράμετρο της δυσμενούς θέσης που κατέχει η πόλη μας στις προτεραιότητες του κράτους.

Μεσοβέζικες και σπασμωδικές ενέργειες που εκδηλώνονται κατά καιρούς, κάθε άλλο παρά απαμβλύνουν το  πρόβλημα. Κι αυτό υπέδειξε και ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Ανδρέας Τσουλλόφτας ο οποίος, από το βήμα της 59ης Γενικής Συνέλευσης του Επιμελητηρίου, στιγμάτισε την κυβερνητική τακτική και έστω και με το γάντι, έθεσε προ των ευθυνών του τον αρμόδιο Υπουργό παραβρέθηκε και χαιρέτισε την Συνέλευση του ΕΒΕΛ.

Αδικαιολόγητη η μη έναρξη εφαρμογής του ΣΒΑΚ

«Η κατάσταση μετατρέπεται και μάλιστα ταχύτατα, σε ανυπόφορη» ανέφερε ο κ. Τσουλλόφτας, επισημαίνοντας ότι αυτό βεβαίως είναι κάτι που δεν ξαφνιάζει αφού το ίδιο ουσιαστικά οδικό δίκτυο που δημιουργήθηκε πριν από πολλά χρόνια, υποχρεώνεται να φιλοξενεί ένα ολοένα αυξανόμενο αριθμό αυτοκινήτων.

Σημειώνοντας ότι τα «Έξυπνα Φώτα» που ήδη τοποθετήθηκαν (κυκλικό κόμβος Αγίας Φύλας) ή θα τοποθετηθούν, μπορούν, ενδεχομένως, βραχυπρόθεσμα, να επιφέρουν μια προσωρινή απάμβλυνση του προβλήματος, σε κάποιες αρτηρίες, όμως, όπως τόνισε «χρειάζονται πιο δραστικές παρεμβάσεις έστω και αν αυτές δεν είναι άμεσης εφαρμογής». Τέτοιες παρεμβάσεις, αποτελούν, από την μια, η ενίσχυση του οδικού δικτύου με τον βόρειο παρακαμπτήριο και, από την άλλη, η μακροχρόνια έστω αλλά πιο σίγουρη και αναπόφευκτη εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Ιδιαιτέρα σε ότι  αφορά το ΣΒΑΚ, ο εμποροβιομηχανικός κόσμος της Λεμεσού εκφράζει έντονη δυσφορία για το γεγονός ότι, ενώ η μελέτη για το ΣΒΑΚ ολοκληρώθηκε από το 2019, δύο χρόνια μετά δεν έχει γίνει το παραμικρό προς την κατεύθυνση έναρξης της εφαρμογής του. «Ναι, η πανδημία διαφοροποίησε κάποια πράγματα, αλλά δύο και πλέον χρόνια καθυστέρησης και μάλιστα χωρίς να βλέπουμε φως στην άκρη της σήραγγας, δεν μπορούν να δικαιολογηθούν», όπως χαρακτηριστικά παρατήρησε ο Πρόεδρος του ΕΒΕΛ.

Ανανέωση κυβερνητικών εξαγγελιών

Από πλευράς του ο Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, χαιρετίζοντας την Συνέλευση του ΕΒΕΛ, ανακοίνωσε ότι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προγραμματίζεται να υλοποιηθούν βασικοί άξονες του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Λεμεσού, με προϋπολογισμό 17,8εκ. ευρώ. Σ’ αυτούς τους άξονες, όπως ανέφερε, περιλαμβάνεται η εισαγωγή λεωφορειολωρίδων, η δημιουργία τριών σταθμών μετεπιβίβασης και η κατασκευή ποδηλατοδιαδρομών και ποδηλατολωρίδων.

Ο Υπουργός Μεταφορών, ανέφερε ακόμα  ότι σε διαδικασία εκπόνησης κατασκευαστικών σχεδίων βρίσκονται η λεωφόρος Ευαγόρα Λανίτη και η Λεωφόρος Συνεργατισμού, που αποτελούν τμήματα του βορειότερου παρακαμπτήριου της Λεμεσού.

Να σημειωθεί, βέβαια, ότι αυτές όπως και άλλες σχετικές εξαγγελίες, έχουν ακουστεί και με άλλες ευκαιρίες, ωστόσο ο καιρός περνά και ο κόσμος της Λεμεσού δεν βλέπει τα λόγια να γίνονται έργα.

Χρήστος Χαραλάμπους

Powered by petoussis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης