Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗΜακρύς ακόμα ο δρόμος για την Ακταία Οδό

Μακρύς ακόμα ο δρόμος για την Ακταία Οδό

Αν εξαιρέσει κανείς το μεγάλο έργο της Μαρίνας που κατασκευάστηκε στα δυτικά του ανακαινισμένου παλιού λιμανιού, όλη η υπόλοιπη παραλία μέχρι και το νέο λιμάνι, μετά μάλιστα και το κλείσιμο των ιστορικών βιομηχανιών που λειτουργούσαν στην περιοχή έχει αφεθεί εδώ και αρκετά χρόνια στην πλήρη εγκατάλειψη, συνιστώντας το μελανό στίγμα σε όλη την έκταση του παραλιακού μετώπου της Λεμεσού.

Η εγκατάλειψη αυτή, όπως ήταν αναμενόμενο, λειτούργησε ευνοϊκά για τους διάφορους επιτήδειους είτε με την απόρριψη επί της ακτής κάθε είδους οικιακών και άλλων αποβλήτων είτε με την «αξιοποίηση» κάποιων σημείων της παραλίας για σκοπούς «αναψυχής». Εξάλλου, έχει διαπιστωθεί ότι απομακρύνθηκαν, ενδεχομένως και να κλάπηκαν μεταλλικά ή άλλα τμήματα από τα κηρυγμένα ως διατηρητέα βιομηχανικά κτήρια (οινοβιομηχανίες, παλιό σφαγείο κλπ).

Σχεδιασμοί του Δήμου Λεμεσού που έχουν γίνει εδώ και αρκετά χρόνια και προβλέπουν εξωραϊσμό, ανάπλαση και αξιοποίηση της περιοχής με την κατασκευή της περιβόητης Ακταίας Οδού, εξακολουθούν να βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

Ειδικότερα, πριν από τρία χρόνια ο Δήμος, υπέβαλε συγκεκριμένες απόψεις και προτάσεις στο Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως, και στο Πολεοδομικό Συμβούλιο, στα πλαίσια της τροποποίησης του Σχεδίου Περιοχής Κέντρου Πόλης, οι οποίες, μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα στοιχεία:

• Αύξηση του συντελεστή πυκνότητας με μέγιστο συντελεστή 2,5:1, συμπεριλαμβανομένων των κινήτρων τα οποία να αφορούν διεύρυνση των δημοσίων χώρων πρασίνου, δημόσιους χώρους στάθμευσης και επιθυμητές χρήσεις.

• Καθορισμός των χρήσεων οι οποίες επιτρέπουν εμπορικές αναπτύξεις κατά μήκος του υφιστάμενου άξονα της λεωφόρου Φραγκλίνου Ρούσβελτ, περιορισμένες εμπορικές αναπτύξεις κατά μήκος της προτεινόμενης Ακταίας Οδού και εντός του «θύλακα» οικιστικές και γραφειακές αναπτύξεις υπό προϋποθέσεις. Η Ακταία Οδός προτείνεται με γεωμετρικά χαρακτηριστικά δρόμου δύο λωρίδων σε ένα επίπεδο με πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομους, νέες δεντροφυτεύσεις και υλικά φιλικά προς το περιβάλλον με παράλληλα μέτρα κυκλοφοριακής ύφεσης. Τα κυκλοφοριακά δεδομένα θα διαφοροποιηθούν με βάση τα πορίσματα που θα προκύψουν από την εφαρμογή των προνοιών του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

• Κατάργηση του ειδικού προγράμματος ανάπτυξης έξω από τη μαρίνα Λεμεσού, ώστε να αποτελεί μέρος του ευρύτερου Σχεδίου Περιοχής.

Φαίνεται όμως ότι είναι ακόμα μακρύς ο δρόμος μέχρι τη δημιουργία της Ακταίας Οδού η οποία θα συνδέσει οργανικά το κέντρο της πόλης και τη μαρίνα με τη δυτική Λεμεσό και θα στηρίζει τη γενικότερη αλλαγή της εικόνας που παρουσιάζει σήμερα η περιοχή μεταξύ των δυο λιμανιών. Σ’ αυτή την καθυστέρηση, προφανώς να συμβάλλει και ο ίδιος ο Δήμος ο οποίος, μάλλον δεν είναι όσο θα έπρεπε διεκδικητικός προς την κεντρική εξουσία για επίσπευση των διαδικασιών αφού πρόκειται για ένα ζωτικής σημασίας έργο.

Μιλώντας με τον Πρόεδρο του Πολεοδομικού Συμβουλίου, Χαρίλαο Κυθραιώτη, μας ανέφερε ότι η διαδικασία στο Πολεοδομικό Συμβούλιο είναι προς το τέλος και θα ακολουθήσει η προκήρυξη προσφορών για περιβαλλοντική μελέτη η οποία θα διαβιβαστεί στο Τμήμα Περιβάλλοντος. Σε ερώτηση πότε υπολογίζεται να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες, ανέφερε ότι «αυτό εξαρτάται από το Τμήμα Περιβάλλοντος και το χρόνο που θα απαιτηθεί για ολοκλήρωση των δικών τους μελετών», επισημαίνοντας ότι συνήθως παίρνει γύρω στον ένα χρόνο.

Υποδεικνύοντας ότι «γίνεται μια πολύ καλή δουλειά από τους λειτουργούς της Πολεοδομίας ειδικά για την περιοχή του Καρνάγιου» και εκφράζοντας την εκτίμηση ότι «θα είναι μοναδική η ανάπτυξη που θα γίνει στη συγκεκριμένη περιοχή με βάση τις εισηγήσεις του Δήμου αλλά και τις μελέτες που κάνει η ίδια η Πολεοδομία», ο κ. Κυθραιώτης επισήμανε ότι «θα μπορούσε να γίνουν ίσως και με πιέσεις από τον Δήμο Λεμεσού, κάποιες άλλες ενέργειες σε υπουργικά επίπεδα ή και τον ίδιο τον Πρόεδρο ώστε να επισπευσθεί αυτή η διαδικασία».


Χρήστος Χαραλάμπους

Powered by petoussis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης