Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗΟι πολίτες θέλουν, ο Δήμος δεν προωθεί το ΣΒΑΚ

Οι πολίτες θέλουν, ο Δήμος δεν προωθεί το ΣΒΑΚ

Δύο σχεδόν χρόνια έχουν περάσει αφότου ολοκληρώθηκε η Μελέτη για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο οποίο καταγράφονται ξεκάθαρες διαπιστώσεις και υποδείξεις για το τι πρέπει να γίνει ώστε η Λεμεσός και ιδιαίτερα το κέντρο της πόλης, να ανασάνει κυκλοφοριακά και να καταστεί πιο ελκυστικό και ασφαλές για τους πολίτες. Κάτι περισσότερο από σαφής και κατηγορηματική είναι η  θέση ότι βασικός πυλώνας του ΣΒΑΚ, είναι η απαλλαγή, στον μέγιστο δυνατό βαθμό, του κέντρου της Λεμεσού από την παρουσία του ιδιωτικού αυτοκινήτου και η προώθηση εναλλακτικών μέσων διακίνησης, όπως οι δημόσιες συγκοινωνίες και το ποδήλατο.

Βασική, βέβαια, προϋπόθεση για την εφαρμογή του ΣΒΑΚ, αποτελεί κατά κύριο λόγο, να αντιληφθούν οι τοπικές Αρχές την σημασία και την χρησιμότητα του Σχεδίου και να θελήσουν να αποφασίσουν την εφαρμογή του, ξεκινώντας από την δημιουργία των κατάλληλων υποδομών (μονοδρομήσεις και πεζοδρομοποιήσεις, δημιουργία ποδηλατοδρόμων κλπ). Κάτι όμως που, σε ότι αφορά τουλάχιστον τον Δήμο Λεμεσού, δεν  ίσχυσε μέχρι στιγμής. Το παραμικρό δεν έχει γίνει, στην διάρκεια των δύο χρόνων, που να αποδεικνύει ότι ο Δήμος Λεμεσού θέλει και έχει την ικανότητα να προχωρήσει στην εφαρμογή του ΣΒΑΚ. Καμιά, ουσιαστική πρωτοβουλία και καμιά δράση προς αυτή την κατεύθυνση.

Αντίθετα, βλέπουμε μια δυστοκία η οποία, εκτός των άλλων έμπρακτων ελλείψεων σε δράσεις, εκφράζεται μέσα από γενικότερες επικοινωνιακές τακτικές προεκλογικού χαρακτήρα (να μην ξεχνούμε ότι μόλις ένα εξάμηνο υπολείπεται από τις δημαρχιακές εκλογές), που κάθε άλλο παρά αφήνουν περιθώρια για να σκεφτεί κάποιος ότι το ΣΒΑΚ αντιμετωπίζεται με την δέουσα σοβαρότητα από τους ιθύνοντες του Δήμου Λεμεσού.

Προφάσεις εν αμαρτίαις, αποτελούν τα όσα ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξη του ο Δήμαρχος, σε σχέση με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο κ. Νικολαΐδης εμφανίστηκε υπέρμαχος της εφαρμογής του ΣΒΑΚ (όπως έκανε και σε πρόσφατη διοργάνωση-διάλεξη με θέμα την ανάπτυξη της Λεμεσού και τις προκλήσεις για τη νέα δεκαετία) επιρρίπτοντας την ευθύνη της αδράνειας στους πολίτες που «αντιδρούν», λέγοντας ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει από πλευράς των Δημοτικών Αρχών, είναι η ανάληψη πολιτικής βούλησης, ώστε να εξευρεθούν τα κονδύλια, αλλά κυρίως για να πειστεί ο πολίτης για τις αλλαγές που προνοεί το ΣΒΑΚ.

Οι πολίτες όμως, όσο κι αν κάποιοι εκεί στο Δήμο Λεμεσού (συμπεριλαμβανομένου βέβαια και του ίδιου του Δημάρχου), δεν θέλουν να το καταλάβουν και να το δεχτούν, όχι μόνο δεν αντιδρούν αλλά επιζητούν την εφαρμογή του ΣΒΑΚ γιατί, ακριβώς έχουν αντιληφθεί την πολυδιάστατη ωφελιμότητα του. Και αυτό, έχει εκφραστεί μέσα από διάφορες συζητήσεις και άλλες ευκαιρίες, τόσο από άμεσα ενδιαφερόμενους και εμπλεκόμενους φορείς της πόλης όσο και από τους ίδιους τους πολίτες. Κατά συνέπεια, ο Δήμος είναι που, για κάποιου λόγους, κωφεύει στην θέληση και τις ανάγκες των πολιτών.

Εξάλλου, ενώπιον του Δήμου και κατ’ επέκταση του κ. Νικολαΐδη, έχουν κατατεθεί κατά καιρούς (και πριν ακόμα την ολοκλήρωση της Μελέτης του ΣΒΑΚ) συγκεκριμένες προτάσεις από φορείς και ειδικούς, για το τι μπορεί και πρέπει να γίνει ώστε να απαλλαγεί το κέντρο της Λεμεσού από την περιττή παρουσία του αυτοκινήτου.

Σε αυτές τις προτάσεις, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται και τα ακόλουθα:

-Δημιουργία μικρού δακτυλίου στο κέντρο της πόλης

-Μονοδρόμηση οδών όπως η Ανεξαρτησίας και η Καραϊσκάκη

-Βελτίωση της οδού Γλάδστωνος

-Σύνδεση και προέκταση των οδών Λεοντίου-Ηπείρου με την περιοχή Αγίου Αντωνίου

-Δημιουργία δικτύου πεζόδρομων που να συνδέουν και τις σχολές του ΤΕΠΑΚ μεταξύ τους και τα αξιόλογα μνημεία και τοπόσημα του πυρήνα της πόλης

-Δημιουργία σύγχρονου ευέλικτου δικτύου αστικών συγκοινωνιών μέσα στον μικρό δακτύλιο, από μικρά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και περιμετρικά του μικρού δακτυλίου, εκεί που θα καθοριστούν χώροι στάθμευσης (park & ride) να δημιουργηθούν συχνές διαδρομές προς την υπόλοιπη μητροπολιτική περιφέρεια

-Σχεδιασμός πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων που θα δώσουν πρόσβαση από όλες τις γειτονιές στο παραλιακό μέτωπο που θα κάνουν τη διαφορά και θα δημιουργήσουν νέα κυκλοφοριακή κουλτούρα

Προτάσεις οι οποίες αποτελούν και τις βασικές πρόνοιες του ΣΒΑΚ  τις οποίες οι ιθύνοντες του Δήμου Λεμεσού, επιμένουν εντέχνως ή και σκοπίμως να περιφρονούν.

Χρήστος Χαραλάμπους

Powered by petoussis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης