Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗΣΤΕΚ: Μονόδρομος η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού στην Κύπρο

ΣΤΕΚ: Μονόδρομος η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού στην Κύπρο

Εφικτός ο στόχος οι αφίξεις τουριστών να επανέλθουν στα επίπεδα του 2019

Γράφει Δημήτρης Στρατής

Οι αφίξεις τουριστών στην Κύπρο μειώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, λόγω της πανδημίας αλλά και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, ωστόσο οι αρμόδιοι φορείς θεωρούν ότι η φετινή χρονιά αποτελεί πρόκληση, αφού θα διαφανεί κατά πόσο είναι εφικτός ο στόχος να επανέλθουν οι αριθμοί των τουριστών, στα επίπεδα του 2019.

Σε δηλώσεις της στο Limassol Today η γενική διευθύντρια του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου (ΣΤΕΚ) Χρυσαίμιλη Ψηλογένη, δηλώνει ότι οι τουριστικοί φορείς είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την μέχρι τώρα ροή των κρατήσεων στα ξενοδοχεία, σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.

Σημειώνει επίσης ότι από επαφές του Συνδέσμου με τους διοργανωτές ταξιδιών, οι οποίοι βρέθηκαν πρόσφατα σε έκθεση στο Βερολίνο, έρχονται θετικά μηνύματα για αύξηση των αφίξεων σε σχέση με την περσινή χρονιά. Η κ. Ψηλογένη υπογραμμίζει ότι θα ενταθεί η προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών από την Ευρωπαϊκή αγορά, τονίζοντας ότι η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού είναι πλέον μονόδρομος. Αναφέρει ακόμα, ότι έγινε μελέτη με στόχο να βρεθούν τρόποι να επανέλθουν οι Κύπριοι εργαζόμενοι στα τουριστικά επαγγέλματα.

Απαραίτητη η διασπορά κινδύνου

«Γενικότερα θεωρούμε ότι θα έχουμε μια καλή χρονιά, η οποία θα φτάσει στους αριθμούς του 2019 που ήταν μια κανονική χρονιά, σε σχέση με τις αφίξεις τουριστών στην Κύπρο», τονίζει η κ. Ψηλογένη.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η γενική διευθύντρια του ΣΤΕΚ, τονίζει ότι φαίνεται πως είναι εφικτός ο στόχος για αύξηση 5% με 10% στις αφίξεις τουριστών, ο οποίος τέθηκε από τον νέο Υφυπουργό Τουρισμού.

Σημειώνει παράλληλα, ότι ο τουρισμός επηρεάζεται από τις κρίσεις κάτι που έχει φανεί τα τελευταία χρόνια σε μεγάλο βαθμό. «Τόσο από τις οικονομικές κρίσεις, όσο και από την υγειονομική κρίση, επηρεάζονται όσοι επιθυμούν να ταξιδέψουν σε άλλες χώρες», εξηγεί η κ. Ψηλογένη και προσθέτει ότι η νέα τραπεζική κρίση που ξέσπασε στις ΗΠΑ και επεκτάθηκε στην Ελβετία και την Credit Suisse, θα επηρεάσει σε ένα βαθμό τον τουρισμό, αφού υπάρχει μια αβεβαιότητα για το τι θα κάνουν οι καταναλωτές.

«Παρόλο που θέλουμε να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο, διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας και κρατάμε μικρό καλάθι. Κρίσεις υπήρξαν πάντοτε, αλλά καταφέρναμε σε μεγάλο βαθμό να τις ξεπεράσουμε»

Έφερε ως παράδειγμα τους χειρισμούς που έγιναν μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, σημειώνοντας ότι εντοπίστηκαν νέες αγορές, αφού χάθηκε μια από τις μεγαλύτερες, που ήταν η Ρωσία. «Ως ΣΤΕΚ πάντοτε λέγαμε ότι πρέπει να υπάρχει διασπορά του κινδύνου και πως δεν πρέπει να εξαρτάται η Κύπρος από μία ή δύο αγορές», είπε η κ. Ψηλογένη.

Στόχοι για νέες αγορές

«Με το μοντέλο που επιτυχώς εφαρμόστηκε πέρυσι τόσο από το Υφυπουργείο Τουρισμού όσο και από τα ξενοδοχεία, καταφέραμε και αντλήσαμε περισσότερο κόσμο», σημείωσε η γενική διευθύντρια του ΣΤΕΚ. Εξηγεί επίσης, ότι την φετινή χρονιά οι φορείς του τουρισμού, επιδιώκουν να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες από την Βρετανία (που είναι διαχρονικά η χώρα με τις περισσότερες αφίξεις), από Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία, Πολωνία και τις Σκανδιναβικές χώρες. Γενικότερα, η προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου και η διαφήμιση επικεντρώνεται πλέον σε πολλές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, αναφέρει.

Δεν αρκεί το «ήλιος και θάλασσα»

Σε ερώτηση για τις αναφορές των πρέσβεων της Γερμανίας και της Μεγάλης Βρετανίας στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου του ΣΤΕΚ, ότι μόνο ο ήλιος και η θάλασσα δεν είναι αρκετά, η κ. Ψηλογένη απάντησε με το μότο του Συνδέσμου των τουριστικών επιχειρήσεων: «ο ποιοτικός τουρισμός είναι μονόδρομος».

«Στόχος μας ήταν και πρέπει είναι στο μέλλον, η ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών και των προϊόντων μας.  Δεν μας είπαν κάτι καινούριο οι πρέσβεις, αυτό που λέμε πιο έντονα ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό, είναι ότι το μοντέλο ήλιος και θάλασσα θα παραμείνει ως η πρωταρχική μας κατεύθυνση, αλλά πρέπει εμπλουτίσουμε το προϊόν μας και με εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ώστε να προσεγγίσουμε κι άλλες αγορές»

Για παράδειγμα τους Γερμανούς, ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο πολιτισμός, οι περιπατητικές διαδρομές, οι ποδηλατικές διαδρομές, ενώ η κάθε αγορά έχει το δικό της προφίλ, προσθέτει. Σημειώνει ότι «θα πρέπει να γνωρίζουμε ακριβώς τι ζητά ο κάθε λαός και η κάθε χώρα, ώστε να μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε αυτό το προϊόν που μας ζητούν».

Ενίσχυση της διαφήμισης

Ένας σημαντικός τομέας είναι η επικοινωνία, η διαφήμιση και η προώθηση του τουριστικού προϊόντος, αναφέρει η κ. Ψηλογένη. Η άποψη του ΣΤΕΚ, εξηγεί, είναι ότι θα πρέπει να αυξηθεί το κονδύλι του προϋπολογισμού στο Υφυπουργείο Τουρισμού όσον αφορά την προώθηση και την διαφήμιση. «Ξέρουμε πολύ καλά ότι μέσω της διαφήμισης, θα είναι πολλαπλάσια τα οικονομικά οφέλη μέσω των εσόδων αλλά και σε αριθμό αφίξεων των τουριστών που θα μάθουν την Κύπρο» ανέφερε.

Ιδιαίτερα με τη Γερμανία, όπως είπε, υπάρχει πρόσφορο έδαφος, αφού από αυτή τη χώρα η Ελλάδα δέχεται εκατομμύρια τουρίστες, ενώ η Κύπρος είναι ο φτωχός συγγενής και δέχεται μερικές χιλιάδες.

Κίνητρα σε Κύπριους

Το πιο σημαντικό πρόβλημα στα ξενοδοχεία, χαρακτήρισε την έλλειψη προσωπικού η διευθύντρια του ΣΤΕΚ, σημειώνοντας ότι το ζήτημα είναι διαχρονικό. «Το θέμα είναι πως προσελκύουμε Κύπριους εργαζόμενους και τι κίνητρα τους δίνονται, για να επιστρέψουν πίσω στα τουριστικά επαγγέλματα», ανέφερε.

Για το θέμα έγινε και μια έρευνα σε συνεργασία με το Κολλέγιο CES η οποία αφού παρουσιαστεί θα, δοθεί και στον αρμόδιο Υφυπουργό, όπως μας ανέφερε η κ. Ψηλογένη. Τόνισε ότι η πολιτεία στο σύνολο της, τα πανεπιστήμια και όλοι οι φορείς του τουρισμού, θα πρέπει να δουν πως μπορούν να δώσουν την αίγλη που είχαν παλιότερα τα τουριστικά επαγγέλματα.

«Δεν είναι εύκολη η δουλειά στον τουρισμό, αλλά είναι ευχάριστη και έχει μέλλον και προοπτικές. Οι νέοι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν, ότι στον τουρισμό πρέπει να περάσουν από διάφορα πόστα για πάρουν μια ψηλότερη θέση»

Powered by petoussis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης