Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗΣυνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος»: Κοινές λύσεις για την πράσινη ναυτιλία

Συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος»: Κοινές λύσεις για την πράσινη ναυτιλία

Οι ξένοι σύνεδροι και επίσημοι προσκεκλημένοι του συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος 2022» έχουν εξάρει την προσπάθεια της Κύπρου για τη θετική συμβολή της στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα δήλωσε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, σημειώνοντας παράλληλα ότι μια δυνατή ναυτιλία διασφαλίζει μια ενεργειακά ανεξάρτητη Ευρώπη.

Σε δηλώσεις του, στο περιθώριο έναρξης των επίσημων εργασιών του συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος», στη Λεμεσό, ο κ. Δημητριάδης είπε πως οι φετινές συμμετοχές έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο (πέραν των 900 συνέδρων από 35 χώρες) και το ενδιαφέρον είναι μεγάλο για συζήτηση των προκλήσεων που έχει να αντιμετωπίσει η ναυτιλία, ιδιαίτερα σε μια περίοδο ενεργειακή κρίσης.

Ερωτηθείς πώς η Κύπρος συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση, ο Βασίλης Δημητριάδης υπενθύμισε ότι η χώρα μας συμμετέχει ήδη ενεργά εντός της ΕΕ, κάτω από τη δέσμη μέτρων «Fit for 55», αλλά και μέσα από τη συμμετοχή της στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό «έτσι που με τις προτάσεις της να συνεισφέρει ώστε η ναυτιλία να προχωρήσει, μέσα από αυτή τη δύσκολη μεταβατική περίοδο, να χρησιμοποιήσει καύσιμα μη ορυκτής προέλευσης αλλά και άλλα μέτρα».

Κοινό μήνυμα όπως η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία καταστεί πιο πράσινη και πιο ανταγωνιστική, έστειλαν από το βήμα του Συνεδρίου Ναυτιλιακή Κύπρος, οι βασικοί επόπτες της παγκόσμιας και ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

«Η κλιματική αλλαγή δεν γνωρίζει σύνορα, απαιτεί παγκόσμιες λύσεις, υπάρχουν ευκαιρίες αν όλοι εργαστούμε μαζί», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού  Οργανισμού Κιτάκ Λιμ, (ΙΜΟ) σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε με τίτλο αν το εποπτικό πλαίσιο της ναυτιλίας είναι έτοιμο να ανταποκριθεί στα τρία «Cs»  (Crises, Challenges, Competitiveness), «Κρίσεις, Προκλήσεις, Ανταγωνιστικότητα».

Ο Νοτιοκορεάτης επικεφαλής του IMO υπογράμμισε πως σε ένα παγκοσμιοποιημένο κόσμο, η πανδημία απέδειξε την εξάρτηση στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Από την πλευρά της η Ευρωπαία Επίτροπος για τις Μεταφορές, Αντίνα Βαλεάν είπε πως τα τελευταία χρόνια δεν ήταν εύκολα για την ναυτιλία λόγω των κρίσεων της πανδημίας του κορωνϊού αλλά και του πολέμου στην Ουκρανία, οι οποίες δημιούργησαν προβλήματα στις παγκόσμιες εφοδιαστές αλυσίδες.

Σημείωσε επίσης πως η ευρωπαϊκή ναυτιλία συνάντησε λιγότερη διαταραχή σε σύγκριση με άλλες περιοχές, κάτι που δείχνει την ανθεκτικότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αναφορικά με την κλιματική ουδετερότητα, η κ. Βαλεάν είπε πως η πολιτική της ΕΕ είναι ουδέτερη, καθώς η ΕΕ ενδιαφέρεται για το αποτέλεσμα, ενώ οι παράγοντες της βιομηχανίας γνωρίζουν καλύτερα για το πώς θα φτάσουν εκεί.

Σε συζήτηση που ακολούθησε, ο Φίλιππος Φίλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ευρωπαίων Πλοιοκτητών, είπε πως η ΕΕ κινείται ταχύτερα στοχεύοντας την κλιματική ουδετερότητα, υπογραμμίζοντας την σημασία της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας.

«Είναι σημαντικό να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας», είπε, ενώ σημείωσε πως υπάρχει κίνδυνος αντιποίνων από μια ναυτιλιακή δικαιοδοσία σε άλλη, εννοώντας το ενδεχόμενο μια δικαιοδοσία να υιοθετήσει αυστηρά κριτήρια, ωθώντας μια άλλη δικαιοδοσία να υιοθετήσει ακόμη αυστηρότερες απαιτήσεις.

Ο Θέμης Παπαδόπουλος, Αντιπρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου εξέφρασε την ελπίδα να υπάρξει μια παγκόσμια λύση στο θέμα των κανονισμών για την κλιματική αλλαγή, καθώς όπως είπε είναι λιγότερο πιθανόν οι κανονισμοί σε μια περιοχή να συναντήσουν αντίστοιχους κανονισμούς σε μια άλλη.

Πρέπει να αξιοποιήσουμε τον χρόνο προκειμένου να έχουμε μια συμφωνία στο επίπεδο το ΙΜΟ, δεν είναι εύκολο έργο αλλά πρέπει κάπως να θέσουμε στο πλάι τις διαφορές μας και να βρούμε κοινό έδαφος υπογράμμισε.

Powered by petoussis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης