Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗΤο Λιμάνι της Λεμεσού διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα για σύνδεση με τον...

Το Λιμάνι της Λεμεσού διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα για σύνδεση με τον Πειραιά

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κύπρου με την Ελλάδα και ειδικότερα με τον Πειραιά, αποτελούσε ένα χρόνιο αίτημα των Κυπρίων ταξιδιωτών και όχι μόνο, και όταν αυτό τελικά αποφασίστηκε και εξαγγέλθηκε η έναρξη της σύνδεσης από τον ερχόμενο Μάιο, θεωρήθηκε δεδομένο από τον κόσμο και τους εμπλεκόμενους τουριστικούς και άλλους φορείς, ότι αφετηρία αυτής της ακτοπλοϊκής γραμμής, σε ότι αφορά την Κύπρο, θα είναι το λιμάνι της Λεμεσού.

Δικαιωματικά, και για μια σειρά από λόγους, η Λεμεσός αποτελεί το καταλληλότερο λιμάνι για την πολυπόθητη ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ελλάδα κι αυτό επειδή διαθέτει σύγχρονες υποδομές, μεταξύ των οποίων η νέα Αίθουσα Επιβατών και άλλοι κατάλληλοι χρηστικοί χώροι ενώ από την άλλη, η εκβάθυνση της λεκάνης του λιμανιού που έγινε πριν μερικά χρόνια έχει δώσει τη δυνατότητα του κατάπλου μεγάλων επιβατικών σκαφών.

Τις τελευταίες μέρες, με κάποιες αναφορές που έγιναν, έγινε γνωστό ότι στην προκήρυξη  προσφορών στην οποία προχωρεί τις επόμενες μέρες η κυβέρνηση, περιλαμβάνεται και το λιμάνι της Λάρνακας ως προσφερόμενο για τη σύνδεση με τον Πειραιά κι αυτό, όπως ήταν αναμενόμενο, ξένισε τους ενδιαφερόμενους φορείς της Λεμεσού.

Το Limassol Today, θέλοντας να ξεκαθαρίσει τα πράγματα, ζήτησε από τον καθ’ ύλην αρμόδιο Υφυπουργό Ναυτιλίας, Βασίλη Δημητριάδη, κάποιες διευκρινίσεις.

Όταν πριν ένα χρόνο, είχε τεθεί το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου-Πειραιά, όπως μας ανέφερε ο κ. Δημητριάδης, είχε διευκρινιστεί ότι θα υπάρχει η δυνατότητα των ενδιαφερομένων να επιλέξουν λιμάνι, οπότε οι προσφοροδότες είναι ελεύθεροι να υποβάλουν προσφορές είτε για το λιμάνι της Λεμεσού είτε για το λιμάνι της Λάρνακας, σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια.

«Η Λεμεσός όμως έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα ότι είναι πιο κοντά στον Πειραιά και βέβαια δεν αμφισβητεί κανείς ότι το λιμάνι της Λεμεσού διαθέτει καλύτερη υποδομή» υπέδειξε ο κ. Δημητριάδης, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι «επειδή ένα από τα βασικότερα κριτήρια της προσφοράς είναι η χρονική διάρκεια του ταξιδιού, οι προσφοροδότες που ενδεχομένως θα επιλέξουν το λιμάνι της Λάρνακας θα μειονεκτήσουν σε σχέση με τους άλλους που θα επιλέξουν τη Λεμεσό».

Εξ’ ορισμού, όπως επισήμανε, η Λάρνακα μειονεκτεί γιατί «αν το πλοίο από τη Λεμεσό στον Πειραιά χρειάζεται 22 ή 24 ώρες, από το λιμάνι της Λάρνακας θα χρειάζεται 26 και ένα από τα ζητήματα της αξιολόγησης των προσφορών που θα υποβληθούν είναι η απόσταση αφού ο δικός μας στόχος είναι να εξυπηρετείται και να φτάνει το συντομότερο στον προορισμό του ο Κύπριος πολίτης, και κατά συνέπεια θεωρούμε ότι η Λεμεσός έχει ένα προβάδισμα στις επιλογές των προσφοροδοτών, δεδομένου ότι το λιμάνι έχει έτοιμες και τις υποδομές του, είναι σε ανάδοχο ενώ το λιμάνι της Λάρνακας τώρα θα εξελιχθεί».

Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής, έχει επιδειχθεί ενδιαφέρον από πέντε τουλάχιστον εταιρείες ενώ, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπάρχει, το δρομολόγιο θα εκτελείται μια φορά τη βδομάδα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (Μάιο – Σεπτέμβρη) και μια φορά κάθε δύο βδομάδες ή κάθε μήνα κατά τους χειμερινούς μήνες (Οκτώβρη – Απρίλη).

Σε ότι αφορά το κόστος του ταξιδιού, με βάση τα όσα έχουν ανακοινωθεί, η τιμή του κομίστρου για μονή διαδρομή θα είναι €50 και €80 μετ’ επιστροφής.

Χρήστος Χαραλάμπους

Powered by petoussis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης