Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗCULTUREΜΙΤΟΣ: 9 καυτά ερωτήματα προς τον ΘΟΚ

ΜΙΤΟΣ: 9 καυτά ερωτήματα προς τον ΘΟΚ

Με επιστολή του ο ΜΙΤΟΣ, που εξασφάλισε το Limassol Today, καταγγέλει ότι ο ΘΟΚ επέτρεψε παρεμβασεις στην αρχική πρόταση του σε σχέση με την συμμετοχή της Κύπρου.

Εννέα καυτά ερωτήματα προς τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου(ΘΟΚ),  θέτει το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ, σε σχέση με τη συμμετοχή της Κυπρου στο Φεστιβάλ της Επιδαύρου. Σε επιστολή του ο ΜΙΤΟΣ, που εξασφάλισε το Limassol Today, καταγγέλει ότι ο ΘΟΚ επέτρεψε παρεμβασεις στην αρχική πρόταση του σε σχέση με την συμμετοχή της Κύπρου.

Διαβάστε αυτουσια την επιστολη:

13 Δεκεμβρίου 2022

Προς: Διοικητικό Συμβούλιο και Καλλιτεχνικό Διευθυντή

Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου

Αγαπητ@

Οι θεατρικές εξελίξεις της πρόσφατης περιόδου όσον αφορά στις πρακτικές/ στην πολιτική του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου εγείρουν ερωτήματα και έντονους προβληματισμούς. Συγκεκριμένα, ο χειρισμός του οργανισμού για πιθανή συμμετοχή της Κύπρου στο Φεστιβάλ της Επιδαύρου μπορεί να ερμηνευθεί ως υποβιβασμός και παραγκωνιση Κύπριων δημιουργών, επιτρέποντας παρεμβάσεις στην αρχική πρόταση του. Συμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση επικυρώθηκε από το Δ.Σ. του οργανισμού, με σχεδόν απόλυτη πλειοψηφία. 

Να σημειωθεί πως δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Οι πιο πάνω κινήσεις στα πλαίσια της πολιτικής και των πρακτικών του ΘΟΚ μας προβληματίζουν έντονα. Καλούμε τον κρατικό φορέα να έρθει σε διάλογο με την κοινότητα, με βάση τα ακόλουθα σημεία:

1.     Ποιο είναι το πλαίσιο των αρχών του οργανισμού, τόσο καλλιτεχνικών όσο και ανθρωπιστικών; Πώς αυτές τυγχάνουν επεξεργασίας, επικαιροποιούνται, επικοινωνούνται και εφαρμόζονται;

2.     Πώς χαράσσεται ο καλλιτεχνικός σχεδιασμός κάθε σεζόν και ποια είναι τα μακροπρόθεσμα καλλιτεχνικά σχέδια του οργανισμού;

3.     Ποιες οι διαδικασίες καλλιτεχνικού και οικονομικού προγραμματισμού του οργανισμού;

4.     Ποια είναι τα κριτήρια και πώς στηρίζεται πρωτίστως η καλλιτεχνική δραστηριότητα και οι καλλιτέχνες της Κύπρου; Στην περίπτωση της παρέμβασης που αναφέρεται πιο πάνω, ποια είναι τα κριτήρια για να αντικατασταθεί Κύπριος σκηνοθέτης με Ελλαδίτη συνάδελφό του σε κυπριακή κρατική πρόταση;

5.     Στα πλαίσια ποιου καλλιτεχνικού προγραμματισμού εντάσσονται οι σχέσεις του ΘΟΚ με οργανισμούς και άτομα στην Ελλάδα; Ποια η πολιτική σε σχέση με τις φιλοξενίες/μετακλήσεις άλλων παραγωγών στον ΘΟΚ;

6.     Υπάρχουν και άλλες παρόμοιες συνεργασίες με οργανισμούς του εξωτερικού;

7.     Ποιο χρηματικό αντίτιμο ισοδυναμεί με τις συνεργασίες του ΘΟΚ με καλλιτέχνες από την Ελλάδα και αλλού;

8.     Παρατηρώντας την έμφαση που δίνει ο ΘΟΚ στο Φεστιβάλ Επιδαύρου, φαίνεται πως το συγκεκριμένο φεστιβάλ αποτελεί προτεραιότητά του. Στην περίπτωση αυτή, πόσο σημαντική για τον ΘΟΚ είναι η συμμετοχή του με Κύπριους σκηνοθέτες και δημιουργούς; Η απουσία αμιγώς κυπριακής παραγωγής τα τελευταία 12 χρόνια αποτελεί ανησυχητική ένδειξη άλλων προτεραιοτήτων.

9.     Ο ΘΟΚ ενδιαφέρεται να έχει σχέση και με άλλα διεθνή φεστιβάλ πλην της Επιδαύρου; Ενδιαφέρεται να έχει διεθνή παρουσία με παραστάσεις;

Κλεινοντας, σημειωνουμε οτι τις τελευταίες μέρες παρακολουθήσαμε την αυτολογοκρισία του κρατικού φορέα στο έργο Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες σε σκηνοθεσία Μάριου Κακουλλή και στη συνέχεια την ανακοίνωση του οργανισμού, με την οποία διαχωρίζει τη θέση του από την απόφαση της Επιτροπής του ΥΠΑΝ. Παρόλα αυτά, η παράσταση συνεχίζει να παίζει λογοκριμένη στα σχολεία, μια πράξη που ξεκάθαρα εναντιώνεται σε βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και αρχές. 

Είναι συλλογική μας πρόθεση να στηρίξουμε ένα κρατικό θέατρο μέσα από ουσιαστικό διάλογο, βασισμένο στη διαφάνεια και τη συμμετοχικότητα, για να επελθει ουσιαστική συστημική αλλαγή. 

Με εκτίμηση, 

Ελλάδα Ευαγγέλου και ‘Έλενα Αγαθοκλέους

Συνυπογράφουν: Μαρίνα Μακρή, Γιολάντα Χριστοδούλου, Διομήδης Κουφτερός, Μαρία Κυριάκου, Ελένη Αναστασίου, Ευριπίδης Δίκαιος, Μεροπη Μωησεως. 

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης