Η γέφυρα Øresund είναι μια καλωδιωτή γέφυρα, η οποία μετατρέπεται σε τούνελ και συνδέει την πρωτεύουσα της Δανίας Κοπεγχάγη με την σουηδική πόλη του Malmö.
Η γέφυρα εκτείνεται σε περίπου 8 χιλιόμετρα και καταλήγει σε ένα τεχνητό νησί που μετατρέπεται σε ένα τούνελ το οποίο έχει μήκος ακόμη 4 χιλιόμετρα.
Ο βραβευμένος σιδηρόδρομος και αυτοκινητόδρομος διπλής κατεύθυνσης ξεκίνησε να λειτουργεί την 1η Ιουλίου του 2000. Η γέφυρα Όρεσουντ ή Έρεσουντ σχεδιάστηκε από την εταιρεία COWI με έδρα την Δανία και ο βασικός αρχιτέκτονας ήταν ο George K.S. Rotne.
Η γέφυρα και το τούνελ διασχίζουν το στενό του Όρεσουντ και η διαχείρισή τους γίνεται σε συνεργασία και από τις δυο χώρες. Η χρήση της γέφυρας απαιτεί την πληρωμή διοδίων.
Η καλωδιωτή γέφυρα διαθέτει δυο πυλώνες ύψους 204 μέτρων που στηρίζουν το άνοιγμα της γέφυρας μήκους 490 μέτρων πάνω από το Κανάλι Flinte. Ο αυτοκινητόδρομος βρίσκεται στο άνω επίπεδο, ενώ ο σιδηρόδρομος περνάει από κάτω.
Τα περισσότερα από τα κομμάτια της γέφυρας κατασκευάστηκαν στη στεριά και μεταφέρθηκαν στο σημείο από μεγάλους πλωτούς γερανούς. Μόνο οι πυλώνες κατασκευάστηκαν επί τόπου.
Περίπου τα 2/3 των ανθρώπων που ταξιδεύουν μέσω της γέφυρας του Øresund επιλέγουν το τρένο και το ταξίδι από την Κοπεγχάγη στο Μάλμε διαρκεί περίπου 35 λεπτά.
Χάρη στη σύνδεση που προσφέρει η Øresund, έχει δημιουργηθεί μια περιοχή 3,7 εκατομμυρίων κατοίκων που επιτρέπει στους ανθρώπους να ζουν και να εργάζονται σε οποιαδήποτε από τις δυο πλευρές.
Πηγή: Dinfo.gr