Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗJOURNALΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑΤο εξώφυλλο που προσπάθησε να απενοχοποιήσει την παιδική προσκόλληση

Το εξώφυλλο που προσπάθησε να απενοχοποιήσει την παιδική προσκόλληση

Σαν σήμερα 11 του Μάη του 2012, το περιοδικό TIME βάζει στο εξώφυλλο μια γυναίκα να θηλάζει το τετράχρονο αγόρι της ρίχνοντας πολλά μηνύματα και προκλήσεις στο κοινό, τον πουριτανισμό, την σεμνοτυφία, τα πρέπει και τα μη του. Ένα κάβερ περιοδικού που προκάλεσε με την εικόνα μιας ΜΙΛΦ που είναι οκ να έχει το παιδί εξαρτημένο και κολλημένο μαζί της, αλλά άνοιξε καβγάδες στο τι είναι καλή μαμά

Η προσπάθεια μανάδων να δείξουν ότι είναι οκ να είσαι σούπερ γκόμενα με παιδί κολλημένο σε σένα

Τι καλύτερο από το να ξεκινάτε το πρωί σας, να επισκέπτεστε τα διαδικτυακά σας στέκια και να έρχεστε αντιμέτωποι, με γουρλωμένα μάτια, με μια φωτογραφία μιας ξανθιάς γυναίκας με γατάκι να θηλάζει από το στήθος της ένα σχεδόν 4χρονο αγόρι που στέκεται σε μια καρέκλα και κοιτάζει στην κάμερα, κάτω από τον τίτλο Mothers-Fighting-Mothers, «Είσαι αρκετά μαμά;»

Το εξώφυλλο του περιοδικού Time εκείνης της εβδομάδας προκαλεί κριτική, σε πολλά επίπεδα.

Ο χρόνος διαμορφώνει αλλιώς το προφίλ της υπέρμαχου της «γονικής προσκόλλησης» Will Sears που έκανε τότε το εξώφυλλο. Βασικά, η Sears πιστεύει ότι οι μαμάδες πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμες στα παιδιά τους σωματικά—θα πρέπει να θηλάζουν εκτενώς ακόμα και αν έχουν περάσει τη βρεφική ηλικία, να μπορούν να κοιμούνται μαζί τους και ούτω καθεξής.

Ορισμένοι σχολιαστές αντιτίθενται περισσότερο στο γεγονός ότι η Time έδωσε βήμα στις απόψεις της Sears παρά στη φωτογραφία εξωφύλλου. Άλλοι σχολιαστές πιστεύουν ότι το εξώφυλλο “παραμορφώνει” ορισμένες από τις καλές ιδέες πίσω από την γονική προσκόλληση με μια ακραία ερμηνεία του.

Η παραδοσιακή βιομηχανία περιοδικών καταρρέει. Για να επιβιώσουν, τα περιοδικά βασίζονται περισσότερο στις πωλήσεις του περίπτερου

Τροφοδοτώντας μερικές από τις πιο τρομακτικές προσωπικές ανησυχίες της εποχής μας το περιοδικό ρωτά «Είναι καλύτερες οι άλλες μητέρες;» «Είμαι αρκετά σέξι;» «Κάνω αρκετό σεξ;» «Είναι κάθε γάμος άλλων καλύτερος από τον δικό μου;» «Είμαι μεγάλη αποτυχία;». Αυτός είναι ένας άλλος τρόπος και μια πιασάρικη θεματική για να πουλάτε περιοδικά αν είστε εκδοτικός οίκος. Λέγεται βιομηχανία γάμου και μητρότητας. Και έχει τεράστιο κοινό.

Σε ένα ευρύτερο πολιτιστικό-κοινωνιολογικό πλαίσιο, ωστόσο, το εξώφυλλο είναι ένα παράδειγμα της σεξουαλοποίησης της μητρότητας. Αντί να φωνάζετε «Κορίτσια! Κορίτσια! Κορίτσια!» για να προσελκύσουν τις επιχειρήσεις, οι hucksters τώρα φωνάζουν, «Μαμά! Της ΜΑΜΑΣ! Της ΜΑΜΑΣ!” «ΜΙΛΦ! MILFs! MILFs!»

Ο ίδιος ο τίτλος του Time, «Είσαι αρκετά μαμά;» είναι μια μητρική προσαρμογή στο σεξουαλικό τολμηρό, «Είσαι αρκετά γυναίκα;»

Δεν μπορούμε όλοι να αντιληφθούμε γιατί συμβαίνει αυτή η σεξουαλικοποίηση. Βλέπουμε όμως ότι πουλούν οι λήψεις φωτογραφιών μωρών και της εγκυμοσύνης διασημοτήτων.

Για τις μητέρες, το να βλέπουν σέξι, όμορφες διασημότητες με τα μωρά τους ή να θηλάζουν με στυλ – παρεμπιπτόντως (αλλά δεν μπορώ να φανταστώ τυχαία), η μαμά σε αυτό το εξώφυλλο είναι μοντέλο – μπορεί να προκαλεί τα ίδια συναισθήματα ανεπάρκειας ή ανασφάλειας που έχουν πολλά κορίτσια και γυναίκες, όταν κοιτάζουν φωτοσοπαρισμένα μοντέλα σε περιοδικά μόδας.

Οι περισσότερες γυναίκες που γνωρίζουμε δεν θέλουν να αισθάνονται ότι ακόμη και όταν θηλάζουν ή είναι έγκυες, υπάρχει κάποιο υπονοούμενο πρότυπο ομορφιάς ή άγχος απόδοσης που πρέπει να ανησυχούν. Θέλουν απλώς να είναι μητέρες, να ταΐζουν τα μωρά τους και να υποστηρίζονται στις αποφάσεις τους, όχι να έρχονται αντιμέτωπες με άλλες υπεργυναικάρες μητέρες ή φιλοσοφίες προσκόλλησης σε μοντελίστικη απόδοση.

Όσο για τους άντρες, δεν είμαστε σίγουροι πώς γίνονται αποδεκτές αυτές οι φωτογραφίες της Sexy Mama. Φαίνεται να συνδυάζουν την καλλιτεχνική παράδοση της Madonna με κάτι προκλητικό.

Τα παιδιά σήμερα καταλαμβάνουν σχεδόν συζυγικό ρόλο.

Φυσικά, τα παιδιά ήταν πάντα μεγάλο μέρος του γάμου. Αλλά πριν, ήταν γρανάζια στη μηχανή, και όχι ολόκληρη η μηχανή. Τώρα που τα παιδιά έχουν μετατοπιστεί πιο κοντά στο συναισθηματικό, οικείο, ακόμη και ρομαντικό κέντρο της οικογενειακής ζωής, ο γάμος (για να μην πω τίποτα για άλλους ρόλους της ενηλικίωσης) έχει γίνει ο «ξεχασμένος δεσμός».

Με βάση αυτό το εξώφυλλο, η φράση για τα παιδιά ως «Νέοι Σύζυγοι» μπορεί να ήταν συναισθηματικά πιο ακριβής.

Ο κόσμος του Facebook πως έκρινε τη φωτογράφιση;

Είδαν μέσα από την κυνικά διχαστική προσπάθεια του τίτλου να αναζωπυρώνεται ο πόλεμος απόψεων περί της μητρότητας. «Ό,τι χρειαζόμαστε. Περισσότερες μαμάδες εναντίον μαμάδων» γράφει εύστοχα κάποιος. Βρέθηκαν οι γυναίκες μπροστά στην πρόσκληση να βασανίσουν τους εαυτούς τους με μεγαλύτερη ανησυχία για το ποια είναι καλύτερη ως μητέρα. Το άγχος της μητρότητας είναι πάντα υπέραρκετο. Μπορείτε πάντα να δημιουργήσετε φόβο γύρω του. Και να πουλήσετε εξώφυλλα.

Οι γυναίκες στο μερικό αυτό δείγμα στο Facebook αναρωτήθηκαν επίσης μήπως δεν πρόκειται για μια γονική φιλοσοφία που χρησιμοποιείται για την εκπλήρωση των περίπλοκων συναισθηματικών και ψυχολογικών αναγκών της μητέρας και νομίζω ότι αυτή είναι μια σοφή ερώτηση. Είναι μια καλή ερώτηση να κάνουμε στον εαυτό μας σε πολλές γονικές συνθήκες, στην πραγματικότητα.

Και, όσον αφορά την ερώτηση, «Είσαι αρκετά μαμά;» Μάλλον όχι, αλλά, όπως είπε ένας ψυχαναλυτής περίφημα για τη μητρότητα, «Είμαι αρκετά καλή» και αυτό είναι αρκετό.

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης