Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΚΟΙΝΩΝΙΑΕντός της εβδομάδας η πρόταση ΥΠΑΝ για τα τετράμηνα τη φετινή χρονιά

Εντός της εβδομάδας η πρόταση ΥΠΑΝ για τα τετράμηνα τη φετινή χρονιά

Η κ. Μιχαηλίδου συμμετείχε χθες Τετάρτη, στις εργασίες της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, μετά από τη συνεδρία της οποίας προέβη σε δηλώσεις για τα τετράμηνα, σημειώνοντας, ερωτηθείσα σχετικά, ότι «δεν έχουμε και πολύ χρόνο στη διάθεσή μας».

Εντός της εβδομάδας θα είναι έτοιμη η πρόταση του ΥΠΑΝ για τα τετράμηνα τη φετινή χρονιά, μετά από τη γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, την οποία αναμένουν εντός των ημερών, δήλωσε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Αθηνά Μιχαηλίδου.

Η κ. Μιχαηλίδου συμμετείχε την Τετάρτη στις εργασίες της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, μετά από τη συνεδρία της οποίας προέβη σε δηλώσεις για τα τετράμηνα, σημειώνοντας, ερωτηθείσα σχετικά, ότι «δεν έχουμε και πολύ χρόνο στη διάθεσή μας».

Όπως δήλωσε, «δουλεύουμε σε δύο επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο αφορά στη φετινή χρονιά και εντός της εβδομάδας θα έχουμε την πρότασή μας έτοιμη, μετά και από τη γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, την οποία αναμένουμε εντός των ημερών». Το κυριότερο όμως, σημείωσε, «για μας είναι να ολοκληρωθεί η διαβούλευση σχετικά με τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, για το πώς δηλαδή θα αξιολογούνται οι μαθητές/μαθήτριές μας, ανά τάξη, τα επόμενα χρόνια».

Αναφερόμενη στη συζήτηση κατά τη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, είπε ότι επικεντρώθηκε και στα τετράμηνα, που είναι ένα φλέγον και επείγον θέμα.

«Τόσο εγώ όσο και οι συνεργάτες μου, είμαστε στη διάθεση της Νομοθετικής Εξουσίας -ήδη έχει εξαγγελθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ότι η συνεργασία αυτή είναι καίριας σημασίας- και ειδικότερα της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις κοινές προκλήσεις για το καλό των μαθητών, των μαθητριών μας αλλά και των φοιτητών/τριών και των νέων μας ευρύτερα», σημείωσε.

Σε ερώτηση αν υπάρχει κάποια σκέψη, η οποία κινείται πέραν των τετραμήνων, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι η πρόθεσή τους είναι να δουν το θέμα της αξιολόγησης των μαθητών/τριών όχι αποσπασματικά και αποκομμένα από οτιδήποτε άλλο, αλλά πιο σφαιρικά, «να συνδεθεί δηλαδή με παιδαγωγικά μέτρα, όπως είναι η αποφόρτιση της ύλης, οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και αρκετές άλλες θέσεις που θα συμπεριλάβουμε στην πρότασή μας για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών».

Ερωτηθείσα αν για την κατάργηση των τετραμήνων θα πρέπει να υποβληθεί πρόταση από την Κυβέρνηση και όχι από τα κόμματα, η Υπουργός ανέφερε: «Ναι, το Υπουργείο θα καταθέσει στη Βουλή πρόταση, η οποία θα συζητηθεί και θα καταλήξουμε».

Απαντώντας σε ερώτηση αν για τα τετράμηνα θα εισαχθεί ένας νέος όρος και αν τελικά θα είναι κάτι άλλο, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι αξιολόγηση του μαθητή θα είναι.

«Κρατάμε τα θετικά της φιλοσοφίας των τετραμήνων, όπως είναι το μοίρασμα της ύλης σε δύο μέρη και πολλά άλλα», σημείωσε.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Παύλος Μυλωνάς, στις δικές του δηλώσεις του είπε ότι θα περιμένουν να δουν την τελική πρόθεση της Υπουργού και επανέλαβε ότι «τόσο προσωπικά όσο και ως ΔΗΚΟ μαζί με τον συνάδελφο, Χρύσανθο Σαββίδη, αλλά και η Επιτροπή Παιδείας του ΔΗΚΟ, ομόφωνα αποφάσισε τη στήριξη των προσπαθειών για κατάργηση των τετραμήνων».

Όπως είπε ο κ. Μυλωνάς, «εμείς θα ξεκινήσουμε όπως δήλωσα από την αρχή, μέχρι το τέλος Μαρτίου, αφού ολοκληρώσαμε τους προϋπολογισμούς των πανεπιστημίων μας, τη συζήτηση για το θέμα των τετραμήνων».

Πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχει χρόνος, αντιλαμβανόμαστε, σεβόμαστε τις θέσεις της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά εμείς θα προχωρήσουμε και ταυτόχρονα αν και εφόσον υπάρχει κοινή συμπόρευση και πορεία, θα προχωρήσουμε στην κατάργηση των τετραμήνων, αν όχι θα δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα».

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, δήλωσε από πλευράς του ότι την περίοδο αυτή είναι το μείζον ζήτημα των εξετάσεων τετραμήνων που απασχολεί την κοινωνία.

«Ως Δημοκρατικός Συναγερμός επαναλαμβάνουμε τη θέση μας ευθαρσώς, πάντα αναφέρουμε ότι είμαστε υπέρμαχοι των όποιων βελτιωτικών αλλαγών συμφωνηθούν στα πλαίσια ενός συγκεκριμένου και δομημένου διαλόγου με όλους τους εμπλεκομένους», είπε.

«Ο θεσμός των τετραμήνων έχει και πλεονεκτήματα πάρα πολλά να επιδείξει, τα οποία πρέπει να τεθούν κάτω στο τραπέζι και οι αδυναμίες και τα προβλήματα, τα οποία έχουν εντοπιστεί και μαζί όλοι να καταλήξουμε σε ένα νέο αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης πάντοτε προς όφελος των παιδιών και του εκπαιδευτικού μας συστήματος», πρόσθεσε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, στις δικές του δηλώσεις είπε ότι δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα ποια είναι η κατεύθυνση έστω, της θέσης της Κυβέρνησης σε ό,τι αφορά τις εξετάσεις τετραμήνων.

«Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι εξετάσεις με την υφιστάμενη μορφή δεν διατηρούνται. Για εμάς είναι κρίσιμο αυτός ο χαρακτήρας της ενδιάμεσης κοινής εξέτασης ανά το παγκύπριο, με το κλείσιμο των σχολείων για ένα μήνα και να μην γίνονται μαθήματα, την ενίσχυση της παραπαιδείας, την πίεση και την καταπίεση των παιδιών, επιτέλους να τερματιστεί και θα τερματιστεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο».

Κι αυτό το μήνυμα, πρόσθεσε, «θέλω να το στείλω ξεκάθαρα και στην Υπουργό και στους πολίτες αυτού του κράτους. Η απάντηση που πήραμε είναι στα όρια της εποικοδομητικής ασάφειας. Θα υπάρξουν τροπολογίες, οι οποίες όμως δεν είναι σαφές ποιες θα είναι», πρόσθεσε.

Όπως είπε, τους δημιουργούνται εύλογες απορίες. «Πώς υπάρχει μια ξεκάθαρη δέσμευση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, μια ξεκάθαρη αναφορά στο πρόγραμμα διακυβέρνησης του και ενώ είναι τόσο ξεκάθαρη η τοποθέτηση, έχουμε τόσο μεγάλη δυσκολία να επαναλάβουμε μετεκλογικά αυτό που ο κ. Χριστοδουλίδης έχει δεσμευτεί προεκλογικά, αλλά και πρόσφατα είχε διακηρύξει δημόσια κατά την επίσκεψή του στο Δημοτικό Σχολείο Πεύκιος Γεωργιάδης», διερωτήθηκε.

Ο κ. Χριστοφίδης ανέφερε, επίσης, ότι υπάρχει ακόμη ένα ζήτημα σε σχέση με τις εξετάσεις τετραμήνων. «Υπήρξε, επίσης, ξεκάθαρη δέσμευση του κ. Χριστοδουλίδη ότι θα μειωθεί το ποσοστό κατά την τρέχουσα χρόνια που θα προσμετρήσει η ενδιάμεση εξέταση στη βαθμολογία των μαθητών. Σήμερα ακούσαμε ότι αναμένονται γνωματεύσεις. Δεν θέλω να πιστέψω ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έλαβε μια δέσμευση για την οποία δεν ήξερε αν νομικά είναι ορθή ή όχι. Όπως ξέρετε, εμείς έχουμε καταθέσει πρόταση νόμου γι’ αυτό το θέμα και θα επιμείνουμε μέχρι τέλους», δήλωσε.

Όπως είπε, δεν μπορεί να θυματοποιηθούν χιλιάδες μαθητές και δη τελειόφοιτοι κατά τη φετινή χρονιά, διότι το Υπουργείο Παιδείας δεν έκανε σωστά τη δουλειά του, «είχαμε διαρροές, είχαμε όλο αυτό το μπάχαλο σε σχέση με τις εξετάσεις τετραμήνων».

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ανδρέας Αποστόλου, σε δηλώσεις του είπε ότι η Υπουργός Παιδείας τους έχει ζητήσει χρόνο, έτσι ώστε να ολοκληρώσει τις διαβουλεύσεις της και να τους καταθέσει τη δική της άποψη.

«Ως Επιτροπή Παιδείας θα ανοίξουμε άμεσα το διάλογο. Δηλαδή παράλληλα με τον διάλογο που θα κάνει η Υπουργός, εμείς θεωρούμε ότι είναι ευθύνη μας να ξεκινήσει και ο διάλογος στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας. Ως ΕΔΕΚ είμαστε βαθύτατα προβληματισμένοι για την αποτυχία εκ των πραγμάτων του θεσμού. Έχουμε ενώπιον μας την πρόταση για κατάργηση των τετραμήνων, θα αναμένουμε την πρόταση της εκτελεστικής εξουσίας, η οποία θα πρέπει να κατατεθεί ενώπιον του σώματος, εμείς εκτιμούμε τις επόμενες εβδομάδες, και θα πάρουμε τις τελικές μας αποφάσεις και θέλω να πω εδώ ότι δεν αποκλείουμε τίποτα», συμπλήρωσε.

«Ακόμα και την πιθανότητα κατάργησης των εξετάσεων τετραμήνων», όπως είπε ο κ. Αποστόλου.

«Αλλά είμαι βέβαιος ότι όλοι οι συνάδελφοι και αυτό έχει βγει μέσα από το διάλογο ότι είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε και προτάσεις των συναδέλφων και προτάσεις της Υπουργού, έτσι ώστε να καταλήξουμε αν είναι δυνατόν σε ένα ομόφωνο αποτέλεσμα, αλλιώς θα δημιουργηθούν πλειοψηφίες», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Παράταξης – Συνεργασίας Δημοκρατικών Δυνάμεων, Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι τους ικανοποιεί η δήλωση της Υπουργού ότι μέχρι αυτή την Παρασκευή θα είναι έτοιμες οι γνωματεύσεις του Γενικού Εισαγγελέα και θα ανακοινωθεί η βαρύτητα για την πρώτη εξέταση που έγινε τον Ιανουάριο «και αισιοδοξούμε ότι η βαρύτητα της θα είναι στο 5 -10% αντί στο 40% που είναι σήμερα».

Επιπρόσθετα, «αναμένουμε να έρθει σύντομα ο νέος και εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησης των μαθητών, ο οποίος δεν θα εξουθενώνει τους μαθητές και θα τους προσθέτει υπέρμετρο άγχος», κατέληξε.

ΠηγήΚΥΠΕ

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης