Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΚΟΙΝΩΝΙΑΟ Νικόλας είναι στο Πανεπιστήμιο!

Ο Νικόλας είναι στο Πανεπιστήμιο!

Η Γιούλα Πιτσιάλη, αυτή η υπέροχη μητέρα και μάχιμος κοινωνικά άνθρωπος, περίμενε τα αποτελέσματα των Παγκύπριων εξετάσεων για τον γιό της τον Νικόλα, ένα παιδί που παρά τις αναπηρίες του ήταν ό,τι πιο πειθαρχημένο και μαχητικό σε μαθητή είχαμε στα δημόσια σχολεία. Ο αγώνας του τριπλάσιος από όλους του άλλους. Διπλός, τριπλός και για τη μητέρα, την οικογένεια και κυρίως για τον υπέροχο συνοδό του. Παρ’όλα αυτά, και ενώ πέτυχε τους βαθμούς εισαγωγής του στο παιδαγωγικό του πανεπιστημίου, και παρά τα συνεχή refresh στην σελίδα ανάρτησης των εισαχθέντων, ο κωδικός και το όνομα του δεν εμφανίζονταν.

“Φάτε λοιπόν την σκόνη του……
Ένας άνθρωπος χωρίς όρια……
Ένας άντρας με όνειρα……”

Limassol Today - Image 23 3
Κωνσταντίνος και Νικόλας

Αναμένοντας τα αποτελέσματα

Να περιμένεις τα αποτελέσματα των παγκύπριων εξετάσεων με αγωνία εδώ και μέρες. Να μπαίνεις στο σύστημα από τις 9:00 ξανά και ξανά μέχρι που Ναί βγήκαν επιτέλους… Να βάζεις ξανά και ξανά τον κωδικό και να μην τον έχει καν καταχωρημένο. Άντε πάλι… ξανά εκτός… Να τηλεφωνάς στην Υπηρεσία εξετάσεων όπου πολύ ευγενικά σε ρωτούν εάν έκανες λάθος τον κωδικό. Τους εξήγησα ότι ο κωδικός δεν είναι λάθος αλλά ότι το παιδί έχει αναπηρία (και όλη την διαδικασία που έγινε για να δώσει εξετάσεις). Το μόνο λάθος είναι που γεννήθηκε σε μια χώρα που με κάθε ευκαιρία του αποδεικνύουν ότι θα μένει πάντα εκτός…Ακόμη περιμένουμε με αγωνία τα αποτελέσματα .. Νικόλα μου ότι και να είναι το αποτέλεσμα δεν έχει σημασία… Αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ…

Limassol Today - αναμονη αποτελεσματων νικολα

Όλα αυτά όσο ανέμενε η οικογένεια και ο Νικόλας να μάθουν αν πέρασε στο πανεπιστήμιο. Στο μεταξύ ο Νικόλας είχε πετύχει την εισαγωγή του με εξαιρετικούς βαθμούς…

Η μητέρα του γράφει το εξής:

Ο Νικόλας δεν ήταν μέσα στα αποτελέσματα των Παγκύπριων εξετάσεων… βλέπετε το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δεν αναγνωρίζει ακόμη ότι οι ευλογες προσαρμογές σε ένα γραπτό για να δίνει πρόσβαση στον μαθητή με αναπηρία πρέπει να είναι μέρος της όλης διαδικασίας… Δεν εννοεί να συμπεριλάβει τα παιδιά με αναπηρίες σε μια ενιαία διαδικασία… χρησημοποιεί «ειδικές» εξετάσεις, ειδικές διαδικασίες, ειδικούς κανονισμούς, και πάει λέγοντας. Το ΥΠΠΑΝ έριξε το μπαλάκι στο Πανεπιστήμιο Κύπρου να αποφασίσει, εάν θα προσφέρει την θέση στον μαθητή… δεν μπήκε στον κόπο καν να αναλύσει τα αποτελέσματα του Νικόλα, δεν μπήκε στον κόπο να δεί βάσει των αποτελεσμάτων του εαν περνούσε στο πανεπιστήμιο και να μας ενημερώσει όπως τους άλλους 5049 υποψήφιους. (Ο Νικόλας περίμενε την άλλη διαδικασία.. για τις άλλες Παγκύπριες τις «ειδικές», για τα ειδικά παιδιά με τις «ειδικές ικανότητες».. ειρωνικά το γράφω…)

Limassol Today - Image 18 8

Τελικά πέρασαν κανονισμό κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των «ειδικών» τους αντιλήψεων, αυτών των διαχωριστικών , που προωθούν για τα παιδιά με αναπηρίες.. ειδικά για να δικαιολογήσουν την εισαγωγή του Νικόλα στο πανεπιστήμιο με άλλη διαδικασία.. και να μην αφήσουν περιθώριο σε άλλα παιδιά με αναπηρία να έχουν ευλογες προσαρμογές όταν αυτά τις χρειάζονται μέσα από μια ενιαία διαδικασία. Εδώ ο κανονισμός που πέρασαν στα μουλωχτά.

Limassol Today - Image 23 6

Όπως και να έχει.. Ο Νικόλας μπήκε στο πανεπιστήμιο με την αξία του, με τους βαθμούς του! Όσο και να προσπαθουν να υποβιβάσουν την προσπάθεια του δεν θα τα καταφέρουν. Σήμερα είναι μέρα χαράς δεν θα σας επιτρέψουμε να μας την καταστρέψετε.

Αποφοίτησε από το Λύκειο με 18,43 και όλοι ένιωσαν περήφανοι

Νικόλας Μαρκαντώνης, τμήμα Γ6, Λυκείου Παλλουριώτισας κρίνεται άξιος απόλυσης με γενικό βαθμό 18,43 «πολύ καλά» ! Ναι τα κατάφερες Νικόλα, κόντρα σε όλους όσους δεν πίστεψαν σε σένα. Νίκησες τους κύκλωπες, πέρασες από τις συμπληγάδες, από όλα τα εμπόδια που έστηναν μπροστά σου στα πρώτα χρόνια της σχολικής σου ζωής. Βρήκες το λιμάνι σου, στο σχολείο σου, βρήκες μια δεύτερη οικογένεια τους καθηγητές και τους συμμαθητές σου, και μοιράστηκες εμπειρίες και όμορφες στιγμές. Είμαστε περήφανοι για σένα, όλοι μας! Αυτό το ταξίδι το ολοκλήρωσες με επιτυχία. Ευχομαι να ξεκινήσεις ενα άλλο εξ ίσου όμορφο. Άλλωστε το ταξίδι της ενήλικης ζωής σου τώρα αρχίζει, με θεμέλια όλα όσα διδάχτηκες, όλα όσα έμαθες και ένοιωσες. Δεν έχεις όρια Νικόλα μου, το απέδειξες, μπορείς να ονειρεύεσε και άλλα ταξίδια, και εμείς θα είμαστε δίπλα σου, να ρίχνουμε μαζί τους τοίχους.. Ευχαριστούμε την οικογένεια μας στο Λύκειο Παλλουριώτισας για το όμορφο ταξίδι. Constantinos Malekkides «ολοζώντανη σκιά του Νικόλα μας» τα καραφέρατε! Άξιοι! Εύχομαι το πανεπιστήμιο Κύπρου να σας ανοίξει τις πόρτες για ακόμη ενα υπέροχο ταξίδι!

Αυτά είχε γράψει η μητέρα του μετά την αποφοίτηση του Νικόλα…

Αυτή η επιτυχία ήταν φως στο σκοτάδι

Πολλές φορές έχουμε γράψει τις αδράνειες τους δημόσιου εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ήρθε η ώρα να πούμε και το φως που τρυπώνει σε αυτό και εκείνους τους εκπαιδευτικούς του δημόσιου σχολείου τους οποίους αν βρεις την τύχη να συναντήσεις στην σχολική σου πορεία, διαχέουν ελπίδα και δημιουργούν επιτυχία και γόνιμη μελλοντική κοινωνία.

Όπως γράφει ο κόσμος στον Νικόλα για την επιτυχία του:

“Ο Νικόλας είναι στο Πανεπιστήμιο! Ορθά λέει η Γιούλα ότι παρ’ όλες τις μεθοδεύσεις τους (τες δουλειές της νύχτας θωρεί τες η μέρα τζιαι γελά) είναι μέρα γιορτής! Μπράβο Νικόλα, μπράβο Κωνσταντίνε Μαλεκκίδη (συνοδός Νικόλα) μπράβο ανυπότακτοι γονείς! Μπράβο γνωστοί και άγνωστοι Συνάδελφοι! Η Νίκη ανήκει και στους Ανθρώπους του Δημόσιου Σχολείου”

Για αυτούς τους εκπαιδευτικούς μίλησε κι η Γιούλα Πιτσιάλη, η μητέρα του Νικόλα:

Limassol Today - Image 23

To dream team! Οι καθηγητές μας. Οχι δεν ήταν ειδικοί, .όχι δεν είχαν ξανά εμπειρία.. Ήταν όλοι σωστοί επαγγελματίες, μελέτησαν, έμαθαν, και εκπαίδευσαν τον Νικόλα με διαφοροποιημένο τρόπο διδασκαλίας. Όλο το διαφοροποιημένο υλικό το έφτιαχναν οι καθηγητές του. Όλα τα εξεταστικά δοκίμια επίσης οι καθηγητές του. Τον συμπεριελάμβαναν σε ολη την εκπαιδευτική διαδικασία. Πάνω από όλα όμως η σχέση που είχαν μαζί του ως παιδαγωγοί ήταν ζηλευτή.. Το αφιέρωμα που έκαναν για τον Νικόλα στο βιβλίο του σχολείου αποτυπώνει αυτή την αμφίδρομη σχέση αγάπης, σεβασμού και εκτίμησης. Αυτό είναι το σχολείο , αυτή είναι η ενιαία εκπαίδευση, αυτές είναι οι εμπειρίες, οι γνώσεις και τα συναισθήματα που προκαλεί.. Σας ευχαριστώ ΟΛΟΥΣ πάρα πολύ για τον επαγγελματισμό σας και την τεράστια αγκαλιά αγάπης και αποδοχής που δώσατε στον Νικολα. Σας ευχαριστούμε για το υπέροχο ταξίδι γνώσης που κάνατε μαζί!

Η μοναχική πρωτοπορία (σε ένα περιβάλλον που ξεχειλίζει από καθυστέρηση)

Γράφει ο Αντώνης Σκορδίλης

Ο εξαιρετικός (στα χρόνια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής του) μαθητής Νικόλας Μαρκαντώνης, έχει όλες τις πιθανότητες με το μέρος του για να είναι τα επόμενα χρόνια ένας εξαιρετικός φοιτητής στο τμήμα των επιστημών της αγωγής του πανεπιστημίου Κύπρου.

Ο πρωτοπόρος για τα καθυστερημένα Κυπριακά δεδομένα Νικόλας Μαρκαντώνης σε μια στοιχειωδώς προηγμένη χώρα δεν θα αποτελούσε είδηση για τις σχολικές και για τις – επικείμενες κατά πάσα πιθανότητα – πανεπιστημιακές επιδόσεις του.

Ο εξαιρετικός όπως όλοι οι πρωτοπόροι άνθρωποι Νικόλας Μαρκαντώνης, εξαιτίας των δεδομένων της κοινωνικά καθυστερημένης χώρας που η τύχη τον θέλησε να ζει, είναι ταμένος εδώ και πολλά χρόνια να αποτελεί είδηση, μιας και η αδυναμία της χώρας στην οποία ζει να συμπορευτεί μαζί του στους δρόμους που ο Ν.Μ. (επικουρούμενος από τους δικούς του ανθρώπους) διανοίγει τον θέλει εξακολουθητικά μοναχικό πρωτοπόρο.

Limassol Today - Image 23 2

Υστερόγραφο: Ευχή μας από βάθους καρδιάς προς τον μοναχικά πρωτοπόρο μια ζωή για τα καθυστερημένα τοπικά δεδομένα Νικόλα Μαρκαντώνη είναι – ξέροντας πόση κούραση αυτή η πρωτοπορία στην καθημερινή πράξη συνεπάγεται – να γευτεί σε όσο γίνεται πιο σύντομο χρόνο την εμπειρία της συμμετοχής όσο γίνεται πιο πολλών Κυπρίων με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στον δύσκολο δρόμο που ο ίδιος διάνοιξε.

Ευχή μας – συμπληρωματική – προς όσους μας διαβάζετε είναι να μπορέσετε να συλλάβετε κάποια στιγμή ότι οι ελάχιστοι (πραγματικοί) πρωτοπόροι σε καθυστερημένες κοινωνικές συνθήκες όπως οι Κυπριακές, δεν είναι αυτοί που αγωνιούν πάση θυσία να ξεχωρίσουν ως ‘‘μοναδικότητες’’ από τον τοπικό αχταρμά τού ”τίποτε” αλλά αυτοί – σαν τον Νικόλα Μαρκαντώνη – που ανοίγουν δρόμους για να τους περπατήσουν (μαζί τους) όλοι οι άλλοι.

Πόσες πιθανότητες δίνουμε στις ευχές μας να ευοδωθούν; Απειροελάχιστες, γι’ αυτό άλλωστε και τις διατυπώνουμε: Οι αληθινές από βάθους καρδιάς ευχές είναι εκ της (μεταφυσικής) φύσης τους ταμένες – όπως και οι πραγματικοί (μοναχικοί) κοινωνικά πρωτοπόροι σαν τον Νικόλα Μ. – να είναι μετωπικά εναντιωμένες στις πιθανότητες

Limassol Today - Image 23 4

Για τους Διόσκουρους Νικόλα και Κωνσταντίνο. Και για την Γιούλα και τον Μίλτο

Γράφει ο Σόλων Αντάρτης
Limassol Today - Image 18
{ Νικόλας και Κωνσταντίνος ~ Πίνακας του Λεφτέρη Οικονόμου }

«Νικόλας Μαρκαντώνης , τμήμα Γ6 , Λυκείου Παλλουριώτισας κρίνεται άξιος απόλυσης με γενικό βαθμό 18,43 «πολύ καλά» ! Ναι τα κατάφερες Νικόλα , κόντρα σε όλους όσους δεν πίστεψαν σε σένα . Νίκησες τους κύκλωπες , πέρασες από τις συμπληγάδες , από όλα τα εμπόδια που έστηναν μπροστά σου στα πρώτα χρόνια της σχολικής σου ζωής. Βρήκες το λιμάνι σου , στο σχολείο σου , βρήκες μια δευτερη οικογένεια τους καθηγητές και τους συμμαθητές σου, και μοιράστηκες εμπειρίες και όμορφες στιγμές. Είμαστε περήφανοι για σένα , όλοι μας! Αυτό το ταξίδι το ολοκλήρωσες με επιτυχία. Ευχομαι να ξεκινήσεις ενα άλλο εξ ίσου όμορφο. Άλλωστε το ταξίδι της ενήλικης ζωής σου τώρα αρχίζει , με θεμέλια όλα όσα διδάχτηκες , όλα όσα έμαθες και ένοιωσες. Δεν έχεις όρια Νικόλα μου , το απέδειξες , μπορείς να ονειρεύεσε και άλλα ταξίδια , και εμείς θα είμαστε δίπλα σου , να ρίχνουμε μαζί τους τοίχους. Ευχαριστούμε την οικογένεια μας στο Λύκειο Παλλουριώτισας για το όμορφο ταξίδι. Constantinos Malekkides  «ολοζώντανη σκιά του Νικόλα μας» τα καραφέρατε ! Άξιοι ! Εύχομαι το πανεπιστήμιο Κύπρου να σας ανοίξει τις πόρτες για ακόμη ενα υπέροχο ταξίδι!» 

Limassol Today - Image 23 5

Ο Νικόλας αποφοίτησε. Γύρω του μία ολόκληρη κοινότητα Ανθρώπων, απάντησε στο ερώτημα της ανΥΠΠΑΝρκτης Σφίγγας. Οι Γονείς, η Γιαγιά, οι Αδελφές, οι Καθηγητές/τριες, οι Συμμαθητές/τριες, μία Κοινωνία Αγάπης και Αδελφοσύνης στις Λαϊκές Γειτονιές της Παλουριώτισσας όπου το Θαύμα λειτουργεί ακόμη. Κόντρα στην αναλγησία ενός συστήματος που μέχρι την τελευταία στιγμή έθετε εμπόδια στην συμμετοχή του Νικόλα στις προεισαγωγικές εξετάσεις. Κι όμως, το Παιδί που κάποιοι ξέγραφαν μία δεκαετία πριν, τους εποστόμωσεν. Και διεκδικεί με αξιώσεις την εισδοχή του στο Παιδαγωγικό τμήμα του πανεπιστημίου Κύπρου μέσα από την συμμετοχή του στις Εξετάσεις. Διδάσκοντας Ανθρωπιά, Ήθος και Αξιοπρέπεια. Τα ίδια προσόντα που έδειξαν οι Παιδαγωγοί του:

«To dream team! Οι καθηγητές μας. Οχι δεν ήταν ειδικοί , όχι δεν είχαν ξανά εμπειρία .. Ήταν όλοι  σωστοί επαγγελματίες , μελέτησαν , έμαθαν ,  και εκπαίδευσαν τον Νικόλα με διαφοροποιημένο τρόπο διδασκαλίας. Όλο το διαφοροποιημένο υλικό το έφτιαχναν οι καθηγητές του. Όλα τα εξεταστικά δοκίμια επίσης οι καθηγητές του. Τον συμπεριελάμβαναν σε ολη την εκπαιδευτική διαδικασία . Πάνω από όλα όμως η σχέση που είχαν μαζί του ως παιδαγωγοί ήταν ζηλευτή ..  Το αφιέρωμα που έκαναν για τον Νικόλα στο βιβλίο του σχολείου αποτυπώνει αυτή την αμφίδρομη σχέση αγάπης , σεβασμού και εκτίμησης. Αυτό είναι το σχολείο , αυτή είναι η ενιαία εκπαίδευση , αυτές είναι οι εμπειρίες , οι γνώσεις και τα συναισθήματα που προκαλεί.. Σας ευχαριστώ ΟΛΟΥΣ πάρα πολύ για τον επαγγελματισμό σας και την τεράστια αγκαλιά αγάπης και αποδοχής που δώσατε στον Νικολα . Σας ευχαριστούμε για το υπέροχο ταξίδι γνώσης που κάνατε μαζί !»

Ο Θρίαμβος του Παιδιού, ο Θρίαμβος των Ανθρώπων του Δημόσιου Σχολείου που ανοίγει Λεωφόρους.

Πίσω από τα Φώτα, πίσω από την Δημοσιότητα, μια Μυσταγωγία Παιδείας: Ο Νικόλας και ο Κωνσταντίνος…

Limassol Today - Image 19
Από την τελετή επίδοσης του Μεταπτυχιακού του Κωνσταντίνου

Ευλογήθηκα και εγώ να μετέχω αυτής της Μυσταγωγίας την τελευταία εβδομάδα των προεισαγωγικών εξετάσεων του Νικόλα. Η Γιούλα με προσκάλεσε να τους δω να μελετούν Μαθηματικά.

Έφτασα στο διαμέρισμα ενώ ξεκινούσε η προετοιμασία. Ο Νικόλας προσδέθηκε στο τροχοκάθισμα και ήπιε το νερό του ενώ ο Κωνσταντίνος ετοίμαζε το μάθημα – Σύνολα – στην οθόνη. Γελάσαμε στην διαδικασία, καλαμπουρίσαμε και μετά οι δύο πρωταγωνιστές αφέθηκαν μόνοι να συνεχίσουν τον Αγώνα. Ο Μίλτος και εγώ αποσυρθήκαμε πίσω από το τροχοκάθισμα να παρακολουθούμε. Ο Νικόλας αποκτά την γνώση με τον ιδρώτα του. Κυριολεκτικά.

Το Παιδί που μέχρι πριν λίγο χαμογελούσε και συμμετείχε της παρέας και της πλάκας μεταμορφώθηκε μπροστά στα μάτια μου σε μία σαΐτα, που είχε μάτια μόνον μπροστά. Απόλυτη Συγκέντρωση. Παρακολουθούσε το μάθημα, βυθιζόνταν στο μάθημα, μετείχε του μαθήματος σε μία Κοινωνία με τον Δάσκαλο του που έμοιαζε στα μάτια μου να διαπερνά τα Φυσικά. Και ο Δάσκαλος του να του εξηγά με απόλυτη ηρεμία τα πάντα, την άσκηση, το περιεχόμενη, την ύλη, το πρόβλημα. Με την νοηματική αλλά και με ένα πλαστικό σπαθάκι παιδικό που «κόβει» το σύνολο, ο Κωνσταντίνος στα μάτια μου μετέτρεπε την Διδακτική και την Διδασκαλία σε Τέχνη. Διότι είναι Τέχνη το Δασκαλλίκι και ο Κωνσταντίνος το κατέχει σε ένα Βάθος απροσμέτρητο. Ο μόχθος του Παιδιού συναντούσε τον μόχθο του Δασκάλου. Ο Δάσκαλος έπρεπε να διαβάσει, να ξαναμάθει την ύλή έξι τάξεων και με την βοήθεια των καθηγητών και των καθηγητριών να την μετατρέψουν στην γλώσσα που το παιδί που επικοινωνεί με ένα Όχι και ένα Ναι, να την κατανοήσει και να μπορεί να αποδώσει σε εξετάσεις αξιολόγησης.

Limassol Today - Image 22

Συγκρατούσα τα δάκρυά μου στην διαδικασία, τρέχουν τώρα ενώ τα γράφω… Από τη μια η Οργή για τους ανΥΠΠΑΝρκτους αναρμόδιους που δεν έκαναν τον κόπο μία φορά να επισκεφτούν την Παιδαγωγική αυτή διαδικασία, για να καταλάβουν. Από την άλλη η Βύθιση στην Αγάπη του Δασκάλου προς τον Μαθητή, του Μαθητή προς τον Δάσκαλο που βαρεί πάντα πολύ περισσότερο στην πιλάντζα (ζυγαριά).

Ο Νικόλας, ο Κωνσταντίνος και το άφατο Μυστήριο της Παιδείας.

Παρακολουθούσα το μάθημα για μιάμιση περίπου ώρα. Είδα με τα μάτια μου τον Νικόλα να ανταποκρίνεται σε απλά και σε πολύπλοκα προβλήματα, να απαντά ορθά, να κάνει λάθη, είδα τον Κωνσταντίνο να εξηγά, να ξαναεξηγά όπου χρειάζεται, θυμήθηκα τα σύνολα, έμαθα πράγματα για τα σύνολα που δεν είχα μάθει ποτέ και που ο «ανάπηρος» μαθητής μας τα γνώριζε και τα απαντούσε. Διέκοψα το μάθημα για να φύγω. Αφού τους ευχαρίστησα γύρισα στον πρώην μαθητή μου και με το πειρακτικό ύφος που ταιριάζει σε ένα κλίμα Αγάπης του είπα: «Να πήξεις…» Ο Κωνσταντίνος μετέφρασε και σκάσαμε όλοι στα γέλια. Πήρα τα δάκρυά μου στο αυτοκίνητο και στον δρόμο προς το σπίτι.

Ό,τι και αν γίνει στις εξετάσεις ο Νικόλας έχει κερδίσει. Πάλεψε με ένα αναίσθητο και ανΥΠΠΑΝρκτο σύστημα και το γονάτισε. Κυριολεκτικά. Ανάγκασε ολόκληρο Υπουργείο να αλλάξει τον προγραμματισμό του και να ανοίξει την πόρτα προσαργμογής των εξετάσεων στα παιδια με αναπηρίες που μέχρι σήμερα θεωρούνταν παιδιά ενός άλλου Θεού. Στην πορεία ανέδειξε στρεβλώσεις, ελλείψεις, αλλά και έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς και πολλές από εμάς να αναζητήσουμε το Παιδί μέσα μας και να βρούμε λύσεις για όσα οι θεσμοί έπαιζαν πελλό. Δεν γνωρίζω τους Συνοδοιπόρους του στην Μέση Εκπαίδευση. Έχω όμως απέραντο σεβασμό στην Ανθρωπιά και τον Επαγγελματισμό τους. Και τους ευχαριστώ από καρδιάς που μέσα στην Κυπριακή εκπαιδευτική πραγματικότητα αναδεικνύουν όλα εκείνα που μας Ενώνουν.

Αφήνω τελευταίο τον Συνάδελφο. Τίποτε από όσα έγιναν δεν θα ήταν δυνατό χωρίς την παρΟυσία του Συναδέλφου. Στα μάτια μου ο Κωνσταντίνος Μαλεκκίδης πραγματώνει στο Μέγιστο όλα εκείνα που θα έπρεπε κανονικά να κουβαλούμε όλοι και όλες που ασχολούμαστε με την Παιδεία του τόπου. Ο Κωνσταντίνος αξίζει να βρίσκεται μέσα σε αίθουσες διδασκαλίας και να μοιράζεται την Τέχνη του. Όνειρό του είναι να σπουδάσει Παιδαγωγικά. Σε άλλα κράτη τα πανεπιστήμια θα έκαναν ουρές για να «στρατολογήσουν» τον Κωνσταντίνο. Στην Κύπρο το Πανεπιστήμιο δεν του προσφέρει θέση μέσα από τις θέσεις για τους ενηλίκους που παρέχει, με την δικαιολογία ότι άλλοι έχουν καλύτερα προσόντα. Για ακόμη μία φορά μένω άφωνος.

Παιδεία χωρίς Καρδιά δεν υπάρχει.

Ο Νικόλας, ο Κωνσταντίνος μας θυμίζουν ξανά ότι η Καρδιά είναι η Οδός. Εύχομαι να το θυμηθεί και το Πανεπιστήμιο Κύπρου…

Υστερόγραφον:

Μιλώντας με τον Μίλτο αυτές τις μέρες, τον ρώτησα τα ανθρώπινα:
«Δεν κουράζεσαι; Πώς αντέχεις;»

Ο Μίλτος ένας από τους Ήρωες του αξιακού μου Γαλαξία μου απάντησε άμεσα, χωρίς σκέψη:
«Παίρνουμε όλοι δύναμη από τον Νικόλα. Όταν βλέπουμε το Παιδί να μεν τα παρετά, να αγωνίζεται καθημερινά, να δρώνει για να μάθει, παίρνουμε τζιαι εμείς Δύναμή. Αφού αυτός δεν κουράζεται τζιαι δεν τα παρετά, ποιός είμαι εγώ να τα παρετήσω;»

Διδάσκουμε στα Σχολεία μας την Ισότητα και την Ενσυναίσθηση. Καιρός να αποτελέσουν τον Κανόνα και όχι την Εξαίρεση…

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης