Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΚΟΙΝΩΝΙΑΥπάρχει τρόπος να γλυτώσουμε από τα... κυρτώματα;

Υπάρχει τρόπος να γλυτώσουμε από τα… κυρτώματα;

Η οποιαδήποτε απόφαση για αφαίρεση κυρτωμάτων, σύμφωνα με ειδικούς, θα πρέπει να συνδυαστεί με την χρήση άλλων μέτρων και λύσεων κυκλοφοριακής ύφεσης και διαχείρισης της ταχύτητας των οχημάτων.

Μπορεί στην Κύπρο να εφαρμόζεται μια τακτική, αλλά σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο τα κυρτώματα αποτελούν μία από τις πολλές λύσεις και μέτρα κυκλοφοριακής ύφεσης και περιορισμού της ταχύτητας στο αστικό οδικό δίκτυο, όπως υποδεικνύουν και ειδικοί στο Limassol Today.

Παρόλο που είναι αποτελεσματικά στην μείωση της ταχύτητας στα σημεία που τοποθετούνται, όπως αναφέρθηκε τις προάλλες και ενώπιον των μελών της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλή, οι επιπτώσεις της χρήσης τους είναι πολυάριθμες. Είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι στα σημεία που υπάρχουν κυρτώματα παρατηρείται αύξηση του καυσαερίου και της ηχορύπανσης, αλλά και καθυστέρηση στα οχήματα των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, δεδομένα που ακούστηκαν και ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής. Οι επιπτώσεις είναι ακόμα πιο έντονες, τονίζουν ειδικοί, όταν τα κυρτώματα χρησιμοποιούνται μαζικά, κατασκευάζονται χωρίς να τηρούνται οι απαραίτητες προδιαγραφές και δεν συντηρούνται/επιδιορθώνονται για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Η οποιαδήποτε απόφαση για αφαίρεση κυρτωμάτων, σύμφωνα με ειδικούς, θα πρέπει να συνδυαστεί με την χρήση άλλων μέτρων και λύσεων κυκλοφοριακής ύφεσης και διαχείρισης της ταχύτητας των οχημάτων. Η ανεξέλεγκτη αφαίρεση κυρτωμάτων έχει τραγικές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια. Αυξάνεται κατακόρυφα ο κίνδυνος πρόκλησης σοβαρών και θανατηφόρων συγκρούσεων σε κατοικημένες περιοχές και σε δρόμους που αντιμετωπίζουν προβλήματα αυξημένης και υπερβολικής ταχύτητας λόγω του κακού σχεδιασμού, ή που παρατηρείται αυξημένη παρουσία πεζών, ποδηλατιστών και άλλων ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου.

Μέτρα και λύσεις που προτείνονται για να αντικαταστήσουν ένα ποσοστό των υφισταμένων κυρτωμάτων αλλά και να συνδυαστούν με τα υπόλοιπα που πρέπει να επιδιορθωθούν και να παραμείνουν, στο γενικότερο πλαίσιο της βιώσιμης και ασφαλούς κινητικότητας στις πόλεις μας:

  • Η δημιουργία πεζοδρομίων
  • η εναλλαγή προτεραιότητας
  • τα στενώματα οδών
  • τα chicanes
  • οι ενδιάμεσες νησίδες
  • η χρήση οδικού εξοπλισμού/χώρων πρασίνου/επεκτάσεων πεζοδρομίων στις γωνίες των παρόδων
  • οι μικροί κυκλικοί κόμβοι σε διασταυρώσεις κατοικημένων περιοχών
  • η προσθήκη ξεχωριστών και προστατευμένων ποδηλατολωρίδων
  • οι μονοδρομήσεις με παρόδια στάθμευση/parklets/χώρους στάθμευσης ποδηλάτων
  • οι έλεγχοι ταχύτητας με κινητές κάμερες και ραντάρ και
  • η υλοποίηση της Διακήρυξης της Στοκχόλμης που υπέγραψε η Κύπρος το 2020 για την μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30χλμ.

Όπως αντιλαμβάνεστε, επισημαίνουν ειδικοί, κανένα από τα πιο πάνω μέτρα δεν πρέπει να εφαρμοστεί μαζικά όπως συνέβη με τα κυρτώματα. Είναι σημαντικό να επιλέγονται οι κατάλληλοι συνδυασμοί των πιο πάνω μέτρων και με σωστό σχεδιασμό και ενέργειες από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Δημοτικών αρχών και του Υπουργείου Μεταφορών, να προσαρμόζονται ανάλογα και να εφαρμόζονται στις πόλεις και τις γειτονιές μας. Όπως και για τα κυρτώματα, η επιλεκτική και μαζική χρήση συγκεκριμένων μέτρων δεν είναι αποτελεσματική και μακροχρόνια προκαλεί αρνητικές επιπτώσεις.

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης