Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗL-ECONOMYΟι τουριστικοί λιμένες για yachting σε Ευρώπη και Μεσόγειο

Οι τουριστικοί λιμένες για yachting σε Ευρώπη και Μεσόγειο

Η άνοδος που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στον θαλάσσιο τουρισμό στην βορειοανατολική και ανατολική λεκάνη της Μεσογείου καθώς και στον νότιο άξονά της -Κροατία, Μαυροβούνιο, Ελλάδα, Τουρκία, Κύπρος – έχει επιτείνει την ανάγκη για κατασκευή νέων σύγχρονων θέσεων ελλιμενισμού σκαφών και κατ’ επέκταση την κατασκευή σύγχρονων μαρινών. 

Η Κύπρος έχει 1.520 θέσεις ελλιμενισμού αλλά τα επόμενα χρόνια θα έχει δυνατότητα για πέρα από 4.000. 

Στην Τουρκία υπάρχουν 18.552 θέσεις, στην Κροατία 17.949, στο Μαυροβούνιο 2.220 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής. 

Η Γαλλία εμφανίζεται να έχει τον μεγαλύτερο αριθμό αγκυροβολίων στην Ευρώπη με αναλογία 32 αγκυροβόλια ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής.

Ακολουθούν η Ισπανία και η Ιταλία με αναλογία 19 αγκυροβόλια ανά χιλιόμετρο και 18 αντίστοιχα.

Η Ελλάδα ενώ έχει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή από τα χώρες της Μεσογείου έχει τη χαμηλότερη αναλογία αγκυροβολίων με 0,84 ανά χιλιόμετρα ακτογραμμής. Η Ελλάδα διαθέτει συνολικά 149 χωροθετημένους τουριστικούς λιμένες. Ο μεγαλύτερος αριθμός θέσεων ελλιμενισμού (14.800) ανήκει σε τουριστικούς λιμένες-μαρίνες (ποσοστό 76%) ενώ στα καταφύγια αγκυροβόλια τουριστικών σκαφών οι θέσεις ελλιμενισμού ανέρχονται σε 5.407. ποσοστό 23%. Τα ελληνικά νησιά σημειώνονται ως τον 2ο καλύτερο προορισμό παγκοσμίως για πολυτελές yachting, μόνο πίσω από την Γαλλική Ριβιέρα και πάνω από προορισμούς όπως τις Παρθένες Νήσους, το Palm Beach της Φλώριντα και την Costa Esmeralda της Ιταλίας ενώ σύμφωνα με τον Bloomberg, η Ελλάδα είναι από τον Ιούνιο του 2021 στην κορυφή των SuperYachts με 194 ελλιμενισμένα σκάφη στις 25 Ιουνίου 2022 (άλμα από τα 80 τον Μάιο του 2021) μετά το άνοιγμα του Τουρισμού που ακολούθησε την εξέλιξη της πανδημίας.

Ο παράκτιος και θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης μιας εθνικής και τοπικής οικονομίας με τη συνολική οικονομική συμβολή του να ανέρχεται σύμφωνα με εκτιμήσεις στο 1,4-1,5% του ΑΕΠ μιας χώρας ενώ η έμμεση συμβολή θεωρείται ότι είναι 4 με 5 φορές υψηλότερη (όπως η απασχόληση αλλά και τα έσοδα που αφήνουν οι επιβάτες τους στον τόπο).

Για αυτό σε θαλάσσια κράτη και πόλεις που θέλουν να δημιουργήσουν βάσεις για ελλιμενισμό σκαφών, υπάρχει ανάγκη να βρεθεί στρατηγικός σχεδιασμός για προσέλκυση των megayachts, σκαφών τα οποία χρειάζονται εξειδικευμένες υποδομές σε τουριστικούς λιμένες και άλλου είδους λιμενικών υπηρεσιών. Ίσως αυτό να καθιστά́ επιτακτική́ την αναβάθμιση των υπαρχουσών λιμενικών υποδομών με ένα σχεδιασμό που θα αφορά ολοκληρωμένους, αποδοτικούς και βιώσιμους τουριστικούς λιμένες, τόσο με ελκυστικό και σωστό θεσμικό πλαίσιο, όσο και με νέες στρατηγικές μάρκετινγκ.

Powered byLimassol Today - Muskita

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης