Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΛΕΜΕΣΟΣΑμφισβήτηση και διαφωνίες για τους σχεδιασμούς του ΣΒΑΚ

Αμφισβήτηση και διαφωνίες για τους σχεδιασμούς του ΣΒΑΚ

Κατηγορηματικά εναντίον της πρότασης των μελετητών όσα μέλη του δημοτικού συμβουλίου είχαν παραστεί στη συνεδρία. Έλαμψαν με την απουσία τους αρκετοί.

Γράφει ο Χρήστος Χαραλάμπους

Μέσα σε κλίμα έντονων απόψεων, αμφισβητήσεων και διαφωνιών, συζητήθηκαν στην τελευταία συνεδρία του Δημοτικού Συμβουλίου, οι προκαταρκτικοί σχεδιασμοί για τις δράσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, όπως παρουσιάστηκαν πριν από λίγες μέρες από τους μελετητές MIC-HUB, όπου έλαμψαν με την απουσία τους τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου.

Οι σχεδιασμοί προνοούν, μεταξύ άλλων, πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις, λεωφορειολωρίδες και ποδηλατόδρομους στο ευρύτερο κέντρο της Λεμεσού κι όπως είχε επισημάνει ο Υπεύθυνος του Τμήματος Δημοσίων Έργων για τα Ευρωπαϊκά κονδύλια, Χάρης Χριστοδούλου, ορατός είναι ο κίνδυνος μη υλοποίησης τους, αφού στενεύουν τα χρονικά όρια που έχουν τεθεί για την εκταμίευση των σχετικών Ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Limassol Today - ανεξαρτησίας 1

Υποδεικνύοντας στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι υπάρχει ένας επιπρόσθετος λόγος για την προώθηση και υλοποίηση των έργων του ΣΒΑΚ, ο Δήμαρχος Νίκος Νικολαΐδης, επεσήμανε το γεγονός ότι η «Αποστολή Πόλεων», το πρόγραμμα στο οποίο έχει ενταχθεί ο Δήμος Λεμεσού για την κλιματική ουδετερότητα μέχρι ο 2030, περιλαμβάνει ως βασικό τομέα του, την αποτελεσματική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Η πρόταση των μελετητών αναφέρεται σε συγκεκριμένα έργα που περιλαμβάνονται στο ΣΒΑΚ και  μάλιστα κατά προτεραιότητα, τα οποία αφορούν τρία βασικά ζητήματα. Την δημιουργία χώρων park and drive, τις λεωφορειολωρίδες και το δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Πρέπει να δοθεί το πράσινο φως ώστε να προχωρήσουν μελέτες και να ωριμάσουν τα έργα για να μπορούν να χρηματοδοτηθούν, όπως ανέφερε ο Δήμαρχος, θέτοντας ενώπιο του Δημοτικού Συμβουλίου και μια δέσμη μέτρων όπως η κήρυξη της ζώνης με όριο ταχύτητας τα 30 χιλιόμετρα στην περιοχή που περικλείεται από την  οδό Γλάδστωνος στα βόρεια, τον παραλιακό στα νότια, την οδό Φεσίτ Πασά στα δυτικά και την οδό Βύρωνος στα ανατολικά (ανατολικό άκρο του  Δημόσιου Κήπου).

Limassol Today - ανεξαρτησιας 10

Κυκλοφοριακός αχταρμάς με επίκεντρο την Ανεξαρτησίας

Κατηγορηματικά αντίθετες απόψεις ακούστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο σε ότι αφορά τις προτάσεις των μελετητών που αναφέρονται σε μονοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας με κατεύθυνση από βορρά προς νότο και την δημιουργία λωρίδας για άνοδο με χαμηλή ταχύτητα των λεωφορείων από την οδό Θεμιστοκλέους μέχρι την Γλάδστωνος. Ανάλογες αντιδράσεις εκφράστηκαν και  για την δημιουργία λεωφορειολωρίδων στην οδό Αγίας Ζώνης μέχρι την λεωφόρο Μακαρίου (με επιτρεπόμενη είσοδο όχι από τον Πεντάδρομο αλλά από τους  πλαγιόδρομους με διακίνηση των οχημάτων μέσα από τις παρόδιες γειτονιές)  και στην οδό Λεοντίου (από λεωφόρο Μακαρίου μέχρι τα φώτα της Αστυνομικής Διεύθυνσης).

Έντονος στην άποψη του ότι η οδός Ανεξαρτησίας θα πρέπει να μονοδρομηθεί από τώρα ώστε να λυθεί ριζικά το πρόβλημα, ήταν ο Δημοτικός Σύμβουλος, Χάρης Τρίκκης, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι ως μια πρώτη ποιοτική πράξη του ΣΒΑΚ  η μονοδρόμηση είναι μια συμβιβαστική λύση».

Ηλύση στο πρόβλημα του κυκλοφοριακού, όπως υπέδειξε, είναι οι μονοδρομήσεις των οδών Λεοντίου και Αγία Ζώνης κατά τρόπο που να δημιουργηθεί ένας δακτύλιος, τονίζοντας ότι  «όλο το κέντρο  της πόλης θα πρέπει  να αποτελέσει ένα δακτύλιο απαγορευτικό για τα αυτοκίνητα πλην των δημόσιων μεταφορών  και των εναλλακτικών μέσων διακίνησης, όπως τα  ποδήλατα και τα σκούτερ».

Έντονοι στην άποψη τους ότι η οδός Ανεξαρτησίας θα πρέπει από την αρχή να μετατραπεί σε πεζόδρομο, ήταν και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Μιχάλης Σωκράτους και Νίκη Παντελίδου ή οποία μάλιστα υπέδειξε πως «ότι έγινε μέχρι τώρα σε μεταβατικό στάδιο απέτυχε γι’ αυτό και στην περίπτωση της Ανεξαρτησίας πρέπει από την αρχή να γίνει πεζοδρόμηση  και να το πάρει απόφαση ο πολίτης ότι αυτό είναι».

Υπέρ της άμεση πεζοδρόμησης της Ανεξαρτησίας, τάχθηκε και ο Πρόδρομος Τοπουζής, υποδεικνύοντας ταυτόχρονα ότι ο Δήμος θα πρέπει να διασφαλίσει ότι η ΕΜΕΛ θα έχει τακτικά δρομολόγια με μικρά λεωφορεία και με συγκεκριμένο ωράριο ώστε να υπάρχει ουσιαστικό κίνητρο για χρήση του λεωφορείου. «Αν δεν έρθει η ΕΜΕΛ να παρουσιάσει συγκεκριμένο και δεσμευτικό πλάνο, τότε δεν θα βελτιωθεί η κατάσταση», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Την ανάγκη δημιουργίας περισσότερων μονοδρομήσεων με ανόδους και καθόδους προς το κέντρο της πόλης, εξέφρασε ο Δημοτικός Σύμβουλος Μιχάλης Βασιλείου, προτείνοντας την οδό Θεσσαλονίκης για κάθοδο προς την Ανεξαρτησίας και την Βασίλη Μιχαηλίδη για άνοδο προς την λεωφόρο Μακαρίου.

Από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Νεόφυτος Χαραλαμπίδης, εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι διαδικασίες που προτείνονται σε ότι αφορά τις λεωφορειολωρίδες, συγκρούονται με την κοινή λογική γιατί, όπως επισήμανε «δεν γίνεται να διοχετεύουμε την κίνηση των ιδιωτικών αυτοκινήτων μέσα από τις γειτονιές για να καταλήξουν τελικά στην Αγίας Ζώνη ή την Λεοντίου».

Εισηγήθηκε επίσης τη επέκταση του δακτυλίου για διακίνηση οχημάτων με ταχύτητα 30 χιλιομέτρων καθώς και την αύξηση των χώρων park and ride προτείνοντας, μεταξύ άλλων και το Τσίρειο.

Limassol Today - ανεξαρτησιας 7

Δήμαρχος: άνευ σημασίας το μεσοδιάστημα μονοδρόμησης

Στην δική του τοποθέτηση ο Δήμαρχος υποστήριξε ότι «δεν μπορούμε να πάμε από την αρχή με πεζοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας όχι γιατί αντιδρούν οι  καταστηματάρχες αλλά γιατί  δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι να δημιουργήσουμε τους αναγκαίους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης».

Το ΣΒΑΚ, όπως είπε, προβλέπει μια μεταβατική περίοδο μονοδρόμησης για να καλλιεργηθεί η νοοτροπία και να περάσει μήνυμα ότι αυτός ο δρόμος δεν είναι για αυτοκίνητα. Κατά την άποψη του κ. Νικολαΐδη, είναι απαραίτητο μέχρι την πεζοδρόμηση να υπάρξει ένα μεσοδιάστημα μονοδρόμησης, το οποίο χαρακτήρισε άνευ σημασίας.

Αναφερόμενος στην φορά της μονοδρόμησης από την Γλάδστωνος προς την παραλία, αυτό, όπως είπε, αποτελεί καθολικό σχεδόν αίτημα των καταστηματαρχών.

Δημόσια διαβούλευση για να δοθούν απαντήσεις

Μέσα από τη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο, προέκυψε ότι θα πρέπει να δοθεί στους μελετητές των σχεδιασμών για τις δράσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το ελεύθερο να προχωρήσουν και να ενημερώσουν σύντομα  το Δημοτικό Συμβούλιο για κάποιες λεπτομέρειες αυτών των σχεδιασμών.

Επιπλέον, αποφασίστηκε να γίνει μια δημόσια διαβούλευση «για να περάσουμε κυρίως τα κυκλοφορικά μέτρα στο κέντρο της πόλης», όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε. Η διαβούλευση θα γίνει στην παρουσία των ειδικών για να δώσουν απαντήσεις και να λύσουν απορίες των πολιτών.

Powered by caffe nero

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης