Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΛΕΜΕΣΟΣΔΗΜΟΣ ΛΕΜΕΣΟΥΟ Δήμαρχος Λεμεσού αποκλειστικά στο Limassol Today

Ο Δήμαρχος Λεμεσού αποκλειστικά στο Limassol Today

Ο κ. Νικολαΐδης ερωτηθείς για τις δημοτικές εκλογές του 2024 και εάν θα επαναδιεκδικήσει τη δημαρχεία, αναφέρει πως επί του παρόντος όλη η προσοχή του και οι σχεδιασμοί του επικεντρώνονται στην αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων της Λεμεσού».

«Το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα τεράστιο πρόβλημα που ταλαιπωρεί την πόλη μας και επηρεάζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, καθώς επίσης επιβαρύνει το περιβάλλον, αλλά και οικονομικά τον καθένα μας. Ο λόγος που βιώνουμε καθημερινά αυτή την τεράστια ταλαιπωρία είναι γιατί η Λεμεσός, αναπτύχθηκε με γοργούς ρυθμούς και δυστυχώς για κάποια χρόνια η Πολιτεία δεν έπαιρνε αποτελεσματικά μέτρα», δηλώνει σε συνέντευξη του στο Limassol Today, ο Δήμαρχος Λεμεσού, Νίκος Νικολαΐδης.

Ερωτηθείς για την καθυστέρηση που υπάρχει στην υλοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, παρά τις φωνές δημοτών και φορέων ο ίδιος απαντά πως «ως δημοτική αρχή, έχουμε την επιθυμία και την πολιτική βούληση να υλοποιήσουμε το ΣΒΑΚ και να αντιμετωπίσουμε το κυκλοφοριακό», χωρίς ωστόσο να αναφέρεται σε χρονοδιαγράμματα. Σε άλλο σημείο ο δήμαρχος εξηγεί αναφορικά με τους «έξυπνους» χώρους στάθμευσης, σημειώνει πως «το σύστημα απευθύνεται σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου είτε έχουν σχέση με την τεχνολογία είτε όχι», ενώ τονίζει πως « ο πολίτης θα μπορεί από το κινητό του να ελέγχει όλους τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του χρόνου που χρειάζεται κάποιος να παρκάρει και κατ’ επέκταση την μείωση των ρύπων που εκπέμπει». Τέλος ο κ. Νικολαΐδης ερωτηθείς για τις δημοτικές εκλογές του 2024 και εάν θα επαναδιεκδικήσει τη δημαρχεία, αναφέρει πως επί του παρόντος όλη η προσοχή του και οι σχεδιασμοί του επικεντρώνονται στην αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων της Λεμεσού».

Καταρχάς που αποσκοπεί το όλο εγχείρημα που ονομάζεται «έξυπνοι χώροι στάθμευσης»; Και πώς θα βοηθήσει τους δημότες και επισκέπτες της πόλης; Πόσα θα στοιχίσει στον δήμο το έργο;


Το όλο εγχείρημα αποσκοπεί γενικότερα στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών μας. Πλέον ο πολίτης θα μπορεί από το κινητό του να ελέγχει όλους τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του χρόνου που χρειάζεται κάποιος να παρκάρει και κατ’ επέκταση την μείωση των ρύπων που εκπέμπει. Η εκτιμώμενη αξία του συστήματος ανέρχεται στα πέντε εκατομμύρια διακόσες πενήντα χιλιάδες ευρώ (5 250 000) και έχει χρονική διάρκεια 10 χρόνια.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, «Ο χρήστης θα μπορεί μέσω μίας εφαρμογής στο κινητό του τηλέφωνο να εντοπίσει διαθέσιμους χώρους στάθμευσης εκεί και όπου υπάρχουν, ενώ θα μπορεί με την ίδια εφαρμογή να πληρώσει το ανάλογο αντίτιμο για τη στάθμευση».

Οι Ηλικιωμένοι ή άτομα που δεν έχουν σχέση ιδιαίτερη με την τεχνολογία θα είναι εύκολο να έχουν πρόσβαση; Δηλαδή ένας ηλικιωμένος τι θα πρέπει να κάνει με απλά λόγια;


Το σύστημα έξυπνης στάθμευσης της Λεμεσού απευθύνεται σε όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου είτε έχουν σχέση με την τεχνολογία είτε όχι. Ένας χρήστης του οδικού δικτύου που δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με την τεχνολογία θα έχει αρκετές επιλογές για να αγοράσει χρόνο ώστε να παρκάρει. Στα on-street:


1) Μόλις λειτουργήσει το όλο σύστημα θα μπορεί να δώσει τα νούμερα του αυτοκινήτου σε ένα οικείο του άτομο (π.χ. ένας ηλικιωμένος στο παιδί του) και όταν παρκάρει κάπου απλά θα ενημερώνει το οικείο του άτομο για την θέση/οδό που πάρκαρε (θα υπάρχουν πινακίδες σε όλες τις on-street θέσεις). Έπειτα το οικείο του άτομο θα μπορεί από το κινητό του να του αγοράσει χρόνο.
2) Σε περίπτωση που δεν είναι εφικτό να γίνει μέσω οικείου ατόμου τότε θα μπορεί κάποιος να αγοράσει χρόνο μέσω «τριτοπωλητών» (π.χ. περίπτερο) με τους οποίους θα έχει συμφωνία ο Δήμος Λεμεσού. Θα αναφέρει ο πολίτης στον «τριτοπωλητή» την θέση/οδό που πάρκαρε και αυτός θα του πιστώνει χρόνο.
3) Ο Δήμος Λεμεσού στο στάδιο της δοκιμαστικής λειτουργίας του συστήματος θα έχει την δυνατότητα να δοκιμάσει τις προαναφερθείσες λειτουργίες. Αν δεν είναι αρκετές, έχει την δυνατότητα σε συνεργασία με τον ανάδοχο που θα αναλάβει την σύμβαση να προσθέσει και άλλες επιλογές (π.χ πληρωμή μέσω μηνύματος/sms ).
Για τους off-street χώρους στάθμευσης ο Δήμος Λεμεσού μισθώνει εταιρεία security οι οποίοι βοηθούν τους πολίτες στην χρήση του χώρου και πληρωμή του εισιτηρίου τους. Η μέθοδος αυτή εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία στον υφιστάμενο off-street χώρο στάθμευσης στην οδό Αντρέα Θεμιστοκλέους (πλησίον Α’ Δημοτικής Αγοράς).


Ένα άλλο ζήτημα είναι η καθαριότητα στους δρόμους και τις γειτονιές. Έχουμε στη κατοχή μας φωτογραφικό υλικό από γειτονιές που τα σκουπίδια είναι στοιβαγμένα και εντός και εκτός των καλάθων. Μήπως πρέπει ο δήμος να δει πιο εντατικά το ζήτημα;


Ο Δήμος μας τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μια διαρκή εκστρατεία καθαριότητας της πόλης, θεωρώντας ότι το θέμα αυτό πρέπει να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα μας. Το σύνθημα μας είναι «Φροντίζουμε όλοι μαζί για την καθαριότητα της αγαπημένης μας πόλης», γιατί μόνο με τη συνεργασία δημοτικής μηχανής και δημοτών θα πετύχουμε το στόχο αυτό.
Η διαρκής εκστρατεία καθαριότητας, που έχει τον τίτλο «Καθαρή Λεμεσός» και έχει ήδη παραγάγει ορατά αποτελέσματα, αποτελείται από μια σειρά από παράλληλες δράσεις:


• Συνεχής ενίσχυση του προσωπικού του Δήμου που εργάζονται στις υπηρεσίες καθαριότητας
• Αντικατάσταση παλαιού και αγορά νέου εξοπλισμού του Τμήματος Καθαριότητας (σκυβαλοφόρα, μεγάλα σάρωθρα, νέοι κάδοι απορριμμάτων για δημόσιους χώρους, επιδότηση αγοράς οικιακών κάδων απορριμμάτων, εγκατάσταση μεγάλων Αυτόματων Μηχανικών Κομποστοποιητών σε χώρους παραγωγής βιολογικών αποβλήτων, εγκατάσταση σε επιλεγμένα σημεία της πόλης βυθιζόμενων και ημιβυθιζόμενων κάδων, συμπιεστών και συμπιεστών χάρτου, και συναφούς εξοπλισμού).
Μια σημαντική εξέλιξη είναι η αναμενόμενη με το νέο χρόνο έναρξη του προγράμματος χωριστής συλλογής στην πηγή ανακυκλώσιμων και οργανικών αποβλήτων «Πληρώνω Όσο Πετώ – ΠΟΠ» με προπληρωμένη σακούλα.

Επίσης, κάτι που συχνά λένε οι Λεμεσιανοί, είναι ότι ο δήμος έδωσε βάρος στην εικόνα του παραλιακού μετώπου, ξεχνώντας τις γειτονιές του…


Από την αρχή, ένας από τους βασικούς στρατηγικούς μας στόχους ήταν η ανάπτυξη της Λεμεσού να προχωρήσει με πιο αναβαθμισμένο και ισορροπημένο τρόπο ώστε να καλύπτονται χωρίς παραλήψεις οι ανάγκες της πόλης, επιμερίζοντας δίκαια σε όλους το όφελος στους πολίτες, σε όλες τις περιοχές και όχι μόνο στο παραλιακό μέτωπο. Η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στις συνοικίες και γειτονιές της πόλης μας αποτέλεσε και αποτελεί βασική προτεραιότητα μας και οι δράσεις που επέλεξε ο Δήμος μας προς αυτή την κατεύθυνση ήταν οι αστικές αναπλάσεις με χαρακτήρα περιβαλλοντικών παρεμβάσεων σε περιοχές στις συνοικίες της Λεμεσού. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει σταδιακά γειτονιές από όλες τις συνοικίες της πόλης, Ήδη τρέχουν οι κατασκευαστικές εργασίες σε δύο γειτονιές στις συνοικίες Ζακακίου-Ομονοίας και Αγίου Σπυρίδωνα, και σχεδιάζονται οι παρεμβάσεις σε περιοχές του Αγίου Νικολάου και της Αγίας Φύλας.


Το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι κάτι που βασανίζει και τους Λεμεσιανούς, την ώρα που το ΣΒΑΚ έπρεπε ήδη να τεθεί σε εφαρμογή. Γιατί υπάρχει αυτή η καθυστέρηση; Και εν τέλει πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται;


Το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα τεράστιο πρόβλημα που ταλαιπωρεί την πόλη μας και επηρεάζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, καθώς επίσης επιβαρύνει το περιβάλλον, αλλά και οικονομικά τον καθένα μας. Ο λόγος που βιώνουμε καθημερινά αυτή την τεράστια ταλαιπωρία είναι γιατί η Λεμεσός, αναπτύχθηκε με γοργούς ρυθμούς και δυστυχώς για κάποια χρόνια η Πολιτεία δεν έπαιρνε αποτελεσματικά μέτρα. Αντιθέτως, προσπαθούσε να δώσει λύσεις που δεν έλυναν το πρόβλημα ριζικά, καθώς κατασκεύαζαν νέους δρόμους, αντί να δοθούν κίνητρα για μείωση της χρήσης του ιδιωτικού οχήματος, που ξεπερνάει σήμερα το 92% των διακινήσεων.
Ο δρόμος για επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι ένας, η υλοποίηση της μελέτης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ. Ως δημοτική αρχή, έχουμε την επιθυμία και την πολιτική βούληση να υλοποιήσουμε το ΣΒΑΚ και να αντιμετωπίσουμε το κυκλοφοριακό. Μάλιστα, με την ένταξή μας στις 100 πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το πρόγραμμα EU Mission Cities, που αφορά τις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις μέχρι το 2030, αυτή η ανάγκη έγινε πιο επιτακτική. Ένας από τους πέντε πυλώνες για κλιματική ουδετερότητα, είναι και το κυκλοφοριακό.


Το κυκλοφοριακό είναι πρόβλημα εξαιτίας του μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους μας. Η παλιά συνταγή ήταν να κάνουμε περισσότερους δρόμους για να διευκολύνουμε το αυτοκίνητο. Η συνταγή αυτή δεν αποδίδει. Όσο περσότερο διευκολύνουμε το αυτοκίνητο τόσο μεγαλώνει το πρόβλημα. Η λύση του προβλήματος δεν είναι περισσότεροι δρόμοι, αλλά λιγότερα αυτοκίνητα.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα επεκτείνεται σε όλη την πόλη. Είναι όμως πιο οξύ στα εξής:
• Πρόσβαση και διακίνηση στο κέντρο της πόλης
• Συμφόρηση στις κάθετες συνδέσεις με την αστική περιοχή: από Πολεμίδια, Αγία Φύλα και Μ. Γειτονια.
• Πρόβλημα στη δυτική είσοδος προς την πόλη το οποίο δημιουργείται από το ότι ενώ οι δυτικές περιοχές αυξάνονται πληθυσμιακά με διπλάσιο ρυθμό από τις κεντρικές περιοχές της πόλης, ο αριθμός των εργασιών αυξάνεται ακριβώς με τον αντίθετο ρυθμό, δημιουργώντας έτσι αυξημένες ροές εργαζομένων από τις δυτικές περιοχές προς την πόλη.

Το ΣΒΑΚ προβλέπει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση και μια σειρά από έργα και δράσεις σε 4 τομείς:

• Ένα σύγχρονο, αξιόπιστο σύστημα Δημόσιων Συγκοινωνιών
• Μέτρα στήριξης Δημόσιων Μεταφορών (Σταθμοί λεωφορείων, Σταθμοί μετεπιβίβασης, λεωφορειολωρίδες, park and ride)
• Μέτρα προώθησης εναλλακτικών μέσων διακίνησης (ποδήλατο, σκούτερ, περπάτημα)
• Οδικά έργα


Σε πρόσφατη δημόσια διαβούλευση, ο Δήμος μας μαζί με το ΥΜΕΕ, παρουσίασαν μια σειρά από έργα υλοποίησης του ΣΒΑΚ, ως εξής:

ΕΡΓΑ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΥΜΕΕ
• Κεντρικός Σταθμός Λεωφορείων στη Θεμιστοκλέους
• Σταθμός Μετεπιβίβασης στο τεμάχιο Επαμεινώντα
• Park and Ride: Κρατικά τεμάχια στον Άγιο Τύχωνα και στα Κάτω Πολεμίδια
• Λεωφορειολωρίδες: Παραλιακή Λεωφόρο, Λεοντίου – Νίκου Παττίχη, Αγίας Ζώνης
• Ποδηλατόδρομοι – ποδηλατοδιαδρομές σε κύριες αστικές αρτηρίες (σχεδιασμοί 35 χιλιομέτρων ποδηλατόδρομων)

ΕΡΓΑ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
• Ζώνη ορίου ταχύτητας 30 χιλιόμετρα ανά ώρα, νότια της Γλάδστωνος, για ασφαλέστερη χρήση ποδηλάτου και σκούτερ
• Ποδηλατόδρομοι και ποδηλατοδιαδρομές σε δευτερεύοντες δρόμους
• Αδειοδότηση ηλεκτρικών σκούτερ: στους ποδηλατόδρομους και στην ζώνη των 30 χαω.
• Μονοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας
• Ενιαίο σύστημα διαχείρισης χώρων στάθμευσης
• Park and Ride για το κέντρο της πόλης με ηλεκτρικά λεωφορεία

Το 2024 είναι κοντά, άρα και η ολοκλήρωση της θητείας σας. Θα επαναδιεκδικήσετε; Πιστεύετε ότι έχετε ολοκληρώσει το όραμα σας; Τι έπρεπε ή τι πρέπει να γίνει ακόμη;


Σε αυτό το στάδιο όλη η προσοχή μου και οι σχεδιασμοί μου επικεντρώνονται στην αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων της Λεμεσού και στην προώθηση των πολύ σημαντικών έργων για την ανάπτυξη της πόλης μας και την ευημερία των συνδημοτών μου.

Powered by caffe nero

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης