Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, 2023

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Diagwnismosfeb23 Ltbanner
Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΛΕΜΕΣΟΣΔρόμος Λεμεσού-Σαϊττά… ένα όνειρο μακράς ταλαιπωρίας σε βάθος χρόνου

Δρόμος Λεμεσού-Σαϊττά… ένα όνειρο μακράς ταλαιπωρίας σε βάθος χρόνου

Γράφει ο Χρήστος Χαραλάμπους

Για ένα ακόμα ολόκληρο χρόνο θα ταλαιπωρούνται χιλιάδες κάτοικοι των ορεινών κοινοτήτων αλλά και γενικότερα όσοι για επαγγελματικούς ή άλλους λόγους είναι αναγκασμένοι να διακινούνται μεταξύ Λεμεσού και Τροόδους.

Limassol Today - δρόμος σαιτα τροοδους λεμεσος πολεμιδια

Σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Έργων, η ολοκλήρωση των έργων της πρώτης φάσης της ανακατασκευής του δρόμου Λεμεσού-Σαϊττά (ένα δημόσιο έργο της εταιρείας Cyfield), θα γίνει τον Δεκέμβριο του 2023, ενώ αρχικά το χρονοδιάγραμμα προέβλεπε ότι η ολοκλήρωση των έργων θα γινόταν την άνοιξη του 2023.

Limassol Today - Sdr

Η μεγάλη διάρκεια από την έναρξη μέχρι την ολοκλήρωσης των έργων που αφορούν μια απόσταση 3-4 χιλιομέτρων, από τα Πολεμίδια μέχρι την διασταύρωση της Παλώδιας, όχι μόνο προκαλεί έντονη δυσφορία στις τοπικές Αρχές και τους κατοίκους των ορεινών κοινοτήτων αλλά δημιουργεί και δικαιολογημένες ανησυχίες για το αν τελικά θα γίνει κατορθωτό μέσα στην επόμενη δεκαετία, να κατασκευαστεί στην ολότητα του το έργο.

Limassol Today - 6 008

Μιλώντας στο Limassol today, κοινοτάρχες και άλλοι οργανωμένοι φορείς της ευρύτερης περιοχής Σαϊττά, εμφανίζονται απογοητευμένοι και εκφράζουν αμφιβολίες αν θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για ολοκλήρωση του δρόμου με ορίζοντα το 2030, με βάση και τις διαβεβαιώσεις που τους είχαν δοθεί κατά καιρούς από την κυβέρνηση και άλλους εμπλεκόμενους φορείς. «Αν για την πρώτη φάση των 4 χιλιομέτρων χρειάστηκαν τρία χρόνια, φανταστείτε πόσο καιρό θα πάρει για τις άλλες δύο φάσεις του έργου που καλύπτουν 20 περίπου χιλιόμετρα και είναι και πιο περίπλοκες…» όπως χαρακτηριστικά μας αναφέρθηκε.

Limassol Today - Sdr

Επισημαίνοντας ότι η ανακατασκευή του δρόμου αποφασίστηκε ως μια αναγκαία υποδομή που, εκτός των άλλων, θα μειώσει την αποστάτη με την πόλη της Λεμεσού και θα κάνει τη διαδρομή πιο άνετη και ασφαλή, συμβάλλοντας στην ανακοπή της αστυφιλίας και την αναζωογόνηση των κοινοτήτων της περιοχής του Τροόδους, τοπικές Αρχές και κάτοικοι εκφράζουν και δυσπιστία στην εξαγγελία που έγινε πριν μερικού μήνες από τον ίδιο τον Υπουργό Μεταφορών και Έργων, για την συνέχιση του έργου.

Ο Γιάννης Καρούσος, σε επίσκεψη του στην περιοχή όπου διεξάγονται τα έργα της πρώτης φάσης, εκφράζοντας ικανοποίηση για την εξέλιξη των εργασιών, εξήγγειλε ότι πριν από την ολοκλήρωση και την παράδοση της πρώτης φάσης θα προκηρυχθεί η δεύτερη φάση με στόχο τα κατασκευαστικά έργα να ξεκινήσουν το 2024.

Limassol Today - Sdr
sdr

Εκκρεμότητες απαλλοτριώσεων και περιβαλλοντικών ζητημάτων

Επισημαίνοντας ότι ο σχεδιασμός και η όδευση του δρόμου ήταν έτοιμα από το 2013 αλλά καθυστέρησε πάρα πολύ να ξεκινήσει η κατασκευή του δρόμου, ο Βουλευτής Λεμεσού του ΑΚΕΛ και μέλος της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, Κώστας Κώστα, ο οποίος εντός και εκτός Βουλής ασχολήθηκε επισταμένα με το θέμα του δρόμου Λεμεσού-Σαϊττά, μας ανέφερε ότι η πρώτη φάση του έργου, έπρεπε να γίνει ούτως ή άλλως αφού οι εκπαιδευτικές αναπτύξεις στην περιοχή είχαν ήδη εξασφαλίσει όλες τις άδειες ανέγερσης των εγκαταστάσεων και λειτουργίας τους, πληρώνοντας πολλά λεφτά, οπότε έπρεπε να κατασκευαστεί το αναγκαίο οδικό δίκτυο.

Limassol Today - Sdr
sdr

Σε μια προσπάθεια να διασφαλιστεί ότι το έργο θα γινόταν στην ολότητα του και στα χρονικά πλαίσια που είχαν καθοριστεί εξ αρχής, σημειώνει ότι το ΑΚΕΛ είχε θέσει επιτακτικά το θέμα της έναρξης της κατασκευής του δρόμου από τον Σαϊττά προς την Λεμεσό, κάτι που ζητούσαν και οι ίδιες οι επηρεαζόμενες κοινότητες ενώ «υπήρξε επιπλέον και η εισήγηση το έργο να ξεκινήσει ταυτόχρονα με δύο συμβόλαια και από τις δύο πλευρές, από πάνω προς τα κάτω και από κάτω προς τα πάνω».

Η ανησυχία που τώρα προκύπτει, όπως υποδεικνύει ο Λεμεσιανός βουλευτής, είναι ότι με την ολοκλήρωση των έργων της πρώτης φάσης τον ερχόμενο Δεκέμβριο (αν τελικά ισχύσει το χρονοδιάγραμμα) «αν είναι βέβαιο ότι θα προκηρυχθεί αρχές του 2024 η προσφορά για την δεύτερη φάση, όπως έχει εξαγγελθεί από τον Υπουργό… κι αυτό επειδή υπάρχει η εκκρεμότητα των απαλλοτριώσεων και κάποιων περιβαλλοντικών ζητημάτων».

Limassol Today - Sdr
sdr

Ελλιπής ασφάλεια στο εργοτάξιο

Πέραν όμως από τις καθυστερήσεις και τα άλλα ζητήματα που προκύπτουν για την εξέλιξη του έργου, τίθεται επιτακτικά και το θέμα της ασφάλειας στο τμήμα του δρόμου όπου διεξάγονται ακόμα τα έργα. Κάτι που έχει επισημανθεί επανειλημμένα από τον κόσμο που διακινείται στην περιοχή αλλά τέθηκε και στον ίδιο τον Υπουργό όταν τον περασμένο Απρίλιο βρέθηκε στους χώρους του εργοταξίου πλαισιωμένος από μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών και λειτουργούς των Δημοσίων Έργων.

Στην διαδρομή που καλύπτει το εργοτάξιο, οι σημάνσεις είναι ελλιπείς και προβληματικές ενώ δεν υπάρχει καθόλου φωτισμός κατά την διάρκεια της νύκτας και συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι πολύ στενές οι λωρίδες μέσα από τις οποίες διέρχονται τα αυτοκίνητα αλλά και μηχανήματα, καθιστού την διαδρομή πολύ επικίνδυνη. Ιδιαίτερος κίνδυνος δημιουργείται την νύκτα που, λόγω του απόλυτου σκότους, οι οδηγοί αναγκάζονται να κινούνται με ψηλά φώτα, δημιουργώντας πρόβλημα σε αυτούς που έρχονται από την αντίθετη πλευρά.

«Αυτά τα ζητήματα ασφάλειας τα είχα θέσει και προσωπικά στον Υπουργό και ο κύριος Καρούσος είχε υποσχεθεί ότι θα γίνονταν παρεμβάσεις προς τον εργολάβο ώστε να υπάρξουν οι αναγκαίες διευθετήσεις αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το παραμικρό για βελτίωση της κατάστασης» επισημαίνει ο κ. Κώστα.

Limassol Today - Dav
dav

Η διαδρομή που θα φέρει κοντά την πόλη με την ύπαιθρο

Να θυμίσουμε ότι με βάση τον τελικό σχεδιασμό του δρόμου Λεμεσού-Σαϊττά (ο οποίος θα περιλαμβάνει δύο λωρίδες σε κάθε κατεύθυνση με διαχωριστικό στηθαίο και θα καλύπτει συνολική απόσταση 22,5χλμ), θα μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η απόσταση και ο χρόνος της διαδρομής από την Λεμεσό μέχρι τις κοινότητες που βρίσκονται στους πρόποδες του Τροόδους.

Η βασική όδευση του έργου θα ακολουθεί τον υφιστάμενο δρόμο μέχρι και την περιοχή του φράγματος Κούρρη ενώ σε κάποιο σημείο κοντά στη γέφυρα του Ζυγού, θα ακολουθεί νέα χάραξη, παρακάμπτοντας τις κοινότητες Άλασσας, Λάνιας και Τριμίκλινης με κατάληξη τον Σαϊττά και με συνολικό κόστος 198εκ ευρώ συν ΦΠΑ.

Limassol Today - Sdr
sdr

Ειδικότερα, η Πρώτη Φάση αφορά το τμήμα μήκους 3,7 χιλιομέτρων από το ύψος του Αθλητικού Κέντρου «Σπύρος Κυπριανού» μέχρι την έξοδο της Παλώδιας (και δευτερεύον οδικό δίκτυο 7 χιλιομέτρων, με κυκλικούς κόμβους, διάβαση πεζών, υπόγεια διάβαση και υποστηρικτικούς τοίχους προ εξυπηρέτηση εκπαιδευτικών και άλλων αναπτύξεων της περιοχής), η Δεύτερη Φάση καλύπτει την απόσταση από την Παλώδια μέχρι την Άλασσα, (8χλμ) και η Τρίτη Φάση την διαδρομή από την Άλασσα μέχρι τον Σαϊττά που είναι και το μεγαλύτερο τμήμα του έργου (10,8χλμ).

Στους σχεδιασμούς περιλαμβάνονται τέσσερις βασικοί ανισόπεδοι κόμβοι στις περιοχές των κοινοτήτων Παλώδιας, Άλασσας, Μοναγρίου και Αγίου Μάμα και δύο άλλοι κόμβοι στην Λάνια και την Τριμίκλινη καθώς και ο τερματικός κυκλικός κόμβος στον Σαϊττά. Το έργο περιλαμβάνει, επίσης, σήραγγα μήκους 310μ. στην περιοχή Σαϊττά, 6 κοιλαδογέφυρες, 11 υπέργειες και 6 υπόγειες διαβάσεις οχημάτων για σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με υπηρεσιακούς δρόμους.

Limassol Today - 5 00a

Powered by copy shop

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης