Τρίτη, 3 Οκτωβρίου, 2023

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗΕπαρχιακοί Οργανισμοί Αυτοδιοίκησης και «one stop shop» για πολεοδομικά θέματα

Επαρχιακοί Οργανισμοί Αυτοδιοίκησης και «one stop shop» για πολεοδομικά θέματα

γράφει ο Χρήστος Χαραλάμπους

Λιγότερος από ένας χρόνος απομένει από την εφαρμογή της Μεταρρύθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μέσα από την οποία θα λειτουργήσουν νέοι θεσμοί, όπως οι Επαρχιακοί Οργανισμοί που στοχεύουν, όπως διαβεβαιώνουν κυβέρνηση και νομοθετική εξουσία, σε καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών σε καίρια ζητήματα της επαγγελματικής δραστηριότητας αλλά και της καθημερινότητας τους.

Τι πρέπει όμως να γνωρίζουν και τι να περιμένουν οι πολίτες  με τις αλλαγές που θα επέλθουν με την Μεταρρύθμιση και ειδικότερα σε ζητήματα πολεοδομίας που αφορούν αδειοδοτήσεις για οικιστικές και άλλες αναπτύξεις;

Για το θέμα μίλησε στο Limassoltoday ο Επαρχιακός Διευθυντής Λεμεσού του Τμήματος Πολεοδομία και Οικήσεως, Ηρακλής Αχνιώτης αναφέροντας ότι οι Επαρχιακοί Οργανισμοί Αυτοδιοίκησης θα επιλαμβάνονται πλέον, τόσο της πολεοδομικής όσο και της οικοδομικής αδειοδότησης.

Όπως είναι γνωστό, μέχρι τώρα η πολεοδομική αδειοδότηση ήταν συνυφασμένη με το Τμήμα Πολεοδομίας ή τους δήμους που ήταν και Πολεοδομικές Αρχές ενώ η οικοδομική αδειοδότηση βρισκόταν στην αρμοδιότητα αρκετών Αρχών (επαρχιακή διοίκηση, δήμοι κλπ). Με την έναρξη της εφαρμογής της Μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την 1η Ιουλίου 2024, αυτή η εξουσία των αδειοδοτήσεων θα ανήκει τους Επαρχιακούς Οργανισμούς Αυτοδιοίκησης.

Όπως εξηγεί ο κ. Αχνιώτης, ειδικότερα σε ότι αφορά την Λεμεσό, του ΕΟΑ θα ηγείται το Επαρχιακό Συμβούλιο με ένα αιρετό πρόεδρο και 16μελες συμβούλιο αποτελούμενο από 10 μέλη προερχόμενα από τους δήμους και 6 μέλη από τις κοινότητες. Θα υπάρχει ένας γενικός διευθυντής και κάποιες διευθύνσεις θα «συγκατοικούν». Κάτω από αυτό το πέπλο θα είναι το ΣΑΛΑ, η διαχείριση των στερεών αποβλήτων και η διεύθυνση της αδειοδότησης. Οι αρμοδιότητες, δηλαδή, που έχει σήμερα το Επαρχιακό Γραφείο Πολεοδομίας θα μεταβιβαστούν στον Επαρχιακό Οργανισμό Αυτοδιοίκησης και θα έχουμε μία Διεύθυνση Αδειοδότησης η οποία θα επιλαμβάνεται όλων των αναπτύξεων σε όλη την επαρχία.

Θα είναι, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο κ. Αχνιώτης ένα «one stop shop», δηλαδή «ο πολίτης δεν θα έχει να κάνει πλέον με την Πολεοδομία, την Επαρχιακή Διοίκηση ή τον  οικείο Δήμο αλλά θα με μια και μόνο Υπηρεσία κι αυτό είναι σωστό και πρέπον να γίνει».

«Υπάρχει μια κρυφή ανησυχία ανάμεσα στον τεχνικό κόσμο»

Τι σημαίνει όμως αυτή η αλλαγή και πως την βλέπουν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες (αρχιτέκτονες, μηχανικοί κλπ) αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες;

Υπάρχει, όπως αναφέρει ο κ. Αχνιώτης, μια «κρυφή ανησυχία ανάμεσα στον τεχνικό κόσμο για τον βαθμό αντικειμενικότητας που θα ισχύσει, δηλαδή για τον βαθμό εμπλοκής και αν θα συνεχίσουν να υπάρχουν φαινόμενα παρείσφρησης που παρατηρούνταν στο παρελθόν εκ μέρους των αιρετών». επισημαίνοντας το γεγονός ότι εκεί που υπάρχουν αιρετοί υπάρχουν και οι  προτιμήσεις και οι πλάγιες οδοί….

«Αυτό απασχολεί  τους συναδέλφους οι οποίοι θέλουν να κάνουν με τεχνοκράτες που γνωρίζουν τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις τους και θα μπορούν να διεκπεραιώνουν την δουλειά τους χωρίς παρεμβατισμούς».

Αναφερόμενος στην στελέχωση των Επαρχιακών Οργανισμών Αυτοδιοίκησης, ο κ. Αχνιώτης τονίζει ότι πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα και θα πρέπει «οι υπηρεσίες των ΕΟΑ να στελεχώνονται με τα κατάλληλα άτομα, με ικανότητες πέραν εκείνων που είχαν οι παραδοσιακοί τεχνικοί, να είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και με γνώσεις επί του αντικειμένου»

Εξουδετερώνεται η χαρτούρα και οι χρονοβόρες διαδικασίες

Στην επισήμανση ότι τον κόσμο τον απασχολεί και το θέμα της ταχύτητας στην διεκπεραίωση των υποθέσεων του, ο κ. Αχνιώτης υποδεικνύει ότι ήδη άρχισε και λειτουργεί το ηλεκτρονικό σύστημα αδειοδότησης, ο λεγόμενος «Ιππόδαμος».

Παρά τις αδυναμίες του, ο «Ιππόδαμος», όπως σημειώνει, θα είναι κατά βάση το εργαλείο μέσα στο οποίο θα τυγχάνουν επεξεργασίας ο αιτήσεις, «οπότε οι φάκελοι και η χαρτούρα που ξέραμε δεν θα υπάρχουν αφού όλα θα γίνονται ηλεκτρονικά και αυτό θα αντιμετωπίσει τις χρονοβόρες διαδικασίες».

Μια αδυναμία που θα πρέπει να αντιμετωπισθεί και την επισημαίνει ο κ. Αχνιώτης, αφορά τις διαβουλεύσεις με τις υπηρεσίες (ΑΗΚ, Δημόσια Έργα, Τμήμα Περιβάλλοντος κ.λπ.).

Θα πρέπει, όπως τονίζει, να υπάρξει μέριμνα ώστε σε κάθε ένα από αυτά τα τμήματα να υπάρχει μια ομάδα άμεσης δράσης, κατά κάποιον τρόπο, ώστε να εκλείψει η όποια χρονοτριβή στο επίπεδο των διαβουλεύσεων.

Powered by petoussis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης