Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΛΕΜΕΣΟΣΣτενεύουν επικίνδυνα τα περιθώρια εφαρμογής του ΣΒΑΚ στην Λεμεσό

Στενεύουν επικίνδυνα τα περιθώρια εφαρμογής του ΣΒΑΚ στην Λεμεσό

Γράφει ο Χρήστος Χαραλάμπους
Καμπανάκι κινδύνου για μη υλοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, κτυπά για την Λεμεσό αφού στενεύουν τα χρονικά όρια που έχουν τεθεί για την εκταμίευση Ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Η σχετική προειδοποίηση έγινε από τον Υπεύθυνο του Τμήματος Δημοσίων Έργων για τα Ευρωπαϊκά κονδύλια, Χάρη Χριστοδούλου στην διάρκεια της παρουσίασης που έγινε χθες στο Δημοτικό Μέγαρο, των προκαταρκτικών σχεδιασμών για τις δράσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λεμεσού, από τους μελετητές MIC-HUB.

«Μας έχουν βάλει και τα δυο μας πόδια σε ένα παπούτσι», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χριστοδούλου, εξηγώντας ότι το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας δημιουργήθηκε για να ανταποκριθούμε στην οικονομική κρίση και να προωθήσουμε την διαθέσιμη χρηματοδότηση εντός συγκεκριμένων πλαισίων. Και το συγκεκριμένο έργο, όπως τόνισε, θα πρέπει  να προσφοροδοτηθεί, να κατακυρωθεί και να υπογραφεί το συμβόλαιο υλοποίησης του, τον Ιούνιο του 2024 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και παραλαβής του, τον Μάρτιο του 2026.

Κατά συνέπεια, όπως υπέδειξε, τα χρονοδιαγράμματα είναι πολύ στενά και πρέπει να ανταποκριθούμε μέσα σε αυτό το συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. «Δεν πρέπει να χαθεί το παράθυρο ευκαιρίας να εκταμιευθούν τα χρήματα» όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι  «δεν υπάρχει δυνατότητα παρέκκλισης, ούτε υπάρχει στον ορίζοντα κάτι εναλλακτικό από πλευράς Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης οπότε επιβάλλεται να προχωρήσουμε για να μην οδηγηθούμε σε παγοποίηση του έργου και να βρεθούμε στη θέση να περιμένουμε πότε θα υπάρξει άλλη ευκαιρία».

Limassol Today - 4 00c 1

Να ενημερωθεί ο κόσμος για την ωφελιμότητα του έργου

Η Προϊστάμενη του Κλάδου Βιώσιμης Κινητικότητας το Τμήμα Δημοσίων Έργων, Εύη Αναγιωτού, επισημαίνοντας ότι υπάρχει η πολιτική βούληση αλλά και τα κονδύλια (15εκ. ευρώ) για να προχωρήσουν τα έργα του ΣΒΑΚ, ανέφερε ότι το μόνο που ζητείται από τον Δήμο Λεμεσού είναι η στήριξη και η βούληση για να υπάρξει η δυνατότητα να ενημερωθεί ο κόσμος και να πεισθεί για την απάμβλυνση του κυκλοφοριακού, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι «κανένας δεν μπορεί να καυχηθεί ότι θα λύσει το κυκλοφοριακό αλλά απλά ότι θα αμβλυνθεί».

Limassol Today - 1 019 1

Το ΣΒΑΚ παρέχει τα μέσα δράσεων και μέτρων προκειμένου να αναχαιτιστεί το κυκλοφοριακό, ανέφερε η κ. Αναγιωτού, επισημαίνοντας ότι η  εμπειρία έχει δείξει ότι «το κυκλοφοριακό εντείνεται με την δημιουργία περισσότερων δρόμων και επέκταση του οδικού δικτύου, ενώ με σύγχρονους σχεδιασμούς και με την υποστήριξη της τεχνολογίας είναι δυνατόν να υπάρξει ανακούφιση».

Τα έργα που προωθεί το Τμήμα Δημοσίων Έργων μέσα από τα Ταμεία Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι απαραίτητο, όπως υπέδειξε, να είναι ολοκληρωμένα μέχρι τον Αύγουστο του 2026 και συγκεκριμένα αφορούν στους ποδηλτόδρομους, τα park and ride και στις λεωφορειολωρίδες. Σε ότι αφορά τους σταθμούς λεωφορείων, αυτοί έχουν ορίζοντα υλοποίησης μέχρι το 2029.

Βέβαια, όπως τόνισε, «προκειμένου να αποδώσουν τα έργα του ΣΒΑΚ θα πρέπει και ο Δήμος Λεμεσού με δράσεις που εμπίπτουν στις δικές του αρμοδιότητες του,  θα πρέπει να προχωρήσει σε πεζοδρομοποιήσεις, μονοδρομήσεις και ισχυρές πολιτικές στάθμευσης».

Limassol Today - 3 00e 1

Κατάργηση χώρων στάθμευσης προς όφελος των λεωφορείων

Αναφερόμενος στις λεωφορειολωρίιδες, ο Κλαούντιο Μινέλι εκ μέρους των μελετητών MIC-HUB, τόνισε ότι για να εξασφαλιστούν τα σημεία που θα δημιουργηθούν θα πρέπει παράλληλα να καταργηθούν χώροι στάθμευσης επί του δρόμου.

Ειδικότερη αναφορά έκανε στην  κεντρική λεωφορειολωρίδα στον παραλιακό καθώς και σε κάθετες διαδρομές λεωφορείων, όπως στις οδούς Λεοντίου και Αγίας Ζώνης, για τις οποίες εξετάζεται το σενάριο να αποκόπτεται η εισδοχή ιδιωτικών οχημάτων από κάποιες κατευθύνσεις ώστε να ευκολύνεται η κυκλοφορία των λεωφορείων. Κάποιες  μονοδρομήσεις και άλλες ρυθμίσεις στην περιοχή, όπως υπέδειξε, θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τον κόσμο ώστε να μην προσεγγίζει τις συγκεκριμένες περιοχές με το ιδιωτικό αυτοκίνητο.

Ο εκπρόσωπος των μελετητών, αναφέρθηκε και στην ανάγκηνα προωθήσουν οι τοπικές Αρχές, την εφαρμογή πολιτικής αποθάρρυνσης της στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, υποδεικνύοντας ως αποτελεσματικότερο μέτρο προς αυτή την κατεύθυνση, την επιβολή πολύ υψηλών τελών, κάτι που, όπως είπε, θα αναγκάσει τους πολίτες να αλλάξουν κάποιες συνήθειες.

Limassol Today - 5 00a 1

Δέκα σημεία park and ride προτείνει ο Δήμος Λεμεσού

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Νίκος Νικολαΐδης, υποδεικνυόντας ότι για να επιτύχουν οι λεωφορειολωρίδες θα πρέπει να συνδεθούν με τα park and ride, ανέφερε ότι από τον Δήμο Λεμεσού έχουν προταθεί 10 χώροι για δημιουργία park and ride. Στην περιοχή του Αγίου Τύχωνα, στην Βιομηχανική Περιοχή Αγίου Αθανασίου, κοντά στον κυκλικό κόμβο Πολεμιδιών, η οδός Έλλης Λαμπέτη η οποία προβλέπεται να συνδεθεί μέσω γέφυρας με την οδό Κωστή Παλάμα στα νότια του αυτοκινητόδρομου.

Για δημιουργία χώρων park and ride, η πρόταση του Δήμου περιλαμβάνει και την δυτική Λεμεσό η οποία, όπως επισημάνθηκε, αν και παρουσιάζει τεράστια οικιστική και πληθυσμιακή ανάπτυξη, ωστόσο ο κόσμος καταλήγει στο κέντρο της πόλης. Στους προτεινόμενους χώρους, περιλαμβάνεται το νέο γήπεδο  στο Κολόσσι και η περιοχή του νέου λιμανιού.

Να σημειωθεί ότι στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την ερχόμενη Πέμπτη, θα τεθούν προς συζήτηση μέτρα  για την απάμβλυνση του κυκλοφοριακού στο κέντρο της πόλης, που αφορούν μεταξύ άλλων, την μετατροπή της οδού Ανεξαρτησίας σε μονόδρομο αλλά και τον καθαρισμό των 30 χιλιομέτρων ως επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας, στην περιοχή του κέντρου της πόλης που εκτείνεται κάτω από την οδό Γλάδστωνος.

Με το όριο των 30 χιλιομέτρων, όπως σημείωσε ο κ. Νικολαΐδης, θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για ασφαλή χρήση του ποδηλάτου αλλά των ηλεκτρικών σκούτερ ενώ ταυτόχρονα η περιοχή θα κηρυχθεί ελεύθερη από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για δημόσια λεωφορεία με δεδομένο την αγορά από την ΕΜΕΛ, 35 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, τα οποία θα δρομολογηθούν στο κέντρο της πόλης.

Limassol Today - 2 01b 1

Powered by caffe nero

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης