Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΠΡΟΣΩΠΑΕννέα από τα πιο σύγχρονα πλοία στον κόσμο υπό κυπριακή σημαία

Εννέα από τα πιο σύγχρονα πλοία στον κόσμο υπό κυπριακή σημαία

Συνέντευξη Προέδρου SafeBulkers, Λουκά Μπαρμπαρή στο Limassol Today

Photography credits Giorgos Charalambous

Στο κυπριακό νηολόγιο θα εντάξει η Safe Bulkers τα εννέα πλοία που παρήγγειλε το 2021, τα πιο σύγχρονα που κυκλοφορούν στον κόσμο με βάση τα διεθνή περιβαλλοντικά κριτήρια. Στο Β’ μέρος της συνέντευξης του στο Limassol Today, ο Πρόεδρος του διεθνή πάροχου ναυτιλιακών υπηρεσιών, Λουκάς Μπαρμπαρής, αποκαλύπτει παράλληλα ότι η Safe Bulkers είναι από τις πρώτες εταιρείες διεθνώς που εντάσσουν στο στόλο τους αυτά τα πλοία. Σημειώνει ότι η εταιρεία του έχει υιοθετήσει ισχυρή στρατηγική “πράσινης” ανανέωσης του στόλου της, συμβαδίζοντας πλήρως με τις διεθνείς νομοθεσίες και κανονισμούς για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ο κύριος Μπαρμπαρής αναφέρεται επίσης στους προσεκτικούς οικονομικούς χειρισμούς που γίνονται για την αντιμετώπιση της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία, καθώς και στα μέτρα που εξακολουθούν να λαμβάνουν με στόχο την αποτροπή εξάπλωσης του ιού.

Η διεθνής υγειονομική κρίση επηρέασε δραματικά την παγκόσμια οικονομία, επιφέροντας μεγάλες επιπτώσεις σε συγκεκριμένες βιομηχανίες, όπως η ναυτιλία. Δύο χρόνια πανδημίας, με πορεία που εξακολουθεί να είναι αβέβαιη, πού βρίσκουν την Safe Bulkers; 
Σε μια περίοδο πρωτόγνωρων συνθηκών και πολλαπλών προκλήσεων, η Safe Bulkers άμεσα ανταποκρινόμενη στην πρωτοφανή και πολυεπίπεδη πανδημική κρίση του Covid-19 απέδειξε για μία ακόμα φορά την προσαρμοστικότητα και ανθεκτικότητά της. Από την αρχή της πανδημίας, με ύψιστη προτεραιότητα τους ανθρώπους μας και την προάσπιση της υγείας και ασφάλειάς τους, ενεργοποιήσαμε όλους τους απαραίτητους μηχανισμούς και εφαρμόσαμε όλα τα ενδεικνυόμενα υγειονομικά πρωτόκολλα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων μας, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την αδιάλειπτη επιχειρησιακή μας συνέχεια. Με πρώτη μας προτεραιότητα τους ναυτικούς μας, υπογράψαμε από πολύ νωρίς τη Neptune Declaration, ενώ εργαστήκαμε έντονα και πραγματοποιήσαμε αλλαγές πληρωμάτων όπου ήταν δυνατό.

Παράλληλα σε συνεργασία με την Κυπριακή Σημαία, ξεκινήσαμε πρόγραμμα εμβολιασμού των ναυτικών μας με μονοδοσικά εμβόλια κατά του κορονοϊού, με πολλά πληρώματα πλοίων μας να έχουν σήμερα ήδη εμβολιαστεί σε λιμάνια όπου μας δίνεται η δυνατότητα. Παράλληλα, όλοι οι εργαζόμενοι μας είναι πλήρως εμβολιασμένοι κατά της Covid-19, ενώ διενεργούμε στα γραφεία μας διαγνωστικά rapid test σε τακτά χρονικά διαστήματα. 

Αυτή η κατάσταση πόσο έχει επηρεάσει την εταιρεία οικονομικά; 
Τα μέτρα που λήφθηκαν διεθνώς ήταν εξαιρετικά ανασταλτικά για την παγκόσμια οικονομία, ενώ οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν προκάλεσαν πρωτοφανείς διαταραχές στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Εν μέσω μίας άνευ προηγουμένου κρίσης, η παγκόσμια οικονομική δραστηριότητα υπέστη απότομη επιβράδυνση και συρρίκνωση. Οι δυσκολίες και τα κόστη της Εταιρείας αναφορικά κυρίως με την αντικατάσταση των πληρωμάτων και την αποστολή προμηθειών και ανταλλακτικών αυξήθηκαν ιδιαίτερα.

Σε επόμενο στάδιο, οι περιορισμοί δημιούργησαν σοβαρή έλλειψη πλοίων με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα ναύλα, κατά κύριο λόγο στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και σε μικρότερο βαθμό στα πλοία ξηρού φορτίου, που είναι ο δικός μας τομέας δραστηριοποίησης. Τα πλοία μας μεταφέρουν κάρβουνο, σιδηρομεταλλεύματα και σιτηρά, προϊόντα για τα οποία διατηρήθηκε η ζήτηση και κατά συνέπεια η διακίνηση τους συντηρήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Η διακίνηση του κάρβουνου μειώθηκε λόγω της μειωμένης ζήτησης για ηλεκτροπαραγωγή, ωστόσο η διακίνηση σιτηρών δεν επηρεάστηκε, ενώ αυξήθηκε η ζήτηση για διακίνηση σιδήρου στο πλαίσιο των διαφόρων έργων υποδομής που υλοποιούσαν τα κράτη για στήριξη των οικονομιών τους. 

Σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμη πολλοί περιορισμοί που συνεχίζουν να δημιουργούν προβλήματα, ιδιαίτερα λόγω της Κίνας, η οποία καλύπτει το 50% του παγκόσμιου εμπορίου στο ξηρό φορτίο. Ωστόσο, σχεδόν δύο χρόνια μετά την εμφάνιση της πανδημίας, η παγκόσμια οικονομία δείχνει να ανακάμπτει. Καταγράφεται μεγάλη ζήτηση προϊόντων, οι εφοδιαστικές αλυσίδες επανέρχονται και η ναυτιλία ανταποκρίνεται στις νέες ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Στο πλαίσιο αυτό, και η αγορά του ξηρού φορτίου επανέρχεται στην κανονική της λειτουργία.  

Γι’ αυτό επιλέξατε να μειώσετε το χρέος σας;  
Αποτελεί σταθερή πολιτική της εταιρείας μας η διαθέσιμη ρευστότητα και ο μειωμένος δανεισμός. Η ρευστότητα είναι πολύ σημαντική στον τομέα μας δεδομένων των ευκαιριών και προκλήσεων που καταγράφονται στη ναυτιλιακή αγορά. Ως εκ τούτου, αφού διασφαλίσαμε αρκετές χρηματοροές από τη λειτουργία μας κατά τη διάρκεια του 2021, το πρώτο που κάναμε ήταν να μειώσουμε το δανεισμό. Με τις αυξημένες χρηματοροές καταφέραμε να μειώσουμε το δανεισμό μας πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια από τα 600 εκατομμύρια δολάρια που ήταν στο τέλος του 2020 και να διατηρήσουμε ρευστότητα πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια, ενώ παράλληλα να έχουμε πιστωτικές γραμμές που υπερβαίνουν τα 130 εκατομμύρια δολάρια. Τα ανωτέρω μας παρέχουν σημαντικές δυνατότητες ευελιξίας.

Η κρίση του κορονοϊού κάποια στιγμή θα τελειώσει. Μια άλλη κρίση όμως είναι πολύ βαθύτερη και μία από τις μεγαλύτερες απειλές για την ανθρωπότητα: η κλιματική αλλαγή. Η βιομηχανία σας προσαρμόζει τις νομοθεσίες και τους κανονισμούς που τη διέπουν με στόχο την αντιμετώπισή της. Η Safe Βulkers  πόσο έχει προσαρμοστεί σε αυτά τα νέα δεδομένα; 
Όντως, η περιβαλλοντική κρίση δεν είναι παροδική, γι’ αυτό είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε όλοι ότι αποτελεί υποχρέωση μας απέναντι στις επόμενες γενιές να μην επιτρέψουμε να συνεχιστεί αυτό που συμβαίνει σήμερα στον πλανήτη. Όλος ο κόσμος συνήθως αναγνωρίζει αυτή την υποχρέωση αλλά δεν λαμβάνει μέτρα. Η Safe Bulkers έχει καταρτίσει συγκεκριμένο πλάνο για να ανταποκριθεί σε αυτή την υποχρέωση. 

Με στόχο την εναρμόνιση της Εταιρείας μας στην πράσινη εποχή και επίκεντρο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μας, η Εταιρεία μας έχει υιοθετήσει ισχυρή στρατηγική “ πράσινης” ανανέωσης του στόλου, με την επιλεκτική αντικατάσταση παλαιότερων πλοίων με νεότερα, πιο σύγχρονα πλοία ιαπωνικής κατασκευής και την ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων με σύγχρονο σχεδιασμό σε ιαπωνικά ναυπηγεία, που πληρούν τις αναθεωρημένες τεχνικές προδιαγραφές του EEDI, Phase 3 και ευθυγραμμίζονται με τους πιο πρόσφατους κανονισμούς εκπομπών Nox-Tier III.

Συγκεκριμένα, το βιβλίο παραγγελιών της Εταιρείας μας αριθμεί συνολικά εννέα (9) νεότευκτα πλοία, ιαπωνικής κατασκευής, που συμμορφώνονται με τις προβλεπόμενες μελλοντικές απαιτήσεις του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού-IMO για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με εφαρμογή μετά το 2025. Οι ημερομηνίες παράδοσης ξεκινούν από το δεύτερο τρίμηνο του 2022 με τελευταία ημερομηνία παράδοσης στις αρχές του 2024. 

Και τα εννέα πλοία θα είναι υπό Κυπριακή Σημαία και μάλιστα είμαστε η πρώτη εταιρεία που θα εντάξει στο κυπριακό νηολόγιο τα πιο σύγχρονα πλοία που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στον κόσμο. Να προσθέσω ότι είμαστε από τις πρώτες εταιρείες στον κόσμο που εντάσσουν στο στόλο τους αυτά τα πλοία.  

Το πλάνο της εταιρείας προνοεί την πλήρη ανανέωση του στόλου;  
Η ανανέωση του στόλου μας γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου. Σε αυτή τη φάση δεν μπορούμε να παραγγείλουμε περισσότερα νεότευκτα πλοία καθώς δεν υπάρχουν άλλα διαθέσιμα με κοντινή ημερομηνία παράδοσης πριν τα μέσα του 2024. Ως εκ τούτου, εφαρμόζουμε παράλληλα μια εναλλακτική πολιτική πώλησης παλαιότερων πλοίων και αγοράς άλλων με βελτιωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ήδη διαθέτουμε έναν αρκετά αναβαθμισμένο ενεργειακά στόλο, ο οποίος πληροί τις Poseidon Principles που αφορούν τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και είναι πιο αυστηρές από τον IMO. Παράλληλα, εφαρμόζουμε πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης των υφιστάμενων πλοίων του στόλου μας.

Συνέντευξη στη Ζωή Τηλεγράφου

Powered by lanitis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης