Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΠΡΟΣΩΠΑΠεριμένοντας για όλα ή τίποτα

Περιμένοντας για όλα ή τίποτα

28 ΣΑΒ 20:30 (45’) ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ en Attendant I Ομάδα Πέντε  Μια συνέντευξη στις: Χλόη Μελίδου, Ρούλα Κλεοβούλου

Ίσως ένα από τα δυσκολότερα πράγματα  που πρέπει να υπομείνει ο άνθρωπος από την στιγμή της δημιουργίας του είναι η αναμονή. Η προσμονή για το ότιδηποτε γνωστό ή άγνωστο,αναμενόμενο ή μη.
Μέσα σε τούτο το συναίσθημα χωράει όλη η αγωνία που συμπορεύεται πάντα
με την αναμονή σε αντίθεση με την υπομονή που μάλλον δύσκολα συνυπάρχουν.
“en Attendant” ονομάζεται και ο τίτλος του νέου έργου τoυ Χοροθέατρου  Ομάδα Πέντε
που ανεβάινει στο Ριάλτο το ερχόμενο Σάββατο .
Η Ρούλα Κλεοβούλου και η Χλόη Μελίδου μας εξηγούν την διαδρομή
μέχρι να φέρουν αυτή την παράσταση επί σκηνής
θέτοντας τον προβληματισμό αν τελικά θέατρο του παραλόγου
δεν είναι μια στιγμή της ζωής μας αλλά ολόκληρη περιμένοντας για όλα ή τίποτα.

Περιμένοντας για κάτι που δεν θα έρθει ποτέ…Μιλήστε μου για την επιλογή να δημιουργήσετε ένα έργο γύρω από το θέμα της αναμονής.

Ρούλα: Όταν ήμουν 21 χρονών, μόλις είχα επιστρέψει από τις σπουδες  μου, είχα παρακολουθήσει το έργο του Μπέκετ “Περιμένοντας τον Γκοντό” που είχε ανεβάσει η ΕΘΑΛ τότε. Πρώτη φορά είχα επαφή με θέατρο του παραλόγου και θυμάμαι να μου είχε δημιουργήσει ανάμεικτα συναισθήματα. Τελείωσε το έργο και ένιωθα μία ανησυχία. Αυτό που είχα παρακολουθήσει δεν είχε τέλος.  Τελείωσε το έργο και περίμεναν  ακόμα, και εμείς μαζί τους, να έρθει κάποιος Γκοντός, να έρθει καποιος να τους σωσει.  Έφυγα από το θέατρο με 1000 προβληματισμούς που μου δημιουργησε ο Μπέκετ.  Τί είναι η ζωή τελικά, γιατί είμαι εδώ, ποιος είναι ο σκοπος μου; Έχω σκοπό ή είναι η ζωή  “Ο Μύθος του Σίσυφου”,  γεννιέμαι, τρέχω να προλάβω (κάποτε δεν ξέρω τι;) και μετά έρχεται ο θάνατος.  Μετά από χρόνια και διάφορα προσωπικά βιώματα, κατάλαβα ότι αυτή την ανησυχία όλος ο κόσμος την έχει. ¨Όλοι κάτι περιμένουμε, κάτι να μας δώσει ευτυχία, κάτι να δώσει νόημα στην ζωή μας, κατι να μας λυτρώσει.  Και στο τέλος το ένα που όλοι περιμένουμε και θα έρθει σίγουρα είναι ο θάνατος.  

Limassol Today - 56757456 1638766889600667 8971563064977522688 N

Από την στιγμή που γεννιόμαστε περιμένουμε …! Πώς συνδέεστε εσείς με αυτή την αναμονή που μας συνοδεύει από την αρχή μέχρι το τέλος της διαδρομής που λέγεται ζωή; 

Χλόη: Από τη στιγμή που γεννιόμαστε περιμένουμε…περιμένουμε τον χρόνο να περάσει μέχρι να «έρθει» ή μέχρι να «γίνει» κάτι το οποίο θα σηματοδοτήσει την έναρξη της ζωής μας. Ζούμε μηχανικά, περιμένοντας, εκπληρώνοντας υποχρεώσεις και περιμένουμε τη μέρα που θα αρχίσουμε να ζούμε. Μέσα σε αυτή την αναμονή παίρνουμε αποφάσεις, αποκτούμε γνώσεις, μοιραζόμαστε στιγμές, ερωτευόμαστε, αγαπάμε, μισούμε, γεννάμε, δίνουμε, παίρνουμε…αλλά περιμένουμε…ίσως επειδή δεν έχουμε την ψυχραιμία να σταματήσουμε για λίγο και να δούμε ότι αυτό που περιμένουμε είναι εδώ. Η ζωή μας είμαστε εμείς, οι αποφάσεις και οι επιλογές μας, αλλά δυστυχώς την αφήνουμε να χάνεται μέσα στον χρόνο

Limassol Today - 161270685 2340955979381751 2061441796819856458 N

Τι μηνύματα επιδιώκετε να στείλετε μέσα από την συγκεκριμένη σας δουλειά;

Ρούλα: Δημιουργώντας αυτό το έργο νομιζω δεν επιδιώκω ακριβώς να στείλω κάποια μηνύματα.  Απλά κάνω μία κατάθεση πραγματικότητας μέσω  θέατρου του παραλόγου. Που αντικατοπτρίζει την ίδια την ζωή. Ζούμε σε ένα κόσμο παράλογο, άδικο, άγριο, ψάχνοντας αυτό το κάτι, που σχεδόν όλοι δεν ξέρουμε τι είναι ακριβώς,  για να μας δώσει λίγη ευτυχία. 

Limassol Today - 89090262 1403206979890377 5987201298435407872 N

Σε  ότι αφορά το κοινό, από την μια θα έλεγε κανείς ότι ο κόσμος είναι πιο μορφωμένός και ταξιδευμένος  από πριν επομένως πιο οξυδερκύς στα έργα που παρακολουθεί. Από την άλλη όμως υπάρχει και η ανησυχία για τον μηχανικό τρόπο που επικοινωνούμε εδώ και χρόνια για το αν πράγματι  μπορούμε να συγκεντρωθούμε σε αυτό που βλέπουμε και ακούμε.Νιώθετε αυτή την ανησυχία ως δημιουργοί; 

Χλόη: Η αλλαγή του τρόπου επικοινωνίας είναι κάτι που επηρεάζει όλους τους τομείς της ζωής μας και όχι μόνο την τέχνη. Φυσικά οι παραστατικές τέχνες επηρεάζονται άμεσα από αυτή την αλλαγή, όχι μόνο ως προς το τι πως και θα «πάρει» ο θεατής από μια παράσταση, αλλά και ως προς την επιλογή του κοινού να παρακολουθεί τις παραστατικές τέχνες, αφού υπάρχουν πιο απλές ή πιο εύκολες ή πιο γρήγορες επιλογές. Δυστυχώς μειώνεται το κοινό που επιθυμεί να μοιράζεται το ζωντανό έργο την ώρα που συμβαίνει και αυτή η εμπειρία έχει όλο και λιγότερη σημασία. Ναι, νιώθω αυτή την ανησυχία σαν δημιουργός κυρίως όμως τη νιώθω σαν άνθρωπος. Σαν δημιουργός προσπαθώ να «αντισταθώ» ή να αντιδράσω σε αυτή την μηχανοποίηση και απλοποίηση της επικοινωνίας μέσω της δουλειάς μου και μέσα από θεματικές που στρέφουν την προσοχή του θεατή προς τα «μέσα» και δίνοντας προβληματισμούς που αφορούν συνήθως την ψυχική και κοινωνική μας κατάσταση και ανάπτυξη.

Limassol Today - 186503384 1739892579555147 4962715952896117305 N

Είναι χαρακτηριστικό της δημιουργικής σας ομάδας να καταπιάνεστε με έννοιες, δεδομένα και συναισθήματα που οι περισσότεροι τα αντιμετωπίζουν εντελώς επιφανειακά και να στήνετε επί σκηνής μια ιστορία που  για τους θεατές μοιάζουν  σαν αναδρομές σε ξεχασμένες αναμνήσεις μας ούτως ώστε να συνδεθούμε ξανά με χαρούμενα κι ευτυχισμένα κομμάτια της ψυχής μας. Πώς λειτουργεί μέχρι στιγμής ;

Χλόη: Στις παραστατικές τέχνες το εργαλείο της δουλειάς μας είναι το ανθρώπινο σώμα, και κατά συνέπεια ο ίδιος ο άνθρωπος. Αυτό μοιραία συνδέει το έργο με εμπειρίες και συναισθήματα που αφορούν όλο τον κόσμο και όχι μόνο τον δημιουργό. Δεν είμαι σίγουρη ότι οι διαδρομές που δημιουργούμε για τον θεατή τον οδηγούν στη σύνδεση με χαρούμενα κι ευτυχισμένα κομμάτια της ψυχής. Πρόθεση μας είναι να σχολιάσουμε την κοινωνική πραγματικότητα η οποία μας υπαγορεύει τους τρόπους με τους οποίους «πρέπει» να είμαστε χαρούμενοι κι ευτυχισμένοι, τα κοινωνικά στερεότυπα που μας επιβάλλουν ή υποβάλλουν τις επιλογές και τους στόχους μας και μας κάνουν να πιστεύουμε, λανθασμένα φυσικά, ότι ακολουθώντας συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες θα βρούμε τη χαρά ή την ευτυχία. Δεν θα έλεγα ότι οι περισσότεροι τα αντιμετωπίζουν όλα αυτά επιφανειακά, θα έλεγα όμως ότι πολλά από αυτά αποφεύγουν να τα αντιμετωπίσουν, να τα δεχτούν, να τα λύσουν. 

Limassol Today - 277988792 1965570643654005 3524814914218924465 N

Ρούλα στην τελευταία σου παρουσία επί σκηνής ηταν λες και βλέπαμε την δική σου εκδοχή του Ύμνου της αγάπης -προς Κορινθίους  στην πρώτη Επιστολή του Αποστόλου Παύλου. Χρησιμοποιώντας τα ερωτικά γράμματα από διάφορους γνωστούς συγγραφείς μας μετέφερες σε μια εποχή που η αγάπη και όχι άλλα κακά ηταν το μοναδικό ασφαλές καταφύγιο των ανθρώπων ; 

Ρούλα: Ναι η προηγούμενη μου δουλειά DEAR YOU βγήκε από μία δική μου νοσταλγική αναγκη, για το πως ηταν ο έρωτας σε μία άλλη εποχή. Μία εποχή  που δεν υπήρχε η τεχνολογία και το μόνο μέσω επικοινωνίας ήταν το γράμμα.  Ο έρωτας πριν το σώμα. Σήμερα οι ερωτικές επιστολές χώρεσαν σε ένα ‘text’, ένα ‘email’, ένα ‘messenger’, στιγμιαία, γρήγορη και εύκολη επικοινωνία του εδώ και τώρα. Πάλι παραμένει ο έρωτας πριν το σώμα.  Και τελικά το ερώτημα είναι, υπάρχουν κοινά απωθημένα στο ερωτικό σώμα μιας άλλης εποχής, με το ερωτικό σώμα του σήμερα; 

Limassol Today - 56872474 1638764102934279 7647640701655580672 N

Χλόη είσαι και σκηνοθέτης πέραν από χορεύτρια, χορογράφο, ασχολήθηκες και με τα παραδοσιακά παραμύθια.Σε διακατέχει η αγωνία κάθε φορά που παρουσιάζεται ένα έργο να καταφέρεις να επικοινωνήσεις με το κοινό  αυτό που είχες στο μυαλό σου εξαρχής;

Χλόη: Φυσικά, αυτό είναι το μεγαλύτερο μας «στοίχημα», η μεγαλύτερη μας αγωνία. Η βασική μας ανάγκη είναι η επικοινωνία, συνεπώς θέλουμε να γίνουμε όσο πιο κατανοητοί γίνεται. Ίσως όχι να καταλάβουν «κατά γράμμα» την σκέψη μου, αλλά να μπορέσει αυτό που δίνω να λειτουργήσει σαν μια ολότητα για τον θεατή, να του μιλήσει, να τον αφορά, να του δώσει αναφορές και από τη δική του πραγματικότητα και να τον αφήσει να σκεφτεί αν το σχόλιο μου θα μπορούσε να ήταν και δικό του. Αυτό είναι το δικό μου κριτήριό για να νιώσω αν το έργο μου ήταν καλό ή αδιάφορο.

Φέτος το Χοροθέατρο Ομάδα Πέντε  μετρά 23 χρόνια ύπαρξης και εσείς 12 κοινής  επαγγελματικής πορείας επί σκηνής. Σε μια εποχή που από όλες τις σχέσεις λείπει η μονιμότητα και η αφοσίωση, εσείς πως τα καταφέρνετε να συμπορέυεστε τόσο όμορφα στο δημιουργικό σας ταξίδι; 

Ρούλα:Είναι 23 χρόνια κοινής επαγγελματικής πορείας.  Σαν 2 χορογράφοι έχει τύχη σε διάφορες στιγμές να συμμετέχουμε στα έργα η μία της άλλης. Να μοιραστούμε μαζί την σκηνή, μόνο εμείς οι δύο έχει συμβεί 3 φορες στα 23 χρόνια πορείας μας. Το 2004, το 2011, και τώρα σε αυτό το έργο.  Είναι κάτι το πολύ όμορφο όταν εγώ και η Χλόη είμαστε μαζί στην σκηνή. Εχουμε περπατήσει μαζι στην ζωη με την Χλόη, σαν καλλιτέχνες αλλά και σαν φίλες. Έχουμε περάσει μαζί καλές και κακές στιγμές. Αυτό νομίζω που μας κράτησε μάζι σαν δημιουργική ομάδα τόσα χρόνια ήταν ένα κοινό όραμα, να πουμε την αλήθεια μέσα από την τέχνη μας. 

Χλόη: Η κοινή μας δημιουργική πορεία μετρά 23 χρόνια, όσα και το Χοροθέατρο Ομάδα Πέντε. Από το 1999 δουλεύουμε μαζί, είτε ως χορογράφος- χορεύτρια, είτε ως χορογράφος-δραματουργός και συμμετέχουμε έτσι η μια στην δημιουργική διαδικασία της άλλης. Παρόλα αυτά, το να είμαστε μαζί στη σκηνή και οι δύο ως χορεύτριες / performers σε νέο έργο δεν έχει συμβεί από το 2011 και είναι σημαντικό για μας να μοιραζόμαστε τη σκηνή όποτε αυτό προκύπτει και να μοιραζόμαστε αυτή τη δοκιμασία. Όσο για τη μονιμότητα… τι να πω, εμπιστοσύνη και ειλικρίνεια, υπομονή και επιμονή, υποχώρηση και διεκδίκηση, αγάπη, σεβασμός, όλα αυτά στις σωστές δώσεις μας επιτρέπουν να συμπορευόμαστε δημιουργικά στη δουλειά μας και στη μακρόχρονη φιλία μας.

Limassol Today - 183146068 2386649754812373 1541923055747534877 N

Τι άλλο ετοιμάζετε αυτή την περίοδο

Χλόη: Αυτή είναι η περίοδος που περιμένουμε τις απαντήσεις από το πρόγραμμα ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ του Υφυπουργείου Πολιτισμού, έτσι δεν είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε ακόμα κάτι για το 2023 σαν Χοροθέατρο Ομάδα Πέντε. Προσωπικά συμμετέχω στην επόμενη παραγωγή της ΕΘΑΛ ως κινησιολόγος στο έργο « Η Φόνισσα» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, σε σκηνοθεσία Μαρίνας Βρόντη. Πρόκειται για ένα έργο γραμμένο στις αρχές του 20ού αιώνα, παρόλα’ αυτά κοινωνικά και ψυχολογικά είναι ακόμα σύγχρονο…δυστυχώς. Ένα δυνατό σχόλιο του Παπαδιαμάντη για το που μπορούν οι απάνθρωπες και παράλογες καμιά φορά κοινωνικές συνθήκες να οδηγήσουν τον άνθρωπο. Δουλεύουμε με μια ομάδα επτά εξαιρετικών γυναικών ηθοποιών, αντιμετωπίζουμε την κάθε δυσκολία σαν πρόκληση και ελπίζουμε το έργο να έχει την αποδοχή που του αξίζει. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 17 Φεβρουαρίου στις 8:30 μ.μ στον Τεχνοχώρο ΕΘΑΛ.

Ρούλα: Εγώ προς το παρον δεν ετοιμάζω κάτι καινούργιο. Υπολογίζω ομως να ξανά δείξω το DEAR YOU τον Μάρτιο του 2023.

Limassol Today - En Attendant 2

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
28 ΣΑΒ 20:30 (45’) ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ
en Attendant I Ομάδα Πέντε 

Limassol Today - 326808196 1421456455331542 8998723051237810725 N

Η Ομάδα Πέντε, με τη Ρούλα Κλεοβούλου και τη Χλόη Μελίδου, ανεβαίνουν στη σκηνή του Ριάλτο και δοκιμάζουν την υπομονή τους περιμένοντας για κάτι που δεν θα έρθει ποτέ… Η αναμονή είναι ένα βασικό «χαρακτηριστικό» της ανθρώπινης ψυχικής και συναισθηματικής κατάστασης. Περιμένουμε σε έναν παράλογο κόσμο, χωρίς να ξέρουμε ποιο είναι το μέλλον. Η φθορά του ανθρώπινου σώματος, η ματαιότητα της αναμονής, η έλλειψη και η απώλεια επικοινωνίας, αφορούν και επηρεάζουν την ανθρώπινη ύπαρξη, όπως φυσικά και ο μεγαλύτερος φόβος όλων…. Ο θάνατος.

Limassol Today - 326785986 1153987828595329 6500423773049456394 N
Χορογραφία: Ρούλα Κλεοβούλου
Περφόρμανς: Χλόη Μελίδου, Ρούλα Κλεοβούλου
Δραματουργία: Χλόη Μελίδου
Μουσική: Chris Cara
Σκηνικό: Αντρέας Αντωνίου, Έλενα Κοτασβίλι
Κοστούμι: Παντελής Παντελή
Σχεδιασμός φωτισμού: Παναγιώτης Μανούσης
Limassol Today - 182803662 2388132441330771 1588770924242551879 N

Powered by lanitis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης