Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗSCI-TECHΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΔιώροφα καθίσματα αεροσκάφους με τις γνώμες να διίστανται

Διώροφα καθίσματα αεροσκάφους με τις γνώμες να διίστανται

Οι μεγάλης διάρκειας οικονομικές πτήσεις είναι συνήθως μια εμπειρία που συνήθως καλείσαι να υπομείνεις παρά απολαμβάνεις, αλλά ένας σχεδιαστής καθισμάτων αεροπλάνου εκτιμά ότι η ιδέα του θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στα οικονομικά ταξίδια.

Η ιδέα του Chaise Longue Airplane Seat δια χειρός Alejandro Núñez Vicente ξεκίνησε σε μικρή κλίμακα πέρυσι, ως πανεπιστημιακή εργασία για τον τότε 21χρονο. Ακολούθησε γρήγορα μια υποψηφιότητα στα βραβεία Crystal Cabin Awards του 2021 – κορυφαίο βραβείο στον κλάδο των αερομεταφορών – με το πρότζεκτ να προκαλεί αμφιλεγόμενες αντιδράσεις.

Έκτοτε, ο Núñez Vicente κάνει θραύση στη βιομηχανία των αερομεταφορών, με αποτέλεσμα να διακόψει το μεταπτυχιακό του για να συνεχίσει το έργο του πλήρως αφοσιωμένος. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλες αεροπορικές και εταιρίες κατασκευής καθισμάτων, προσελκύοντας επίσης υπολογίσιμους επενδυτές. 

Ωστόσο, ενώ κάποιοι θαυμάζουν την καινοτομία του Núñez Vicente, άλλοι αντιδρούν, ανησυχούν για την κλειστοφοβία και είναι πεπεισμένοι ότι το να κάθονται κάτω από κάποιον άλλο θα είναι χειρότερο, όχι καλύτερο, από την τωρινή οργάνωση θέσεων του αεροσκάφους. 

«Μόλις έφτασε φρέσκια κόλαση», σχολίασε στο Twitter η συγγραφέας Amber Sparks, με αφορμή σχετικό άρθρο του CNN. «Θα επιστρέψω να το σχολιάσω μόλις η κλειστοφοβία μου με αφήσει να αναπνεύσω ξανά», πρόσθεσε η συγγραφέας Kaz Weida.

«Εξελίσσομαι περισσότερο ακούγοντας τις κριτικές και τα αρνητικά σχόλια, παρά τα θετικά», απαντά ο Núñez Vicente, μιλώντας στο CNN Travel από το Αμβούργο της Γερμανίας, όπου παρουσίασε το σχέδιό του στην έκθεση 2022 Aircraft Interiors Expo (AIX).

Η ιδέα του προορίζεται για τον καθημερινό ταξιδιώτη, οπότε ο Núñez Vicente δηλώνει πρόθυμος να ακούσει τι έχουν να πουν οι επίδοξοι ταξιδιώτες- θετικό ή αρνητικό.

«Σκοπός μου είναι να αλλάξω τα καθίσματα της οικονομικής θέσης για το καλό της ανθρωπότητας ή για όλους τους ανθρώπους που δεν μπορούν να πληρώσουν ακριβότερα εισιτήρια», εξηγεί.

Limassol Today - Image 22 2

Ο Núñez Vicente σχεδίασε το πρωτότυπο με δύο σκαλοπάτια που μοιάζουν με σκάλα και τα οποία οι ταξιδιώτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν για την πρόσβαση στο πάνω επίπεδο.

Η Francesca Street, δημοσιογράφος του CNN Travel, είδε και δοκίμασε από κοντά τα νέα καθίσματα. «Ήταν λίγο ασταθές, αλλά μόλις ανέβηκα πάνω, το κάθισμα ήταν ευρύχωρο και άνετο και υπήρχε άφθονος χώρος για να τεντώσω τα πόδια μου», γράφει. Όπως εξηγεί, τα καθίσματα δεν μετακινούνται, ωστόσο το καθένα είναι τοποθετημένο σε διαφορετικές θέσεις για να δείχνει πώς θα μπορούσαν να ξαπλώσουν.

Το σχέδιο του Núñez Vicente δεν περιλαμβάνει τον κλασικό χώρο αποσκευών πάνω από την θέση. Αντ’ αυτού, έχει σχεδιάσει χώρο μεταξύ του πάνω και του κάτω επιπέδου για να αποθηκεύουν οι ταξιδιώτες τις χειραποσκευές τους.

Σε κάθε περίπτωση, οι τεράστιες αίθουσες του συνεδριακού κέντρου Hamburg Messe, καθιστούν δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς θα ήταν ρεαλιστικά να βρίσκεται τόσο κοντά στην οροφή της καμπίνας. Ο Núñez Vicente υπολογίζει ότι περίπου 1,5 μέτρο θα χώριζε τον καθήμενο επιβάτη από την οροφή.

Στις αντιδράσεις πως ένας ταξιδιώτης δεν θα μπορούσε να σταθεί όρθιος σε αυτόν τον χώρο, απαντά πως πολλοί ήδη δεν μπορούν να σταθούν όρθιοι στις κανονικές οικονομικές θέσεις- αν και, προφανώς, αυτοί οι ψηλότεροι ταξιδιώτες θα πιεστούν ακόμη περισσότερο από το συγκεκριμένο σχέδιο.

Επόμενο βήμα, η κάτω σειρά καθισμάτων. Η απογοήτευση του Núñez Vicente στην έλλειψη χώρου για τα πόδια ήταν το αρχικό κίνητρο για το σχεδιασμό. «Χωρίς κάθισμα στο ίδιο επίπεδο μπροστά μου, μπορούσα να τεντώσω τα πόδια μου, και υπήρχε ένα στήριγμα για τα πόδια για περισσότερη άνεση», λέει η Francesca Street. 

«Παρόλα αυτά, επειδή το άλλο επίπεδο καθισμάτων βρίσκεται ακριβώς από πάνω μου και στο οπτικό μου πεδίο, αισθάνομαι αρκετά κλειστοφοβικά. Αλλά αν δεν σας ενοχλούν οι στενοί χώροι και σκοπεύετε απλώς να κοιμηθείτε σε όλη την πτήση, θα μπορούσε να είναι μια αποτελεσματική λύση», προσθέτει.

Το κάθισμα Chaise Longue προοριζόταν αρχικά για το αεροπλάνο Flying-V, μια νέα ιδέα αεροπλάνου που βρισκόταν υπό ανάπτυξη στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Delft.

Τώρα, εκτιμά ότι ο σχεδιασμός θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε ένα Boeing 747, ένα Airbus A330 ή οποιοδήποτε άλλο μεσαίο ή μεγάλο αεροπλάνο.

Ο Núñez Vicente είναι φιλόδοξος και σίγουρος ότι το σχέδιό του θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα, αλλά αναγνωρίζει επίσης ότι οι ασυνήθιστες ιδέες για καθίσματα αεροπλάνων δεν φτάνουν συχνά από την θεωρία στην υλοποίηση. Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και οι αυστηροί κανονισμοί της βιομηχανίας μπορεί να αποτελέσουν εμπόδια.

Επιπλέον, το οικονομικό κάθισμα του αεροπλάνου δεν έχει αλλάξει εδώ και δεκαετίες, παρόλο που οι σχεδιαστές έχουν παρουσιάσει πολλές νέες ιδέες.

«Μια από τις φράσεις που ακούω συχνά είναι, “Αν δεν είναι χαλασμένο, γιατί να το αλλάξουμε;”», παραδέχεται ο Núñez Vicente. «Αν λοιπόν οι επιβάτες εξακολουθούν να πετούν με τα χειρότερα καθίσματα της οικονομικής θέσης, γιατί να τους δώσουμε μια καλύτερη επιλογή; Κερδίζεις λεφτά. Στην τελική, αυτός είναι ο στόχος της αεροπορικής εταιρείας, όχι να κάνει την πτήση καλύτερη».

«Επανάσταση ή κόλαση;»: Κάποιος σχεδίασε διώροφα καθίσματα αεροσκάφους και οι γνώμες διχάζονται

Ο Núñez Vicente μπορεί τώρα να συνεργάζεται με ειδικούς του κλάδου με πολυετή εμπειρία, αλλά η ιδέα ξεκίνησε στο υπνοδωμάτιό του, στο σπίτι των γονιών του, και η οικογένειά του παραμένει σημαντικό μέρος της διαδικασίας.

Στην έκθεση AIX πήγε με τους γονείς του, που οδήγησαν ως εκεί με το πρωτότυπο Chaise Longue σε ένα φορτηγάκι σε όλη την Ευρώπη και τον βοήθησαν να στήσει το κάθισμα επί τόπου.

«Φυσικά, στην αρχή, κανείς δεν περίμενε ότι αυτό θα γινόταν τόσο μεγάλο και θα έφτανε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα. Αλλά όλοι ήξεραν ότι θα μπορούσα να κάνω κάτι», λέει ο Núñez Vicent.

«Αν με ρωτούσατε πριν, θα έλεγα ότι ίσως είναι απλώς ένα πανεπιστημιακό πρότζεκτ. Μετά από όλη τη σκληρή δουλειά, μετά από όλη την προσπάθεια πολλών, πολλών ανθρώπων -θα έλεγα ότι τώρα αυτό είναι περισσότερο πραγματικότητα. Το βλέπουμε ως το μέλλον της οικονομικής τάξης».

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης