Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗSCI-TECHΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑApple: Γιατί έκανε στροφή 180 μοιρών για την τηλεργασία

Apple: Γιατί έκανε στροφή 180 μοιρών για την τηλεργασία

Η Apple ενημέρωσε το προσωπικό να εργάζεται από το γραφείο για τρεις ημέρες την εβδομάδα από τις 5 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της εταιρείας που δημοσιοποίησε το The Verge.

Ο όμιλος που κατασκευάζει μεταξύ άλλων τα iPhone υπήρξε μία από τις πιο αυστηρές εταιρείες τεχνολογίας όσον αφορά την επιστροφή υπαλλήλων στο γραφείο, προκαλώντας αντιδράσεις στο εσωτερικό της όπως ανέφερε το Bloomberg News. Σε αντίθεση με τις Microsoft, Amazon.com, Google της Alphabet και άλλες εταιρείες του κλάδου που ήταν πιο ευέλικτες τους τελευταίους μήνες για την απομακρυσμένη εργασία.

Οι εργαζόμενοι στα κεντρικά γραφεία στο Bay Area καλούνται να πηγαίνουν κάθε Τρίτη και Πέμπτη και μία επιπλέον ημέρα κάθε εβδομάδα που θα αποφασίζεται με βάση τις ανάγκες. Οι εργαζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται εξ αποστάσεως δύο φορές την εβδομάδα.

Πρόκειται για αλλαγή στο αρχικό σχέδιο της Apple, το οποίο καλούσε τους εργαζομένους για εργασία στο γραφείο τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Πέμπτη. Η εταιρεία ενημέρωσε τη Δευτέρα τους εργαζομένους για τη νέα αυτή προσέγγιση στα εργασιακά.

Η εν λόγω κίνηση σηματοδοτεί την έναρξη εφαρμογής του ήδη πολύ καθυστερημένου υβριδικού μοντέλου εργασίας της Apple, το οποίο ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2021. Στο μεταξύ, η αμερικανική εταιρεία ερευνών Alter Agents αποφάσισε να σταματήσει το πείραμα της 4ήμερης εβδομαδιαίας εργασίας, 10 εβδομάδες μετά την έναρξή του, μετά από εσωτερική ψηφοφορία καθώς εντόπισε δυσλειτουργίες στο σύστημα της. Πάντως, οι εργαζόμενοι θα έχουν ένα «μπόνους» καθώς θα παίρνουν μια επιπλέον ημέρα άδειας κάθε μήνα εκτός από τις κανονικές διακοπές.

Αντιδράσεις

Η ανακοίνωση της Apple πυροδότησε εκ νέου κύμα αντιδράσεων στους εργαζομένους της, αναφέρει το The Verge. Οι διαμαρτυρίες είχαν σταματήσει όταν η Apple αποφάσισε να καθυστερήσει την εφαρμογή στο υβριδικό μοντέλο εργασίας λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας.

Η επιστροφή για τρεις μέρες στο γραφείο συμπίπτει με πολυάσχολη περίοδο για την Apple. Η εταιρεία ετοιμάζεται τον Σεπτέμβριο για την ανακοίνωση του καινούργιου iPhone 14 και νέων έξυπνων ρολογιών. Προετοιμάζει επίσης για κυκλοφορία αργότερα φέτος ανανεωμένα Mac και iPad.

Οι εργαζόμενοι της Apple σε διάφορα άλλα μέρη του κόσμου θα επιστρέψουν στα γραφεία σε διαφορετικό χρονοδιάγραμμα ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες, ανέφερε ο επικεφαλής Τιμ Κουκ στο σημείωμα που επικαλούνται οι «Financial Times».

Πολλοί εργαζόμενοι πιέζουν τις εταιρείες να διατηρήσουν τις συνθήκες απομακρυσμένης εργασίας προκειμένου να αποφύγουν να χάσουν ταλαντούχους εργαζομένους, οι οποίοι αρνούνται να επιστρέψουν στο γραφείο. Ηδη, μετά την προηγούμενη ανακοίνωση της Apple για το σχέδιο επιστροφής στο γραφείο, ο Ιαν Γκουντφέλοου, διευθυντής μηχανικής μάθησης (ΑΙ), αναχώρησε για την Alphabet, λέγοντας σε αποχαιρετιστήριο email ότι ήταν ενάντια στην πολιτική αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες των «Financial Times».

Εταιρείες σε απόγνωση

Τα άδεια γραφεία μειώνουν… τις πωλήσεις

Στην αργή επιστροφή των εργαζομένων στα γραφεία αποδίδουν διάφορες εταιρείες στις ΗΠΑ την κατώτερη του αναμενομένου πορεία των εσόδων τους μετά την πανδημία. Η αλυσίδα γρήγορου φαγητού Shake Shack ανέφερε ότι ο ρυθμός των εργαζομένων που επιστρέφουν στα γραφεία σε πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της Νέας Υόρκης, έμεινε στάσιμος το περασμένο τρίμηνο, κάνοντας την αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας να υπολείπεται των προβλέψεων της Wall Street. Επειτα από αυτό, οι μετοχές της υποχώρησαν, όπως και τις πρώτες ημέρες της πανδημίας.

Η Shake Shack δεν είναι η μόνη που κατέγραψε πτώση πωλήσεων. Μια σειρά από εταιρείες από διάφορους κλάδους καταναλωτικών προϊόντων αποδίδουν τις χαμηλές επιδόσεις που παρουσιάζουν στον υποτονικό ρυθμό επιστροφής στα γραφεία. «Χρηματοοικονομικές, καταναλωτικές και ακόμη και ασφαλιστικές εταιρείες έχουν επικαλεστεί αργό ρυθμό επιστροφής στα γραφεία», αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg. Ενδεικτικά η Clorox, κατασκευαστής μαντιλιών απολύμανσης και χλωρίνης, οι πωλήσεις της οποίας εκτινάχθηκαν στα ύψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, είπε ότι «τα χαμηλά ποσοστά πληρότητας γραφείων» πλήττουν τη ζήτηση.

Πηγήοt.gr

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης