Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗSCI-TECHΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΕπικίνδυνα τα απλά ποδήλατα με… ηλεκτροκινητήρες!

Επικίνδυνα τα απλά ποδήλατα με… ηλεκτροκινητήρες!

Πληθαίνουν οι αναρτήσεις ιδιοκτητών συμβατικών ποδηλάτων που τα «μετατρέπουν» σε ηλεκτρικά τα οποία δεν πληρούν καμία προδιαγραφή ασφαλείας.

Γράφει ο Γιώργος Κ. Ανδρής

Ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες απλών συμβατικών ποδηλάτων επιλέγουν τη λύση της «μετατροπής» τους σε ηλεκτρικά τα οποία δεν πληρούν καμία προδιαγραφή ασφαλείας και βέβαια κινούνται με ταχύτητες μοτοσυκλετών στο δρόμο!

Χαρακτηριστική είναι η ανάρτηση ενός ιδιοκτήτη συμβατικού ποδηλάτου ο οποίος τοποθέτησε ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία αλλά και χειρόγκαζο και κινήθηκε με ταχύτητες 70 χλμ./ώρα χωρίς να κάνει καθόλου πετάλι!

Η νομοθεσία για την Μικροκινητικότητα είναι ξεκάθαρη και απαγορεύεται τα ηλεκτρικά ποδήλατα να κινηθούν με ταχύτητες άνω των 25 χλμ./ώρα και βέβαια να υπάρχει χειρόγκαζο που ουσιαστικά μετατρέπει το ηλεκτρικό ποδήλατο σε ηλεκτρικό scooter!

Ωστόσο, η έλλειψη ελέγχων έχει δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες στην Ελλάδα, ώστε κάποιοι να πραγματοποιούν αυθαίρετες μετατροπές και να κινούνται με υπερβολικά υψηλές ταχύτητες στους αστικούς δρόμους. Βέβαια, αν συμβεί το παραμικρό και ο αναβάτης χρειαστεί να φρενάρει να είστε σίγουροι πως το ηλεκτρικό ποδήλατο εκ μετατροπής σε καμία περίπτωση δεν θα σταματήσει!

Το κόστος της «μετατροπής» σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του κυμαίνεται σε 800 ευρώ για ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία τα οποία και τοποθέτησε μόνος του καθώς η προσφορά που έλαβε από συνεργείο ποδηλάτων για την συγκεκριμένη μετατροπή που περιλάμβανε ανταλλακτικά και τοποθέτηση κυμαίνονταν σε 1.500 ευρώ!

Πάντως ο ιδιοκτήτης του συμβατικού ποδηλάτου που το μετέτρεψε σε ηλεκτρικό σε σχετική του ανάρτηση επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι: «Σήμερα το τελίκιασα! Έπιασε 70 χλμ. σε ευθεία χωρίς πετάλι μόνο χειρόγκαζο. Έκανα συνολικά 40 χιλιόμετρα και η μπαταρία έπεσε μόνο στο 60% με την μισή διαδρομή, συνεχής ανηφόρα. Στις 3 εβδομάδες που του έχω βάλει το μοτέρ, έχω κάνει 900 χλμ. Προληπτικά του έκανα και το πρώτο service. Άνοιξα καπάκι γραναζιού, σκούπισα το παλιό γράσο και του έβαλα γράσο marine για μηχανές θαλάσσης. Το μοτέρ έγινε ποιο αθόρυβο, έπεσε η κατανάλωση και φαίνεται σαν να ελευθερώθηκε. Πολύ ευχαριστημένος από τον συνδυασμό καθαρού mountain bike με προσθήκη μοτέρ μεσαίας τριβής. Επίσης πρόσθεσα και το gear sensor και τώρα αλλάζεις ταχύτητες χωρίς να κοπανάνε. Οπωσδήποτε πρέπει να εφοδιαστώ spare σαμπρέλα και τρόμπα, γιατί αν με πιάσει λάστιχο τόσο μακριά θα είναι πολύ δύσκολο να επιστρέψω…»

Προσοχή με τα φθηνά ηλεκτρικά ποδήλατα!

Limassol Today - Image 17 9

Χιλιάδες μοντέλα έχουν εισαχθεί από την Κίνα και οι αγοραστές τους δεν θα βρίσκουν ούτε πετάλι από αυτά σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά και οι επιδότηση έως 800 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου είχε ως αποτέλεσμα να έχουν εισαχθεί χιλιάδες φθηνά ηλεκτρικά ποδήλατα κυρίως από την Κίνα και άλλες μη ευρωπαϊκές χώρες τα οποία είναι πολύ πιθανό να μην πληρούν στην πραγματικότητα τις προδιαγραφές ασφαλείας και οι εισαγωγείς τους το μόνο που επιδιώκουν είναι το εύκολο και άμεσο κέρδος.

Έτσι αυτή τη στιγμή στην ευρωπαϊκή αλλά και στην ελληνική αγορά έχουν εισαχθεί χιλιάδες ηλεκτρικά ποδήλατα από εκατοντάδες εργοστάσια τα οποία αποκτώνται σε πάρα πολύ χαμηλές τιμές και πωλούνται πέριξ των 1.000 ευρώ προ φόρων στην Ελλάδα. Τα συγκεκριμένα ηλεκτρικά ποδήλατα αν τα αποκτήσει κανείς μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά θα μειωθεί η τιμή τους στα 600 ευρώ προ φόρων καθώς τα υπόλοιπα 400 αφορούν στο ποσό της επιδότησης.

Όμως η συντριπτική πλειοψηφία των συγκεκριμένων ποδηλάτων είναι κάτι σαν τα «πυροτεχνήματα» καθώς μετά από λίγο καιρό οι ιδιοκτήτες τους δεν θα μπορούν ούτε… πετάλι να προμηθευτούν.

Ο λόγος είναι απλός καθώς όπως τα «πυροτεχνήματα» είναι εντυπωσιακά μόλις σκάσουν μετά έρχεται το απόλυτο κενό! Έτσι ακριβώς συμβαίνει και με πάρα πολλά φθηνά ηλεκτρικά ποδήλατα τα οποία αγοράζουν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές και στη συνέχεια όταν χρειαστούν κάτι για αυτά απλά δεν υπάρχει τίποτα. Οι «εισαγωγείς» τους σφυρίζουν αδιάφορα, τα αιτήματα αποστέλλονται στα κινεζικά εργοστάσια και αναμένουν απαντήσεις, τα ανταλλακτικά είναι σε έλλειψη και άλλα τόσα προβλήματα θα ανακαλύψουν στην πορεία οι ιδιοκτήτες τους.

Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι οι κάτοχοι των φθηνών ηλεκτρικών ποδηλάτων να έχουν ξοδέψει τουλάχιστον 600 ευρώ προ φόρων, αν αφαιρεθεί η επιδότηση των 400 ευρώ, και ηλεκτρικό ποδήλατο να μην έχουν καθώς θα βρίσκεται ακινητοποιημένο στο γκαράζ του σπιτιού τους…

Πηγήnewsauto.gr

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης