Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου, 2022

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗSCI-TECHΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΠώς επενδύουν τα στελέχη των επιχειρήσεων στο μέλλον του Metaverse;

Πώς επενδύουν τα στελέχη των επιχειρήσεων στο μέλλον του Metaverse;

Νέα στοιχεία από την PwC αποκαλύπτουν τα σχέδια μετασχηματισμού των εταιρειών και παρέχουν προτάσεις για επενδύσεις στο Metaverse.

Του Νίκου Θεοδούλου*
Limassol Today - νικος θεοδουλου Pwc

Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται παγκόσμια ένας έντονος ενθουσιασμός για το Metaverse. Βεβαίως, όπως συμβαίνει με κάθε καινοτομία, θα χρειαστεί χρόνος και τεράστια προσπάθεια για να μπορέσει ένας τέτοιος ψηφιακός κόσμος με πολλαπλές πλατφόρμες  να γίνει πραγματικότητα. Προς το παρόν, οι εταιρείες του Fortune 500 δεν πραγματοποιούν τακτικά συναντήσεις σε περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας 3D, ούτε αγοράζουν συχνά NFT με κρυπτονομίσματα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να υιοθετήσουν μια αναβλητική προσέγγιση. Σ’ αυτό το αρχικό στάδιο είναι που πρέπει να γίνει σωστός σχεδιασμός από τις επιχειρήσεις και να επενδύσουν στο Metaverse, καθώς αυτό αποτελεί προϋπόθεση για την μελλοντική επιτυχία.

Οι καταναλωτές και τα στελέχη επιχειρήσεων είναι ενθουσιασμένα με το Metaverse

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PwC, τα 2/3 των ανώτατων στελεχών στις ΗΠΑ αναφέρουν ότι οι εταιρείες τους εμπλέκονται ενεργά με κάποιον τρόπο στο Metaverse. Οι επιχειρήσεις αυτές δοκιμάζουν πιθανές χρήσεις, δημιουργούν proofs of concept και ήδη παράγουν έσοδα από πλατφόρμες Metaverse ή (συνηθέστερα) τις υποκείμενες τεχνολογίες του. Το 82% των στελεχών αναμένουν ότι τα σχέδιά τους στο Metaverse θα αποτελούν, σε λίγα χρόνια, μέρος των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων.

Ακολουθούν τέσσερα βασικά σημεία, τα οποία πρέπει να έχουν υπόψη τους οι οργανισμοί σήμερα, ώστε να προετοιμαστούν για το Metaverse και να μεγιστοποιήσουν την αρχική απόδοση της επένδυσής τους:

1. Καθορισμός στρατηγικής

Τα μισά από τα στελέχη των οργανισμών θεωρούν ότι το Metaverse είτε θα αποτελέσει την επόμενη ενσάρκωση του διαδικτύου, είτε θα φέρει επανάσταση στις επιχειρήσεις. Παράλληλα, η πλειονότητα των καταναλωτών είναι ενθουσιασμένοι με το Metaverse, αν και αυτοί που χρησιμοποιούν ένα περιβάλλον Metaverse αντιστοιχούν σ’ ένα ποσοστό μικρότερο του 10%.  Αυτό που διαφαίνεται είναι ότι,

παρά την έντονη δημοσιότητα, η υιοθέτηση του Metaverse θα γίνεται σταδιακά με την πάροδο των χρόνων. Η στρατηγική των επιχειρήσεων θα πρέπει να εξισορροπεί το μακροπρόθεσμο όραμα με την ανάγκη για επένδυση στις απαιτούμενες τεχνολογίες, στις απαιτούμενες δεξιότητες και στις περιπτώσεις χρήσης (use cases) που προσφέρουν αξία στην επιχείρηση, σήμερα.

2. Δημιουργία γερών βάσεων

Η τεχνολογία είναι απλά ένα εργαλείο. Οι οργανισμοί πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στο Metaverse στη διαδικασία προσλήψεων, στις έρευνες πελατών και στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων του υφιστάμενού τους προσωπικού. Σχεδόν το 1/3 των εταιρειών σχεδιάζουν να προσλάβουν ή να διορίσουν έναν Διευθυντή Metaverse, ενώ περισσότερες από τις μισές εταιρείες έχουν ήδη ορίσει ρόλους που εστιάζουν, τουλάχιστον εν μέρει, στην δραστηριότητα του Metaverse.

3. Αντιμετώπιση των κινδύνων

Οργανισμοί που είναι ενεργοί στο πεδίο του Metaverse οφείλουν να χτίζουν εμπιστοσύνη, να προστατεύουν την πνευματική τους ιδιοκτησία, τις οικονομικές τους συναλλαγές, τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους, αλλά και τη συνολική εμπειρία του πελάτη. Αυτό μπορεί να απαιτήσει νέες διαδικασίες για την καλύτερη αντιμετώπιση των εξελισσόμενων παγκόσμιων προκλήσεων στον τομέα της συμμόρφωσης, των πολύπλοκων φορολογικών απαιτήσεων και κινδύνων που απορρέουν από τη χρήση του blockchain, των κρυπτονομισμάτων και των NFT.

Αντί να προστεθούν αυτά τα μέτρα εκ των υστέρων, είναι πιο ενδεδειγμένο να ενσωματωθούν από την αρχή στην ανάπτυξη εφαρμογών γύρω από το Metaverse.

4. Διασφάλιση αποτελεσμάτων

Όπως συμβαίνει με καθετί νέο, η υιοθέτηση της τεχνολογίας πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τα επιχειρηματικά αποτελέσματα. Χρειάζεται οι οργανισμοί να παραμείνουν πιστοί στον χαρακτήρα της εταιρείας τους. Αυτό μπορεί να γίνει δημιουργώντας εξατομικευμένες βιτρίνες καταστημάτων στο Metaverse, κοινότητες που προστατεύονται από tokens, και καθηλωτικές εμπειρίες, οι οποίες θα βελτιώνουν, τα προγράμματα μάρκετινγκ και διαχείρισης πελατών, αλλά δεν θα τ’ αντικαθιστούν. Επιπλέον αποτελεί επιτακτική ανάγκη η εισαγωγή νέων στρατηγικών τιμολόγησης ειδικά για το Metaverse.

Το Metaverse είναι το παρόν και το μέλλον. Ως εκ τούτου οι εταιρείες καλούνται να οικοδομήσουν σήμερα ευέλικτες και προσαρμόσιμες βάσεις μετάβασης ώστε να είναι προετοιμασμένες για το αύριο. Οι ηγέτες των επιχειρήσεων θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι οι επιχειρήσεις τους αναπτύσσουν τις απαραίτητες δεξιότητες και επιχειρηματικές διαδικασίες, αξιολογούν σωστά τους κινδύνους και ευθυγραμμίζουν τις στρατηγικές στο Metaverse που θα έχουν πραγματικά επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Μπορεί, λοιπόν, σ’ αυτό το στάδιο να μην διαβάζετε ακόμη αυτό το κείμενο, από ένα ψηφιακό περιοδικό, ευρισκόμενοι σ’ ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας πάνω απ’ τους καταρράκτες του Νιαγάρα, αλλά καλείστε να θέσετε τώρα τις βάσεις  για την ημέρα που θα νιώσουμε όλοι εκείνη τη δροσερή, αναζωογονητική αίσθηση στα πρόσωπά μας.


Βασισμένο σε άρθρο των Emmanuelle Rivet, Vice Chair, US TMT & Global Technology Leader, PwC
και George Korizis, Customer Transformation Practice Leader, PwC

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης