Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΣΤΗΛΕΣΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΑΜπορεί η βιομηχανία της μόδας να τιμωρήσει τη Ρωσία;

Μπορεί η βιομηχανία της μόδας να τιμωρήσει τη Ρωσία;

Κι όμως, εν μέσω εβδομάδας μόδας, κάποιοι βλέπουν ότι οι κυρώσεις από πολυτελείς οίκους μπορεί να “πονέσουν” τη ρωσική πλουτοκρατία

Ακριβώς όπως βάλλονται οι άφωνοι και οι αμέτοχοι καλλιτέχνες στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ακριβώς έτσι θα λογοδοτήσει ο κόσμος της μόδας, αν δεν αποφασίσει να ταχθεί στη σωστή πλευρά της ιστορίας. Αυτό βλέπει να συμβαίνει ο αρχισυντάκτης του “Business of Fashion”, Imran Amed, o οποίος θεωρεί ότι η βιομηχανία της μόδας θα κληθεί, χωρίς αμφιβολία να αντιμετωπίσει την πρόκληση του να λάβει ξεκάθαρη θέση για τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Ωστόσο, όπως γράφει «πώς μπορεί να γίνει αυτό με συγκεκριμένο τρόπο που ξεπερνά το κενό PR;».

Φυσικά, το ερώτημά του δεν είναι ρητορικό, καθώς ο ίδιος προτείνει μια σειρά εξαιρετικά επώδυνες λύσεις.

«Πρώτον, το να πάρει θέση ο κόσμος της μόδας μπορεί να πάρει θέση μέσω της σοβαρής επανεκτίμησης της δέσμευσης του κλάδου με τη Ρωσία. Αυτό δεν είναι ούτε απλό στην εκτέλεση ούτε εύκολη απόφαση, αλλά οι εξαιρετικά πλούσιοι στη Ρωσία πλήττονται ήδη από διεθνείς κυρώσεις και περιορισμούς όσον αφορά τα ιδιωτικά τους αεροσκάφη και το αν μπορούν να πετούν στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.

Κατά τον ίδιο τρόπο δεν θα μπορούσε να διακοπεί η πρόσβαση των πλούσιων Ρώσων σε είδη πολυτελείας; Δεν θα μπορούσαν οι μεγάλοι οίκοι να κλείσουν καταστήματά τους στη Ρωσία και να αρνηθούν να στείλουν προϊόντα στη Ρωσία, ακόμα και από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα;

Καθώς η Ρωσία αντιπροσωπεύει μόνο δύο έως τρία τοις εκατό της παγκόσμιας αγοράς της πολυτελούς μόδας, αυτό θα ήταν σε μεγάλο βαθμό μια συμβολική κίνηση, αλλά θα εξακολουθούσε να δείχνει δέσμευση για μια ισχυρή ηθική θέση.⁠

Η πλατφόρμα της εβδομάδας μόδας – η οποία προσεγγίζει εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο – θα μπορούσε επίσης να είναι ένας τρόπος για τη βιομηχανία να κάνει μια δήλωση όπως έκανε ο Giorgio Armani το βράδυ της Κυριακής στο Μιλάνο, κάνοντας το σόου του σε απόλυτη σιωπή. Το ότι η κρίση συμβαίνει κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας παρουσιάζει μια ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε την ήπια δύναμη της μόδας για να απομονώσουμε περαιτέρω τη Ρωσία», γράφει ο Amed.

Ο ίδιος επιμένει ότι τα πολυτελή brands μπορούν να προχωρήσουν σε δωρεές προς φιλανθρωπικές οργανώσεις που υποστηρίζουν τους αθώους που επλήγησαν από τον πόλεμο. Ο Ερυθρός Σταυρός Ουκρανίας, η United Help Ukraine και η Nova Ukraine είναι μεταξύ των φιλανθρωπικών οργανώσεων που εργάζονται επιτόπου για την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας.

«Όταν ξεκίνησε η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού τη Δευτέρα, η Ουκρανία είχε συμφωνήσει να συνομιλήσει χωρίς προϋποθέσεις και ετοιμαζόταν να καθίσει με τη Ρωσία για να προσπαθήσει να επιλύσει το θέμα. Μέχρι να συμβεί πραγματικά αυτό, η μόδα πρέπει να βρει τρόπο να κάνει αυτό που της αναλογεί. Απλώς διακυβεύονται πάρα πολλά για να μείνεις σιωπηλός»

Amed

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης