Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΣΤΗΛΕΣWHAT TO WATCHΤο She Said είναι η ταινία που πρέπει όχι μόνο να δεις...
#ΣΤΗΛΕΣ:

Το She Said είναι η ταινία που πρέπει όχι μόνο να δεις αλλά και να ακούσεις

Αυτή την εβδομάδα πάμε σινεμά για την καθηλωτική ιστορία των δύο δημοσιογράφων των ΝΥΤ που αποκάλυψαν τη δράση του Harvey Weinstein και πυροδότησαν το κίνημα #metoo

Γράφει ο Μαρίνος Νομικός

Όλοι οι άνθρωποι του παραγωγού: Το She Said είναι η ταινία που πρέπει όχι μόνο να δεις αλλά και να ακούσεις

Για να κατανοήσεις το περιεχόμενο, τη σημασία και τον αντίκτυπο του factual δράματος της Maria Schrader (που παίζεται από χθες στις αίθουσες) σκέψου τον τίτλο All the Producer’s Men. Κι αυτό όχι μόνο γιατί η σοκαριστική ιστορία του βραβευμένο με Πούλιτζερ exposé των δημοσιογράφων Jodi Kantor και Megan Twohey στους The New York Times που οδήγησε στην ηχηρή πτώση του πανίσχυρου χολιγουντιανού παραγωγού Harvey Weinstein και πυροδότησε το κίνημα #metoo, έχει πολλές ομοιότητες με τη θρυλική αποκάλυψη των Bernstein και Woodward του σκανδάλου Watergate (που προκάλεσε την πτώση του Nixon), αλλά επίσης γιατί η κινηματογραφική της εκδοχή διαθέτει την ίδια δαιδαλώδη διαδρομή και ασφυκτικά παρανοϊκή ατμόσφαιρα του θρίλερ του Alan J. Pakula. Και μπορεί να μην διαθέτει τους Robert Redford και Dustin Hoffman αλλά πιστέψτε με, θα κάνετε καιρό να βγάλετε τις Zoe Kazan (εγγονή του Ηλία) και Carey Mulligan (ως Kantor και Twohey αντίστοιχα) απ’ το μυαλό σας.

Το She Said ΔΕΝ είναι η τυπική ενθουσιώδης, εμψυχωτική, πανηγυρικού χαρακτήρα καταγραφή του ξεκινήματος του #metoo και της ηχηρής πτώσης του Weinstein. Δεν δείχνει ούτε μία διαδήλωση, σπαρακτική κατάθεση θύματος ή τον επώνυμο villain να καταρρέει (ακούγεται μόνο η φωνή του και σε μια σκηνή στο τέλος φαίνεται μόνο πλάτη). Είναι η επίμονη, επώδυνη, κοπιαστική, επικίνδυνη και απελπιστικά ψυχοφθόρα έρευνα των δύο δημοσιογράφων, από το πρώτο tip της Kandor στο πλαίσιο μιας γενικής έρευνας της εφημερίδας για τη σεξουαλική παρενόχληση στους χώρους εργασίας (ως follow up στο πετυχημένο expose του θηρευτή παρουσιαστή του Fox News Bill O’Reilly που οδήγησε στην απόλυσή του από το δίκτυο) μέχρι το κλικ στο publish και όλα όσα μεσολαβούν: τα ψίχουλα των πληροφοριών, οι συναντήσεις με τα επώνυμα και ανώνυμα θύματα του Weinstein (η Ashley Judd υποδύεται τον εαυτό της ενώ ακούγεται η φωνή της Gwyneth Paltrow), οι ρήτρες εμπιστευτικότητας, οι διακανονισμοί, οι πληρωμές, οι απειλές, οι κλειστές πόρτες, οι κατεστραμμένες ζωές και καριέρες, το δίλημμα “θα με πιστέψουν ή θα διασυρθώ;”, τα ξενύχτια, τα εμπόδια, τα αδιέξοδα, οι απογοητεύσεις, η άκρη που θα ξετυλίξει τελικά το κουβάρι της βασιλείας του τρόμου του έκπτωτου παραγωγού.

Όπως σε όλα τα συνταρακτικά δημοσιογραφικά δράματα από αληθινές ιστορίες, βλέπε επίσης The Post, Spotlight και το πιο πρόσφατο -και παρομοίου θέματος- Bombshell, υπάρχουν εξαντλητικές σκηνές διαλόγων. Χαρακτήρες μιλούν τετ-α-τετ, στα τηλέφωνα ή πολλοί μαζί σε γραφεία κι αίθουσες συνεδριάσεων (είναι η πρώτη ταινία που γυρίστηκε στα πραγματικά γραφεία των New York Times) και αυτά που λέγονται κυμαίνονται από διαδικαστικά μέχρι σοκαριστικές εκμυστηρεύσεις ή/και κυνικές παραδοχές. Αυτό που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια φλύαρη καταγραφή μιας εξουθενωτικής έρευνας με δαιδαλώδη διαδρομή, χιλιάδες στοιχεία και πολλούς νομικούς και δημοσιογραφικούς όρους (αυτό είναι ένα ρίσκο που παίρνεις όταν διασκευάζεις ένα nonfiction βιβλίο ντοκουμέντο, εδώ το She Said: Breaking the Sexual Harassment Story That Helped Ignite a Movement  των δύο ρεπόρτερ) μετατρέπεται στα χέρια της Schrader σε ένα καθηλωτικό θρίλερ που βλέπεται απνευστί και χωρίς να διαθέτει ούτε μία σκηνή αγωνίας, έντασης ή έστω κορύφωσης. Και παρά το γεγονός ότι γνωρίζεις την έκβαση, σε πολλές σκηνές πιάνεις τον εαυτό σου να αγωνιά για την τύχη της έρευνας και να σκέφτεται “αυτό ήταν, τώρα θα τα παρατήσουν ή κάποιος θα κουκουλώσει το θέμα” (για την ιστορία, ο Weinstein κατάφερε να θάψει ένα παρόμοιο exposé των NYT το 2004 γι’ αυτό και η Rose McGowan που είχε κάνει τις αρχικές καταγγελίες σε βάρος του εμφανίζεται δύσπιστη απέναντι στην εφημερίδα ενώ η ηθοποιός αρνήθηκε να συμμετάσχει στην ταινία).

Όμως το πιο σημαντικό είναι πως το She Said εστιάζει εκτός από τις δύο ρεπόρτερ και την επίπονη έρευνά τους και στα θύματα που εμφανίζονται με βάθος, συναίσθημα και προσωπικές ιστορίες, σε αντίθεση με άλλες ιστορίες (αληθινές και μη) όπου ο “κακός” είναι ο σταρ και κλέβει -εκτός από τις ζωές- και τον λόγο από τα θύματά του.

Το She Said είναι μια εν μέρει ζόρικη αλλά επιβαλλόμενη θέαση.

Limassol Today - 221117114758 01 She Said Movie

Powered by kone"

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης