Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗDESIGNThe Mirror Line: Στα σκαριά ο επιβλητικός οριζόντιος ουρανοξύστης της Σαουδικής Αραβίας

The Mirror Line: Στα σκαριά ο επιβλητικός οριζόντιος ουρανοξύστης της Σαουδικής Αραβίας

Οι σχεδιαστές του Mirror Line προτείνουν δύο παράλληλες δομές που διασχίζουν βουνά και έρημο ως μέρος μιας φουτουριστικής ανάπτυξης που θα μεταμορφώσει το βασίλειο.

Το σχέδιο -που ονομάστηκε Mirror Line- βασίζεται σε προηγούμενη ανακοίνωση του πρίγκιπα Μοχάμεντ για σχέδια δημιουργίας μιας γραμμικής κοινότητας και αναμένεται να κοστίσει έως και ένα τρισεκατομμύριο δολάρια και να στεγάσει περίπου πέντε εκατομμύρια ανθρώπους όταν ολοκληρωθεί πλήρως, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Ένα τρένο υψηλής ταχύτητας θα κινείται κάτω από τα κτίρια με τους καθρέφτες. Για τη σίτιση των κατοίκων του, το έργο σχεδιάζει κατακόρυφη γεωργία ενσωματωμένη στα κτίρια. Για ψυχαγωγία, το Mirror Line σχεδιάζει ένα αθλητικό στάδιο σε ύψος έως και 1.000 πόδια πάνω από το έδαφος. Θα διαθέτει επίσης μια μαρίνα για σκάφη αναψυχής που θα βρίσκεται κάτω από μια αψίδα στα δύο κτίρια.


“To Mirror Line είναι ένα έργο που αποτελεί μια πολιτιστική επανάσταση που βάζει τον άνθρωπο σε προτεραιότητα”

Το Mirror Line είναι ένα από μια σειρά έργων υψηλού προφίλ που συνθέτουν το Neom, μια ανάπτυξη στο μέγεθος της Μασαχουσέτης που σχεδιάστηκε από τον πρίγκιπα Μοχάμεντ για να διαφοροποιήσει την οικονομία του βασιλείου από την εξάρτησή του από το πετρέλαιο. Το Neom, που ανήκει στο κρατικό ταμείο πλούτου της Σαουδικής Αραβίας, θέλει να προσελκύσει ξένες επενδύσεις και να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Limassol Today - 333133

Το Mirror Line σχεδιάζεται από την αμερικανική εταιρεία Morphosis Architects, που ιδρύθηκε από τον Thom Mayne, νικητή του βραβείου Pritzker Architecture Prize, και περιλαμβάνει τουλάχιστον εννέα άλλους συμβούλους σχεδιασμού και μηχανικής, μεταξύ άλλων την WSP Global με έδρα το Μόντρεαλ και την Thornton Tomasetti της Νέας Υόρκης. Προτείνουν την κατασκευή του σε στάδια με τη δημιουργία κατασκευών μήκους 2.600 ποδιών που θα συνδέονται κατά μήκος μιας γραμμής, με διαφορετικά ύψη έως και 1.600 πόδια, υψηλότερα από το Empire State Building.

Αν ολοκληρωθεί πλήρως, το Mirror Line θα εκτείνεται από τον Κόλπο της Άκαμπα και θα διχοτομεί μια οροσειρά που εκτείνεται κατά μήκος της ακτής. Θα συνεχίσει ανατολικά μέσω ενός ορεινού θέρετρου και ενός συγκροτήματος που θα στεγάζει την κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας σε μια “αεροπόλη” στις πεδιάδες της ερήμου, αναφέρουν τα έγγραφα σχεδιασμού.

Πρόκειται για μια ιδέα που απασχολεί τους πολεοδόμους για περισσότερο από έναν αιώνα. Το 1882, ο Ισπανός αρχιτέκτονας Arturo Soria y Mata πρότεινε την οικοδόμηση μιας επιμήκους αστικής ανάπτυξης που ενέπνευσε τη συνοικία “Ciudad Lineal” της Μαδρίτης.


Ο πρίγκιπας Μοχάμεντ παρουσίασε για πρώτη φορά την ιδέα του για μια γραμμική πόλη, χωρίς αυτοκίνητα και με μηδενική ρύπανση, τον Ιανουάριο του 2021. Σε ένα βίντεο, διατύπωσε την ιδέα ως εξέλιξη του ανθρώπινου επιτεύγματος, παρόμοια με την ανακάλυψη της πενικιλίνης και την προσελήνωση στο φεγγάρι, και ως έναν τρόπο να σωθούν ζωές που χάνονται από τη ρύπανση και τα τροχαία ατυχήματα.

Για τη σίτιση των ανθρώπων, τα λαχανικά θα “συλλέγονται και θα συγκεντρώνονται αυτόνομα” και θα μεταφέρονται σε “κοινοτικές καντίνες” και “κουζίνες συνδιαβίωσης”, όπως δείχνουν τα έγγραφα. Οι κάτοικοι θα πληρώνουν συνδρομή για να τους σερβίρεται πρωινό, μεσημεριανό γεύμα και δείπνο.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για μια δομή που αποτελείται από δύο ψηλά κτίρια που τρέχουν παράλληλα το ένα με το άλλο είναι η σκιά που δημιουργείται. Η έλλειψη ηλιακού φωτός θα μπορούσε να είναι επιζήμια για την υγεία, αναφέρουν τα έγγραφα.

Η ανάπτυξη αντιμετωπίζει επίσης μια πρόκληση μοναδική μεταξύ των κατασκευών παγκοσμίως: την καμπυλότητα της Γης. Επειδή η γη καμπυλώνει περίπου 8 ίντσες ανά μίλι, λένε τα έγγραφα, οι σχεδιαστές προτείνουν να αφήσουν ένα κενό στην κορυφή των μονάδων των 2.600 ποδιών για να “λυγίσουν” τις κατασκευές γύρω από τον κόσμο.

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης