Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΛΕΜΕΣΟΣΠρόεδρος ΕΒΕΛ:  «ο Δήμος Λεμεσού δεν διεκδικεί αυτά που δικαιούται η πόλη...

Πρόεδρος ΕΒΕΛ:  «ο Δήμος Λεμεσού δεν διεκδικεί αυτά που δικαιούται η πόλη μας»

Γι’ αυτή την αδιαφορία και την περιφρόνηση του κεντρικού κράτους προς την Λεμεσό, ο κ. Τσουλλόφτας μιλώντας στο Limassol Τoday, καταμερίζει μεγάλο μερίδιο ευθύνης στο Δήμο Λεμεσού όπως και στις άλλες τοπικές Αρχές που δεν πιέζουν και δεν επιμένουν να διεκδικούν αυτά που εξαγγέλλονται κατά καιρούς και τα οποία έχει ανάγκη σήμερα η Λεμεσός, υποδεικνύοντας ότι «ένας λόγος που η Πάφος και η Λάρνακα κερδίζουν πράγματα, οφείλεται στο ότι οι δήμαρχοι τους είναι απαιτητικοί».

Μπροστά σε αυτά τα αδιέξοδα που έχουν δημιουργηθεί, το Επιμελητήριο αναλαμβάνει από μόνο του πρωτοβουλίες και συγκαλεί συσκέψεις με τους δημάρχους και τους βουλευτές της Λεμεσού για συντονισμό και αναζήτηση λύσης στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη, επισημαίνει ο Πρόεδρος του ΕΒΕΛ  τονίζοντας για πολλοστή φορά ότι η Λεμεσός συνεχίζει να είναι η προτελευταία πόλη σε έργα του Δημοσίου ενώ η προσφορά της στο ΑΕΠ ανέρχεται στο 50% οπότε «δίκαια θα έπρεπε να παίρνει το ανάλογο ποσοστό και στον κρατικό προϋπολογισμό».

Limassol Today - ανδρέας αντρέας τσουλόφτας εβελ εβε λεμεσού 6

Στην κορυφή της λίστας των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια η Λεμεσός, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΛ, θέτει το κυκλοφοριακό, επισημαίνοντας ενδεικτικά το γεγονός ότι ο βόρειος παρακαμπτήριος που είναι χαρτογραφημένος εδώ και μια δεκαετία, ακόμα βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

«Πνίγεται η πόλη από το κυκλοφοριακό και ακόμα είμαστε στις συζητήσεις… υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι 60.000 αυτοκίνητα διακινούνται καθημερινά στην Λεμεσό και ότι ένας οδηγός για να κάνει μια απλή διαδρομή στην πόλη χρειάζεται περίπου τρία τέταρτα αλλά κανένας δεν έκατσε να υπολογίσει τι σημαίνει αυτό σε οικονομικό  κόστος αλλά και ψυχική φόρτιση και ταλαιπωρία και τελικά υποβάθμιση της ποιότητα ζωής όχι μόνο των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών της Λεμεσού…» επισημαίνει ο κ. Τσουλλόφτας, υποδεικνύοντας ότι με αυτά τα δεδομένα, δεν θα επιλέξει κάποιος την Λεμεσό για να κατοικήσει ή να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά οπότε καταφεύγει σε άλλη περιοχή με καλύτερη ποιότητα ζωής.

Σημειώνοντας ότι όλοι συμφωνούν ότι θα πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης αλλά στην πράξη δεν γίνεται τίποτε ουσιαστικό, ο κ. Τσουλλόφτας στιγματίζει το γεγονός ότι ενώ «έγινε η Μελέτη Βιώσιμης Αστική Κινητικότητας για την Λεμεσό εδώ και τόσα χρόνια και ενώ ξέρουμε ότι η βιωσιμότητα του ΣΒΑΚ λήγει το 2027, εμείς ακόμα  δεν έχουμε κάνει τίποτε στην Λεμεσό.. ακόμα σκεφτόμαστε και συζητούμε για λεωφορειολωρίδες, park and ride και για τα άλλα μέτρα που θα πρέπει να εφαρμοστούν…».

Για την στασιμότητα αυτή, αποδίδει τεράστια ευθύνη και στον Δήμο Λεμεσού ο οποίος «δεν προωθεί όπως θα έπρεπε και με τους ρυθμούς που πρέπει την υλοποίηση των προνοιών του ΣΒΑΚ».

Limassol Today - ανδρέας αντρέας τσουλόφτας εβελ εβε λεμεσού 2

Κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η Λεμεσός και τις υποχρεώσεις που έχει να καλύψει μέσα στην επόμενη πενταετία, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΛ επισημαίνει ότι η Λεμεσός έχει επιλεγεί και θα πρέπει να γίνει μέχρι το 2030 μια από τις κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της Ευρώπης.

«Δεν ξέρω αν έχουν αντιληφθεί τι σημαίνει αυτό, αν έχουν καταλάβει ότι η Λεμεσός έχει τεράστιες υποχρεώσεις και είναι πολλά τα έργα που θα πρέπει να γίνουν μέσα στα επόμενα χρόνια αλλά εμείς ακόμα δεν ξεκινήσαμε να τα συζητούμε. Κι αν δεν τα κάνουμε αυτά τα έργα για τα οποία υπάρχουν μεγάλες χρηματοδοτήσεις, τότε θα κριθούμε, θα κληθούμε να λογοδοτήσουμε  και θα υποστούμε οικονομικές και άλλες επιπτώσεις».

Παράλληλα, αναφερόμενος στην διεκδίκηση από την Λεμεσό του τίτλου  της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, ο κ. Τσουλλόφτας υποδεικνύει ότι  «δεν γίνεται να κάνουμε ολόκληρη καμπάνια, να τρέχουμε για εξασφάλιση οικονομικών πόρων και από την άλλη η πόλη  να συνεχίσει να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με το κυκλοφοριακό με την καθαριότητα, να μην έχει ένα αρχαιολογικό μουσείο και πολλά άλλα θέματα».

Η Λεμεσός, κακά τα ψέματα, πάσχει σε θέματα καθαριότητας αλλά και πρασίνου, λέει κατηγορηματικά και υποδεικνύοντας ότι υπάρχουν αρκετές εκτάσεις στην πόλη που θα μπορούσε και θα έπρεπε να ήταν ήδη πράσινες, τονίζει ότι «ο Δήμος Λεμεσού όπως και οι περιφερειακοί Δήμοι χρειάζεται να κάνουν πολύ περισσότερα από αυτά που παρέχουν».

Επισημαίνοντας ότι παρόλο που αρμοδιότητα του ΕΒΕΛ είναι να προωθεί την ανάπτυξη του επιχειρείν και όχι να αναζητά λύσεις σε όλα αυτά τα προβλήματα, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου σημειώνει ότι «συνεχώς τρέχουμε εμείς να προωθήσουμε τα αυτονόητα για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στην πόλη μας, για τους κατοίκους και τους επισκέπτες αλλά και για τους επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Λεμεσό αλλά επιζητούν να το κάνουν σε ένα περιβάλλον αντάξιο των επενδύσεων και των προσδοκιών τους».

Limassol Today - ανδρέας αντρέας τσουλόφτας εβελ εβε λεμεσού 1

Στα σοβαρά ζητήματα που εκκρεμούν εδώ και αρκετά χρόνια, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΛ εντάσσει και την Ακταία Οδό την οποία χαρακτηρίζει ως την περιοχή όπου θα δημιουργηθεί η νέα Λεμεσός.

«Λέμε εδώ και χρόνια ότι θα μετακινηθεί το καρνάγιο ώστε να προχωρήσουν οι σχεδιασμοί για την ανάπλαση και διαμόρφωση της περιοχής, αλλά ακόμα τίποτε… καμιά ουσιαστική ενέργεια από τον Δήμο και τα εμπλεκόμενα υπουργεία» αναφέρει, επισημαίνοντας ότι «οι ενδιαφερόμενοι για επενδύσεις στην περιοχή, μας έχουν κάνει ξεκάθαρο ότι δεν θα προχωρήσουν αν προηγουμένως δεν δουν να ξεκινούν κάποια έργα υποδομής, όπως ο καθαρισμός της περιοχής  και η αναγκαία ηλεκτροδότηση της».

Ο Δήμος Λεμεσού, όπως τονίζει, θα έπρεπε να αναλάβει πρωτοβουλία και να συγκαλέσει όλους τους εμπλεκόμενους, να τους ενημερώσει για το master plan της περιοχής, για τις αναπτύξεις που προγραμματίζονται και να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν, μέσα σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, όλοι οι φορείς.

«Με το να αναμασούμε το θέμα της Ακταίας Οδού δεν γίνεται δουλεία… χρειάζονται δράσεις και πράξεις» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Τσουλλόφτας και επισημαίνοντας ότι «το 2016 σε σύσκεψη στο δημαρχείο κατατέθηκαν απόψεις για το έργο, εγκρίθηκαν και οι ζώνες αλλά κανένα βήμα δεν έγινε ακόμα για να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου»

Powered by caffe nero

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης