Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗΤο πλοίο από Λεμεσό για Πειραιά ξεκίνησε σήμερα ξανά μετά από 21...

Το πλοίο από Λεμεσό για Πειραιά ξεκίνησε σήμερα ξανά μετά από 21 χρόνια

Το Limassol Today βρέθηκε στην τελετή έναρξης της Θαλάσσιας Επιβατικής Σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας στο Λιμάνι Λεμεσού

Σε μια τελετή μουσικά επενδυμένη με τη Φιλαρμονική του Δήμου, με ναύτες, αξιωματικούς και αξιωματούχους του κράτους εξώ από την αίθουσα επιβατών του Νέου Λιμανιού Λεμεσού, και με την κάθοδο των πρώτων επιβατών και οχημάτων που θα ταξίδευαν σήμερα για Ελλάδα, ξεκίνησαν ξανά τα ταξίδια εν πλω από τη Λεμεσό για την Ελλάδα με το επιβατικό οχηματαγωγό M/V Daleela.

Το πλοίο θα πραγματοποιήσει τη φετινή σεζόν συνολικά 22 ταξίδια, τέσσερα τον Ιούνιο, οκτώ τον Ιούλιο, επτά τον Αύγουστο και τρία τον Σεπτέμβριο.

Ο κ. Δημητριάδης Υφυπουργός Ναυτιλίας μίλησε για τις μεγάλες δυσκολίες, τις πολλές προσπάθειες και όσα συνάντησαν μέχρι το να φτάσουμε σήμερα να είμαστε εδώ και να επιτευχθεί το παρθενικό ταξίδι του πλοίου, καθώς και τους τρόπους που πάλεψε να εξασφαλίσει καλύτερους όρους από τις Βρυξέλλες, μετά την αποτυχία του πρώτου διαγωνιστικού εγγράφου.

«Οι προσπάθειες και η σκληρή δουλειά του Υφυπουργείου, των συνεργατών μου, η προσπάθεια που έγινε από την Κυβέρνηση έχει καρποφορήσει. Επιτέλους είμαστε σε θέση να προσφέρουμε αυτό για το οποίο δεσμευτήκαμε στους πολίτες για εναλλακτική συνδεσιμότητα»

Ικανοποιημένοι δήλωσαν όλοι οι φορείς από τις κρατήσεις ενώ επιβεβαίωσαν την ασφάλεια του αναφέροντας πως το καράβι επιθεωρήθηκε δυο φορές και κρίθηκε το αξιόπλοο του και το γεγονός ότι συνάδει με τα επίπεδα ασφάλειας που προνοούν οι διεθνείς και ευρωπαϊκοί κανονισμοί.

Στο πλοίο σήμερα με προορισμό τον Πειραιά,  επιβιβαστούν 173 άτομα, μεταξύ αυτών οι Υφυπουργοί Ναυτιλίας και Τουρισμού, Βασίλης Δημητριάδης και Σάββας Περδίος, ο Δήμαρχος Λεμεσού, Νίκος Νικολαΐδης, Βουλευτές, δημοσιογράφοι και μέλη της ομάδας που έφερε σε πέρας την ακτοπλοϊκή σύνδεση αλλά και την προβολή της για να δημιουργηθεί επάρκεια στη ζήτηση.

«Καταγράφηκε μια σημαντική ανακαίνιση της προσφερόμενης υπηρεσίας, που δεν ήταν υποχρέωση του ανάδοχου (Scandro Holding Ltd), όμως έχει αντιληφθεί πλήρως τη ψυχοσύνθεση των Κυπρίων και νομίζω ότι αυτό που θα βιώσουν οι πρώτοι επιβάτες είναι ένα πλοίο που παρέχει τις δέουσες υπηρεσίες εστίασης, ψυχαγωγίας και διαμονής. Αν και οχηματαγωγό επιβατικό, οι επιβάτες μπορούν να βρουν στο πλοίο υπηρεσίες εφάμιλλες με κρουαζιερόπλοια και προσωπικά είμαι ικανοποιημένος με τα όσα έχω δει. Οι τιμές είναι πολύ ελκυστικές, αν διαπιστώσει κανείς τι ισχύει αυτή την περίοδο με άλλους τρόπους μεταφοράς. Εκπληρώνεται ακόμη ένας στόχος, που είναι να δοθεί ώθηση στο θαλάσσιο τουρισμό και ενδεχομένως, αυτή η υπηρεσία να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για να τον αναπτύξουμε περαιτέρω. Θέλουμε αυτή η υπηρεσία να προβάλλεται σωστά, να αγκαλιαστεί από το κοινό και να παραμείνει μόνιμα όπως αξίζει να την απολαμβάνει ο κάθε συμπολίτης μας»

Βασίλης Δημητριάδης, Υφυπουργός Ναυτιλίας

Θυμίζουμε πως το τελευταίο ακτοπλοϊκό καράβι που έφυγε από τη Λεμεσό για κρουαζιέρα, έγινε στις 8 Οκτωβρίου 2001 με το πλοίο Salamis Star.

Βρέθηκαν στην εκδήλωση εγκαινίων και στο πρώτο κούνημα μαντιλιού του πλοίου, Βουλευτές Λεμεσού, ο Δήμαρχος, η Υπουργός Ενέργειας, ο Υπουργός Μεταφορών, η Πρόεδρος της Βουλής, ο Υφυπουργός Τουρισμού, ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου, προέδροι και εκπροσώποι κομμάτων και ο ΠτΔ.

Ξενάγηση στην έκθεση στην αίθουσα επιβατών για την ιστορία της ναυτιλίας και της ακτοπλοϊας στη Λεμεσό έκανε ο Μίμης Σοφοκλέους.

Τελετή υποδοχής του πλοίου, στην παρουσία της Υφυπουργού Τουρισμού της Ελλάδας, Σοφίας Ζαχαράκη, θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, στις 19:00,  με την άφιξη του στο τερματικό Β’ «Θεμιστοκλής», στο λιμάνι του Πειραιά.

Ακολουθεί πλούσιο φωτορεπορτάζ από την Υβόνη Ζαχαρίου

Η ομιλία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Νίκου Αναστασιάδη

Θα ήθελα να εξάρω την ιστορικότητα της σημερινής ημέρας, με δεδομένο ότι ύστερα από μια 20ετία αποσύνδεσης, επιτέλους, ο ομφάλιος λώρος δια της ναυτιλίας που ένωνε την Κύπρο με την Ελλάδα, επανασύσταται κατά τρόπο πιο αποτελεσματικό, με πιο σύγχρονα πλοία, αλλά και με το σημαντικότερο: (δίδεται) η ευκαιρία, επιτέλους, σε πολλούς πολίτες που τόσο το ήθελαν, είτε λόγω φοβίας προς την αεροπλοΐα είτε γιατί ήθελαν τη μεταφορά μηχανοκινήτων και αδυνατούσαν να το πράξουν, να έχουν ακόμα πιο ευχάριστες διακοπές.

Μετά από 20 χρόνια, αν έγινε κατορθωτό να επανασυνδεθεί η Κύπρος με την Ελλάδα ήταν λόγω των επίμονων προσπαθειών της Κυβέρνησης ύστερα από εισηγήσεις και βουλευτών, της συστηματικής δουλειάς που έγινε από πλευράς του Υφυπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, τόσο της προηγούμενης Υφυπουργού όσο και του διαδόχου της, της Νατάσας Πηλείδου και εν συνεχεία του φίλτατου Βασίλη Δημητριάδη, αλλά και, βεβαίως, του Υφυπουργείου Τουρισμού, γενικότερα των κυβερνητικών Τμημάτων, που υιοθετώντας το όραμα προχώρησαν, έτσι ώστε, επιτέλους, μια ανάγκη που ήταν απαραίτητη για την ασφαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση, να γίνει πραγματικότητα.

Γνωρίζουμε ότι δεν είναι μια κερδοφόρα ναυτιλιακή επιχείρηση, για αυτό και το κράτος θα έπρεπε να συνδράμει. Και προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν προς την ΕΕ, έτσι ώστε να επιτρέψει μέσα στα πλαίσια και των οικονομικών δυνατοτήτων του κράτους, να επιτευχθεί η αναγκαία επιδότηση και να γίνει πραγματικότητα αυτό που σήμερα ζούμε.

Εκείνο που θα ήθελα να τονίσω είναι τις σημαντικές πολιτικές που υιοθετήθηκαν από την ίδρυση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, μια μεταρρύθμιση που έδωσε μια άλλη πνοή στις κυβερνητικές δράσεις.

Τα πέντε Υφυπουργεία έχουν δημιουργήσει άλλες προοπτικές στην παραγωγή πολιτικής, στην αποτελεσματικότερη απόδοση, στο όραμα, στην ώθηση προόδου και ανάπτυξης σε τομείς, όπως ο Τουρισμός, η Ναυτιλία, η Έρευνα και Καινοτομία, η Πρόνοια, ο Πολιτισμός. Είναι σημαντικές μεταρρυθμίσεις και τομείς που μέσα από το όραμα πολιτικών προσωπικοτήτων και με τη βοήθεια ικανοτάτων τεχνοκρατών μπορεί να αποδώσουν τα μέγιστα.

Θέλω, απλώς, να υπομνήσω ότι ως αποτέλεσμα των προσπαθειών, από τη δημιουργία του Υφυπουργείου, πέραν του ότι διατηρήσαμε την 3η θέση όσον αφορά τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο της Ευρώπης, είμαστε 11οι παγκόσμια, αλλά το πιο σημαντικό, είμαστε η 1η χώρα σε πλοιοδιαχείριση, η μεγαλύτερη χώρα που φιλοξενεί τις πλείστες τόσες των πλοιοδιαχειριστριών. Τούτο οφείλεται στη σημαντική δουλειά, στα κίνητρα, στη σημαντική συμβολή και βοήθεια από πλευράς Κυβέρνησης, έτσι ώστε να γίνει κατορθωτό.

Σαν αποτέλεσμα ακριβώς των κινήτρων που δώσαμε και της προώθησης που δόθηκε καταγράφεται μια αυξητική τάση εγκατάστασης ναυτιλιακών εταιρειών στην Κύπρο και θέλω να δώσω ένα παράδειγμα για να κατανοήσετε την έκταση, το μέγεθος αυτής της επιτυχούς προσπάθειας που καταβλήθηκε.

Συγκεκριμένα, οι ναυτιλιακές εταιρείες που εντάσσονται στο Σύστημα Φόρου Χωρητικότητας έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί μέσα στην τελευταία δεκαετία και από 97 εγγεγραμμένες το 2012, σήμερα ανέρχονται στις 275. Μιλάμε για σημαντικούς τομείς της οικονομίας που εργοδοτούν 11 χιλιάδες υπαλλήλους στην ξηρά και 55 χιλιάδες στη θάλασσα. Διανοίγονται νέες προοπτικές όσον αφορά νέες επαγγελματικές κατευθύνσεις, βεβαίως, πάντα συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Εκφράζω θερμές ευχές στην ανάδοχο ναυτιλιακή εταιρεία να πετύχει αυτό που εμείς επιδιώξαμε. Εύχομαι ασφαλή και ευχάριστα ταξίδια στους επιλέγοντες την ακτοπλοϊκή σύνδεση, να ευχαριστήσω τον Νίκο Τορναρίτη, την Αννίτα Δημητρίου, τους άλλους φίλους βουλευτές που είχαν την πρωτοβουλία.

Εκείνους που επιβάλλεται να ευχαριστήσω είναι τους ικανούς δημόσιους λειτουργούς που εκτελώντας πολιτικές που χαράζονται τις εφαρμόζουν, όχι απλώς τις παρακολουθούν.

Καλοτάξιδο να είναι και η επανασύνδεση μας να είναι και για ιστορικούς και για εθνικούς και για τουριστικούς λόγους.

Powered by petoussis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης