Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΑΝΑΠΤΥΞΗΒραχνάς για χιλιάδες οδηγούς τα κυρτώματα - Επηρεάζονται ακόμη και ασθενοφόρα!

Βραχνάς για χιλιάδες οδηγούς τα κυρτώματα – Επηρεάζονται ακόμη και ασθενοφόρα!

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, τα πιο πάνω προβλήματα αναγνωρίζονται γι’ αυτό και υπάρχει αυστηροποίηση των όρων που τίθενται αλλά και στις άδειες που δίνονται πλέον για να φτιαχτούν κυρτώματα.

Σε βραχνά έχουν καταντήσει τα κυρτώματα σε ολόκληρη την Κύπρο με τους οδηγούς να φωνάζουν αφού οι φθορές στα αυτοκίνητα και το κόστος επισκευής τους είναι μεγάλα και την Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής να ψάχνει λύσεις με τα παράπονα να πέφτουν… βροχή!

 Θα επανέλθει η Βουλή

Την περασμένη εβδομάδα η αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής συζήτησε το θέμα, με τον Χρήστο Ορφανίδη, βουλευτή του Δημοκρατικού Κόμματος -που το ενέγραψε- να αναφέρει πως έχουν διαπιστωθεί αρκετά νέα δεδομένα, τα οποία έχουν διαφοροποιήσει τη στάση των ευρωπαϊκών χωρών όσον αφορά στην κατασκευή κυρτωμάτων. Από την μια η ανεξέλεγκτη κατασκευή κυρτωμάτων, η ανομοιόμορφη κατασκευή τους και η ατμοσφαιρική ρύπανση και από την άλλη μελέτη που είναι εις γνώση του υπουργείου Υγείας και αφορά περιστατικά καρκίνου, λευχαιμίας, μέχρι και στειρότητας (!)  που προκύπτουν από τα κυρτώματα, σύμφωνα με τα όσα ακούστηκαν στην Επιτροπή.

Τα πιο πάνω δεν αποτελούν σημερινό φαινόμενο, με τον Χρήστο Ορφανίδη βουλευτή του Δημοκρατικού Κόμματος, να δηλώνει στο Limassol Today, ότι το ζήτημα θα απασχολήσει εκ νέου την επιτροπή το επόμενο διάστημα, στη βάση συγκεκριμένων στοιχείων που ζήτησαν τα μέλη της από τους αρμόδιους του υπουργείου Μεταφορών, καθώς και από την Αστυνομία.  Το ζήτημα θα συζητηθεί όπως ανέφερε ο κ. Ορφανίδης εκ νέου ενώπιον των μελών της Επιτροπής το επόμενο διάστημα στη παρουσία και άλλων εμπλεκόμενων μερών.

Φωνάζουν οι οδηγοί ασθενοφόρων

Ανάμεσα στις πολλές φωνές για τις αρνητικές συνέπειες που επιφέρει η αλόγιστη κατασκευή κυρτωμάτων, είναι και αυτές των οδηγών ασθενοφόρων, με τον κ. Μιχάλη Αρέστη προέδρου του συνδέσμου πληρωμάτων ασθενοφόρων Κύπρου, παρατηρείται αργοπορία στην έλευση τους, ακριβώς λόγω των κυρτωμάτων. Ο ίδιος μάλιστα ανέφερε ότι δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα. «Φανταστείτε να πρέπει ένας νοσηλευτής στο πίσω μέρος να πρέπει να προχωρήσει σε φλεβοκέντηση (να πάρει δηλαδή αίμα) από έναν ασθενή ή τραυματία και να υπάρχει κύρτωμα, με συνέπεια ο ίδιος να μην μπορεί να βρει το σημείο που θα βάλει την βελόνα! Επίσης σε περίπτωση μεταφοράς πολυκαταγματία (κάποιος που έχει υποστεί κατάγματα), και πρέπει το όχημα να αλλάζει ύψος, να μειώνει και να αυξάνει ταχύτητα κάθε λίγα μέτρα. Αυτό μπορεί να φέρει μέχρι και εσωτερική αιμορραγία», εξήγησε ο κ. Αρέστη στο Limassol Today, τονίζοντας πως αντιλαμβάνονται τη σημασία τους και τη σημασία της οδικής ασφάλειας γι’ αυτό και πρέπει να βρεθεί λύση. Στα πιο πάνω είναι λογικό να υπολογιστεί και το πρόβλημα της φθοράς στα ασθενοφόρα και όχι μόνο, αφού αντίστοιχα και τα πυροσβεστικά οχήματα φθείρονται και κάποιες φορές δημιουργούνται και κίνδυνοι λόγω της αυξομείωσης της ταχύτητας και για τα πληρώματα.

Αναγνωρίζεται το πρόβλημα

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, τα πιο πάνω προβλήματα αναγνωρίζονται γι’ αυτό και υπάρχει αυστηροποίηση των όρων που τίθενται αλλά και στις άδειες που δίνονται πλέον για να φτιαχτούν κυρτώματα. Μιλώντας στο Limassol Today αρμόδια πηγή, τόνισε πως τα κυρτώματα κατασκευάζονται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όσα υπάρχουν σήμερα ανά το Παγκύπριο έγιναν κατόπιν αιτημάτων όχι μόνο των τοπικών Αρχών, αλλά και πολιτών. Η ίδια πηγή πρόσθεσε πως είναι κατανοητό ότι ανάμεσα σε άλλα προβλήματα είναι και οι φθορές που δημιουργούνται στα οχήματα, ωστόσο υπέδειξε πως ακριβώς για τον λόγο αυτό το αρμόδιο υπουργείο δίνει συγκεκριμένες προδιαγραφές, ενώ θα πρέπει οι Επαρχιακές Διοικήσεις, τα Δημόσια Έργα ή οι Δήμοι  (ανάλογα σε ποιου της κυριότητα είναι οι δρόμοι που βρίσκονται τα κυρτώματα) να προχωρούν σε συντήρηση τους ώστε να μην αλλοιώνονται οι αρχικές προδιαγραφές. Ερωτηθείς γιατί φτάσαμε στο σημείο κάθε οδός να έχει και κύρτωμα, το ίδιο πρόσωπο εξήγησε πως πλέον οι άδειες δίνονται πολύ στοχευμένα και μάλιστα το 90% των αιτήσεων -σήμερα- απορρίπτεται, αλλά υπέδειξε ταυτόχρονα πως αν κοιτάξει κανείς τους δρόμους που ήδη βρίσκονται κυρτώματα, υπάρχουν κοντά σχολεία, εκκλησίες, πάρκα και ευρύτερα χώροι που διακινούνται πεζοί, παιδιά και ηλικιωμένοι. «Ο στόχος μας», κατέληξε η ίδια πηγή, δε είναι η ταλαιπωρία του κόσμου γι’ αυτό και «υπάρχουν σκέψεις σε κάποια σημεία να αφαιρεθούν».

Powered by petoussis

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης