Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΛΕΜΕΣΟΣΉρθαν 150 νέα λεωφορεία όμως… τα ράσα δεν κάνουν τον παπά…

Ήρθαν 150 νέα λεωφορεία όμως… τα ράσα δεν κάνουν τον παπά…

Γράφει ο Χρήστος Χαραλάμπους

Ικανοποίηση και περηφάνεια εξέφρασαν τόσο ο νέος Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης όσο και ο Διευθυντής της Εταιρείας Μεταφορών Επιβατών Λεμεσού, Γιώργος Κυριάκου, για το νέο απόκτημα που θα εμπλουτίσει τον στόλο των δημόσιων συγκοινωνιών της Λεμεσού.

Αμφότεροι, βρέθηκαν χθες στο λιμάνι όπου έγινε η παραλαβή των 150 σύγχρονων λεωφορείων τα οποία η ΕΜΕΛ προγραμματίζει να ξεκινήσει να δρομολογεί στην πόλη από τις αρχές Απριλίου, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η αναβάθμιση αυτή του στόλου των λεωφορείων θα αποτελέσει βασικό κίνητρο για χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών οι οποίες στοχεύουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού αλλά και στην απάμβλυνση του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος, ιδιαίτερα στο κέντρο  της Λεμεσού.

Limassol Today - εμελ νέα λεωφορεία λεμεσός5

«Είμαστε στην σωστή κατεύθυνση, εναποθέτουμε πολλές ελπίδες στην επιτυχία αυτού του έργου και προτιθέμεθα να συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε αυτές τις δραστηριότητες και να συνεργαζόμαστε με την ΕΜΕΛ, με σκοπό αυτή η προσπάθεια να επιτύχει», ανέφερε στις σχετικές δηλώσεις του ο κ. Βαφεάδης, εκφράζοντας ιδιαίτερη ικανοποίηση που τα 35 από τα 150 νέα λεωφορεία είναι ηλεκτρικά, με μηδενικούς σχεδόν ρύπους και πολλές ανέσεις και διευκολύνσεις.

Limassol Today - εμελ νέα λεωφορεία λεμεσός3

Και όντως, πρόκειται για υπερσύγχρονα τροχοφόρα μαζικής μεταφοράς, τα οποία διαθέτουν εύκολη πρόσβαση για ΑμεΑ, χώρο για παιδικά καροτσάκια, ασύρματο δίκτυο wifi, υποδοχές φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών και συστήματα ασφάλειας για τον οδηγό και τους επιβάτες. Διευκολύνσεις τις οποίες είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει ο Υπουργός, στην διάρκεια σύντομης διαδρομή που έκανε με ένα από τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Limassol Today - εμελ νέα λεωφορεία λεμεσός2

Είναι όμως αρκετές αυτές οι υπηρεσίες για να ωθήσουν το κοινό να αφήσει το ιδιωτικό αυτοκίνητο και να προτιμήσει τις αστικές συγκοινωνίες;

Η απάντηση μάλλον είναι όχι αφού εκείνο που μετρά για τον κόσμο είναι η ευκολία στις διακινήσεις του η οποία έχει να κάνει με τους χώρους όπου θα περιμένει το λεωφορείο ώστε να μην τρώει τον ήλιο στο κεφάλι το καλοκαίρι και την βροχή τον χειμώνα και κυρίως ο χρόνος που θα χρειαστεί ώστε έγκαιρα να φτάσει στον προορισμό του.

Σίγουρα, τα ράσα δεν κάνουν τον παπά… κι αυτή την λαϊκή ρήση θα πρέπει να την λάβουν σοβαρά υπόψη όλοι οι αρμόδιοι και υπεύθυνοι για τις δημόσιες συγκοινωνίες οι οποίες αποτελούν ένα από τους βασικούς παράγοντες για την επίλυση του τεράστιου κυκλοφορικού προβλήματος.

Limassol Today - εμελ νέα λεωφορεία λεμεσός

Οι στάσεις και τα ωράρια το βασικό κίνητρο για το κοινό

«Θέλουμε να παρέχουμε την πληροφόρηση στους επιβάτες μας, να ξέρουν όσα περισσότερα πράγματα γίνεται, τι ώρα φτάνει το λεωφορείο, περίπου πόση ώρα θα διαρκέσει η διαδρομή και όλα αυτά τα πράγματα που θα βοηθήσουν να αναβαθμίσει την εμπειρία του», είναι η απάντηση που έδωσε σε σχετική ερώτηση ο κ. Βαφεάδης, εκφράζοντας την ετοιμότητα του να εργαστεί για την όσο το δυνατό συντομότερη αναβάθμιση των στάσεων των λεωφορείων.

Limassol Today - εμελ νέα λεωφορεία λεμεσός1

«Πρόθεσή μας είναι να εφαρμόσουμε όσα περισσότερα μπορούμε, όσο πιο γρήγορα μπορούμε, ώστε να προστατεύσουμε τον επιβάτη από τις καιρικές συνθήκες και να του παρέχουμε, στη στάση του λεωφορείου, πληροφόρηση για το τι έρχεται, πότε έρχεται και πότε φεύγει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στο ίδιο κύμα σχήματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Διευθυντή της ΕΜΕΛ, Γιώργου Κυριάκου ο οποίος αφού ανέφερε ότι από τα 150 λεωφορεία, τα 82 είναι χαμηλοδάπεδα 9 ή 12 μέτρων για την αστική συγκοινωνία, ενώ 20 λεωφορεία των 12 μέτρων θα περιοριστούν σε διαδρομές στον παραλιακό δρόμο και τα μικρότερα στις συνοικίες της Λεμεσού, υπέδειξε ότι «θα πρέπει το συντομότερο να αναβαθμιστούν οι στάσεις λεωφορείων και να γίνουν συγκεκριμένες ενέργειες, όπως λωρίδες προτεραιότητας αλλά και να διασφαλιστεί ότι τα λεωφορεία θα μπορούν να προσεγγίζουν ανενόχλητα τους κόλπους των στάσεων για να λειτουργούν οι ράμπες ΑμεΑ».

Είπε ακόμα ο κ. Κυριάκου ότι γίνονται συζητήσεις με όλους τους Δήμους της μείζονος Λεμεσού για «στοχευμένα συγκοινωνιακά έργα ώστε να ικανοποιήσουμε ειδικά προβλήματα συγκοινωνιών που έχει ο κόσμος, όπως η μεταφορά των μαθητών σε φροντιστήρια και υπάρχει ένα στοχευμένο πλάνο…».

Το περιεχόμενο μετρά και όχι το περιτύλιγμα

Καλές βέβαια οι προθέσεις, όμως τέτοιου είδους εξαγγελίες, τις έχει ακούει ο κόσμος της Λεμεσού άπειρες φορές και από τον προηγούμενο Υπουργό ο οποίος συχνά πυκνά επισκεπτόταν την Λεμεσό και πλαισιωμένος συνήθως από τον Δήμαρχο Λεμεσού, ξεδίπλωναν τους προγραμματισμούς και το όραμα τους για την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων μέσα από την εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

ΣΒΑΚ ακούμε εδώ και χρόνια αλλά ΣΒΑΚ δεν βλέπουμε, γιατί οι μεσοβέζικες δράσεις και τα ωραία περιτυλίγματα, συνήθως δεν ανταποκρίνονται στην ουσία του προσφερόμενου προϊόντος. Κα στην προκειμένη περίπτωση, το προϊόν που έχει ανάγκη και απαιτεί ο κόσμος της Λεμεσού, είναι ένα πακέτο υποδομών και υπηρεσιών που θα συμβάλουν ουσιαστικά στην βελτίωση της καθημερινότητας σε ότι αφορά την διακίνηση του.

Καλός και χρήσιμος ο κάθε νέος και σύγχρονος εξοπλισμός όμως, χωρίς υποδομές θα αποδειχτεί άχρηστος. Και οι υποδομές που επιβάλλεται να προηγηθούν της δρομολόγησης των νέων λεωφορείων, οι οποίες προνοούνται στο ΣΒΑΚ και τις απαιτεί ο κόσμος, είναι συγκεκριμένες: πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι, λωρίδες αποκλειστικά για λεωφορεία, απαγορευτικός δακτύλιος γύρω από το κέντρο της πόλης για τα ιδιωτικά οχήματα και βέβαια κατάλληλες στάσεις λεωφορείων και συνέπεια στα ωράρια των δρομολογίων.

Powered by caffe nero

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης