Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΛΕΜΕΣΟΣΛύσεις για το κυκλοφοριακό χάος της Λεμεσού...υπάρχουν

Λύσεις για το κυκλοφοριακό χάος της Λεμεσού…υπάρχουν

Έλλειψη συντονισμού και αδυναμία προώθησης μέτρων οδηγεί σ’ ένα μαρτύριο στους δρόμους

Εδώ και δύο χρόνια δεν έχει συνέλθει η Επιτροπή Παρακολούθησης της υλοποίησης Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Γράφει ο Δημήτρης Στρατής

Απίστευτη ταλαιπωρία που ξεπέρασε κάθε προηγούμενο βιώνουν στους δρόμους οι πολίτες στη Λεμεσό και άλλες πόλεις. Οι ουρές χιλιομέτρων στο οδικό δίκτυο αυξήθηκαν την τελευταία εβδομάδα, μετά και από το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων. Δεκάδες οδηγοί που υποφέρουν ειδικά κατά τις πρωινές ώρες, τονίζουν εμφαντικά ότι «το ποτήρι ξεχείλισε». Η αγανάκτηση και η οργή  είναι δικαιολογημένη, αφού χρειάζονται κυριολεκτικά ώρες ολόκληρες, πίσω από το τιμόνι για να μεταβούν οι εργαζόμενοι στις δουλείες τους.

Κληθείς από την Limassol Today να μιλήσει για το κυκλοφοριακό πρόβλημα το μέλος του Κ.Σ. του ΕΤΕΚ και της Επιτροπής για παρακολούθηση της εφαρμογής του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λεμεσού (ΣΒΑΚ) Βύρωνας Ιωάννου, τονίζει ότι στην πόλη υπάρχει ένα οδικό δίκτυο με συγκεκριμένες δυνατότητες κι όσο αυξάνονται οι ροές οχημάτων και ο πληθυσμός που μετακινείται, τόσο πιο πολύ το κυκλοφοριακό χάος θα διογκώνεται.

Κάνει ακόμα λόγο για έλλειψη προγραμματισμού και συντονισμού από το κράτος και διάφορα κυβερνητικά τμήματα σε ό,τι αφορά τις μεθόδους επίλυσης των προβλημάτων που απορρέουν από την κινητικότητα. Μέχρι σήμερα, εξηγεί ο κ. Ιωάννου δεν έχουν προωθηθεί ουσιαστικές λύσεις για το κυκλοφοριακό που προβλέπονται στο ΣΒΑΚ, κάτι που κοστίζει στους Λεμεσιανούς.

Δύο χρόνια χωρίς συνεδρία

Κληθείς από την ιστοσελίδα μας να αναφέρει ποιες πρόνοιες του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Λεμεσού έχουν προωθηθεί προς υλοποίηση ο κ. Βύρωνας Ιωάννου μας ανέφερε ότι πολύ λίγα πράγματα έχουν γίνει, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι δεν έχει καν συνέλθει τα τελευταία δύο χρόνια η αρμόδια επιτροπή παρακολούθησης της υλοποίησης του ΣΒΑΚ. «Είμαι μέλος της επιτροπής παρακολούθησης της υλοποίησης του ΣΒΑΚ και τα τελευταία δύο χρόνια δεν μας έχει καλέσει κανείς σε συνεδρίαση», σημειώνει. Το ΣΒΑΚ Λεμεσού, εξηγεί, εγκρίθηκε από το 2019. Μερικά χρόνια μετά…αγνοείται η τύχη του.

«Ο ένας ρίχνει την ευθύνη στον άλλο» ανέφερε ακόμα ο κ. Ιωάννου, σημειώνοντας ότι τα Δημόσια Έργα θεωρούν ότι οι Δήμοι είναι αυτοί που πρέπει να την συγκαλέσουν την Επιτροπή. Υπάρχει ασάφεια, και στην ουσία κανένας δεν παρακολουθεί την υλοποίηση του ΣΒΑΚ, τονίζει.

Το μέλος του Κ.Σ. του ΕΤΕΚ εξήγησε ότι:

  • Θα έπρεπε να είχαν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις που αφορούν διαπλατύνσεις δρόμων, κατασκευή ποδηλατοδρόμων και άλλα έργα. 
  • Θα έπρεπε να γίνει ανασχεδιασμός του Συστήματος των δημοσίων λεωφορείων. Στη Λεμεσό μόλις πρόσφατα έχει κατακυρωθεί η προσφορά των δημοσίων μεταφορών στην ΕΜΕΛ, η οποία θα πρέπει να προχωρήσει σε ανασχεδιασμό των δρομολογίων.
  • Πρέπει άμεσα να αλλάξει η δομή και η συχνότητα των λεωφορείων και να κατασκευαστούν σταθμοί μετεπιβίβασης. Παράλληλα θα πρέπει να γίνουν λεοφωρειολωρίδες.

Η ΕΜΕΛ πολύ σύντομα όπως πληροφορηθήκαμε θα προχωρήσει σε ανακοινώσεις για την βελτίωση των δημοσίων μεταφορών.

Σημειώνεται ότι το Limassol Today ζήτησε επανειλημμένα πληροφόρηση από τα Δημόσια Έργα για την πορεία υλοποίησης του ΣΒΑΚ, παρά την αρχική θετική ανταπόκριση ωστόσο, δεν λάβαμε ποτέ απαντήσεις.

Αλλαγή ωραρίων

Στο ερώτημα ποια μέτρα θα μπορούσαν να προχωρήσουν άμεσα για απάμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος το μέλος του Κ.Σ. του ΕΤΕΚ, επισημαίνει ότι η αλλαγές στα ωράρια των σχολείων, είναι ένα μέτρο που θα βοηθούσε, αν συνοδευόταν με τις απαραίτητες μελέτες για υλοποίηση του.

Όπως πληροφορηθήκαμε στο Υπουργείο Μεταφορών βρίσκεται σε εξέλιξη σχετική μελέτη που θα καταδείξει πόσος χρόνος θα εξοικονομηθεί σε ενδεχόμενη αλλαγή ωραρίων των σχολείων κατά μία ώρα αργότερα ή αλλαγές στα ωράρια εργασίας στον δημόσιο τομέα.

Γιατί απαγόρευσαν τα σκούτερ;

Ψηφίστηκε πρόσφατα μια νομοθεσία στη Βουλή η οποία στην ουσία απαγορεύει την χρήση των σκούτερ στους δημόσιους δρόμους με όριο περισσότερο των 30 χιλιομέτρων, τονίζει το μέλος του Κ.Σ. του ΕΤΕΚ. Με τον τρόπο αυτό αρκετοί πολίτες, ιδιαίτερα από χώρες του εξωτερικού, που έχουν στην κουλτούρα τους την χρήση του σκούτερ ως μέσο μεταφοράς, αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το ιδιωτικό τους όχημα, εξηγεί ο κ. Ιωάννου. Με την μη χρήση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, περιορίζεται η μικροκινητικότητα, αναφέρει και αυξάνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Τα μέτρα που θα μπορούσαν να ληφθούν αρκετά, αλλά χωρίς την ενθάρρυνση της χρήσης άλλων μέσων μεταφοράς, όπως σκούτερ, ποδήλατα και λεωφορεία, δεν πρόκειται να λυθεί το πρόβλημα με την κατασκευή νέων δρόμων, καταλήγει ο κ. Ιωάννου.

Το μαρτύριο στην Αγία Φύλα

Σε ερώτημα για την αποτελεσματικότητα των έξυπνων φώτων τα οποία τοποθετήθηκαν στο κυκλικό κόμβο της Αγίας Φύλας ο κ. Ιωάννου απαντά ότι μπορούν να βοηθήσουν σε ένα βαθμό, ωστόσο όταν εγκαταστάθηκαν η κίνηση ήταν ηπιότερη. Ο κόσμος ίσως δεν αντιλαμβάνεται βελτίωση της κατάστασης εξηγεί, αφού ο χρόνος αναμονής έχει αυξηθεί λόγω της ταυτόχρονης αύξησης της τροχαίας κίνησης.

Σημειώνεται ότι σε μετρήσεις που έγιναν προ ημερών από τους αρμοδίους, καταγράφηκε αύξηση του χρόνου αναμονής που ξεπερνά κατά πολύ τα 30 λεπτά. Οι μετρήσεις θα συνεχιστούν και την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ ενημερώνεται για το θέμα και το Υπ. Μεταφορών. Πάντως, το αρμόδιο Υπουργείο, θα προκηρύξει μέσα στον Οκτώβριο προσφορά για τα έξυπνα φώτα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών Γιάννη Καρούσο, άλλα 80 έξυπνα φώτα θα τοποθετηθούν στη Λευκωσία και 33 στη Λεμεσό. Τα σημεία αυτά θα επικοινωνούν μεταξύ τους, αναλύοντας τα δεδομένα και θα δίνουν προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Φτιάξτε τον βόρειο παρακαμπτήριο

Σε ερώτηση τι θα μπορούσε να γίνει στην περιοχή της Αγίας Φύλας όπου οι κάτοικοι περνούν ένα καθημερινό μαρτύριο, ο κ. Ιωάννου απάντησε ότι θα έπρεπε μέχρι σήμερα να είχε προχωρήσει η κατασκευή και βελτίωση του βόρειου παρακαμτηρίου της Λεμεσού και συγκεκριμένα η κατασκευή της Ευαγόρα Λανίτη. Πρόκειται όπως εξηγεί ο κ. Ιωάννου για ένα εύκολο στην εφαρμογή του έργο, το οποίο έχει σχεδιαστεί και απομένει η απόφαση από την κυβέρνηση για να προχωρήσει. Δυστυχώς, το κράτος έχει άλλες προτεραιότητες, όπως είπε, αφού προτιμήθηκε η κατασκευή του δρόμου Λεμεσού-Σαϊττά. Κάπως δυσκολότερη είναι η κατασκευή δρόμου από Αγία Φύλα προς Άγιο Αθανάσιο καθώς χρειάζεται επανασχεδιασμός, εξηγεί.  

Αναφέρει ακόμα ότι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν μεγάλοι περιφερειακοί χώροι στάθμευσης όπως το Τσίρειο στάδιο για κατασκευή των λεγόμενων Park and Ride. Δηλαδή, στο πρότυπο χωρών του εξωτερικού, αυτοκίνητα θα μπορούσαν να σταθμεύουν και οι οδηγοί να επιβιβάζονται σε λεωφορεία.

Έργα χειροτερεύουν την κατάσταση

Τα έργα ανάπλασης του πυρήνα της Αγίας Φύλας, λόγω των οποίων έκλεισαν δρόμοι που διοχέτευαν κίνηση σε άλλες διόδους από τον κύριο δρόμο συνέτειναν στη όξυνση του κυκλοφοριακού. Η ανησυχία που επικρατεί είναι για πόσο χρονικό διάστημα θα παραμείνουν κλειστοί δρόμοι. Επιπρόσθετα βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο της Λεμεσού. Σε δηλώσεις του στην ιστοσελίδα μας ο Γενικός Διευθυντής του ΣΑΛΑ κ. Γιάννη Τσουλόφτας ανέφερε πως τα αντιπλημμυρικά έργα επί της Νίκου Παττίχη, έχουν ολοκληρωθεί. Βρίσκονται ωστόσο σε εξέλιξη εργασίες νότια της λεωφόρου Αγίας Φυλάξεως οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 10 Οκτωβρίου.

Powered by caffe nero

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης