Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Εγγραφή στο Newsletter

Limassol Today - Asset 10
ΑΡΧΙΚΗΛΕΜΕΣΟΣΜε επιφυλάξεις βλέπουν οι πολίτες την εφαρμογή του ΣΒΑΚ

Με επιφυλάξεις βλέπουν οι πολίτες την εφαρμογή του ΣΒΑΚ

Στην συζήτηση που έγινε με αντικείμενο την εξαγγελθείσα απόφαση του Δήμου να προχωρήσει σε μονοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας ως μέτρο περιορισμού της διακίνησης ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, αυτό χαρακτηρίστηκε «κίνηση συμβολικής παρά ουσιαστικής σημασίας» που δεν θα δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Χρήστος Χαραλάμπους

Τις έντονες ανησυχίες τους είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν για μια ακόμα φορά πολίτες της Λεμεσού για την καθυστέρηση που παρατηρείται στην υλοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας, διατυπώνοντας επιφυλάξεις αν θα γίνει κατορθωτό να εφαρμοστούν τα απαιτούμενα μέτρα και δράσεις, στα πλαίσια του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί.

Σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από το Κίνημα Οικολόγων στην  Λεμεσό, στην παρουσία και των δημάρχων Ύψωνα και Μέσα Γειτονιάς, αναδείχθηκε μέσα από εικόνες και στοιχεία το μέγεθος του κυκλοφοριακού και των επιμέρους προβλημάτων  στο κέντρο της πόλης αλλά και την περιφέρεια και παράλληλα έγινε ενημέρωση για το ΣΒΑΚ και σε ποιο σημείο βρίσκονται οι διαδικασίες υλοποίησης των έργων ευθύνης του Δήμου Λεμεσού.

Τονίστηκε ιδιαίτερα το γεγονός ότι το ΣΒΑΚ ολοκληρώθηκε από το 2019 και παρά τις εξαγγελίες που έγιναν στην διάρκεια των τελευταίων τριών χρόνων ωστόσο η υλοποίηση του προχωρεί με πολύ αργά βήματα. Τόσο ώστε να γεννούνται αμφιβολίες αν τελικά θα δει η Λεμεσός και οι πολίτες να γίνονται οι αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν.

Επισημαίνοντας ότι οι βασικοί τομείς που προϋποθέτει η εφαρμογή του  ΣΒΑΚ αφορούν την ώθηση της χρήσης του ποδηλάτου και των δημόσιων συγκοινωνιών και την ενθάρρυνση της διακίνησης με τα πόδια ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο δυνατόν η κυκλοφορία των ιδιωτικών αυτοκινήτων, ο Αναπληρωτής Επαρχιακός Γραμματέας των Οικολόγων Γιάννης Κακουλής, υπέδειξε ότι «βρισκόμαστε σε πολύ χαμηλό σημείο σε σχέση με την επίτευξη αυτού του στόχου», λέγοντα χαρακτηριστικά ότι «τα δεδομένα είναι εκεί και υποτίθεται ότι τρέχουμε για να προλάβουμε τους στόχου που θέτει η Ε.Ε. χωρίς όμως να τρέχουμε γι’ αυτό είναι πολύ αμφίβολο αν θα προλάβουμε».

Αναφερόμενος στα μέτρα και τις δράσεις που έχουν εξαγγελθεί από τον Δήμο Λεμεσού και αφορούν την επιβολή ως κατώτατου ορίου ταχύτητας στο κέντρο της πόλης τα 30 χιλιόμετρα, την αδειοδότηση των ηλεκτρικών σκούτερ, την μονοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας, το Park and Ride του κέντρου πόλης και το ενιαίο σύστημα διαχείρισης χώρων στάθμευσης, ο κ. Κακουλλής τα χαρακτήρισε «σωστά αλλά αποτελούν το ελάχιστο από όσα θα πρέπει να γίνουν».

Ποδηλατόδρομους προνοούσε  και το Τοπικό Σχέδιο του 2013 αλλά δεν έγιναν

Στην συζήτηση που έγινε στη διάρκεια της εκδήλωσης, επισημάνθηκε  από τον Γιάννη Κακουλλή και το γεγονός ότι εκτός από το ΣΒΑΚ υπάρχει και το Τοπικό Σχέδιο Λεμεσού το οποίο από το 2013 «ξεκάθαρα υποδεικνύει ότι πρέπει να γίνουν ποδηλατοδρόμοι  τουλάχιστον στις κύριες οδικές αρτηρίες, πράγμα που δεν έγινε».

Ανέφερε δε ως παράδειγμα τις μεγάλες λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού, Αγίου Αθανασίου και Αγίας Φυλάξεων αλλά και τον παρακαμπτήριο στον Δήμο Γερμασόγειας ο οποίος κατασκευάζεται αυτή την περίοδο που όμως δεν περιλαμβάνουν ποδηλατοδρομους.

Σε ότι αφορά την ώθηση των δημοσίων συγκοινωνιών, χαρακτηρίστηκε θετική εξέλιξη η παραλαβή των νέων μικρών και ηλεκτρικών λεωφορείων από τη ΕΜΕΛ, τονίστηκε όμως ότι για να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα, δεν είναι αρκετή μόνο η δρομολόγηση τους αλλά απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρξει αξιοπιστία σε ότι αφορά τα ωράρια και την έγκαιρη μεταφορά των επιβατών στον προορισμό τους, προσβασιμότητα για όλες τις ομάδες του πληθυσμού και πληροφόρηση στις στάσεις αλλά και εντός των λεωφορείων για όλες τις διαδρομές.

Συμβολικής παρά ουσιαστικής σημασίας η μονοδρόμηση της Ανεξαρτησίας

Στην συζήτηση που έγινε με αντικείμενο την εξαγγελθείσα απόφαση του Δήμου να προχωρήσει σε μονοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας ως μέτρο περιορισμού της διακίνησης ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, αυτό χαρακτηρίστηκε «κίνηση συμβολικής παρά ουσιαστικής σημασίας» που δεν θα δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Εκφράστηκε δε η εκτίμηση ότι η επιλογή αυτή είναι αποτέλεσμα αντιδράσεων μιας ελάχιστης μερίδας καταστηματαρχών της περιοχής που κατάφεραν να επηρεάζουν αποφάσεις του  Δήμου οι οποίες επηρεάζουν την θέληση του συνόλου των πολιτών που στην προκειμένη περίπτωση είναι  η πεζοδρόμηση της κύριας εμπορικής οδού του κέντρου της πόλης.

Σε παρέμβαση του ο Δήμαρχος Ύψωνα, Παντελής Γεωργίου, υπέδειξε με κατηγορηματικό τρόπο ότι μια τοπική Αρχή οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις απόψεις επαγγελματικών ή άλλων ομάδων πολιτών όταν πρόκειται για την υλοποίηση ενός έργου, όμως όταν το έργο επιβάλλεται να γίνει για συγκεκριμένους λόγους που θα έχουν όφελος για την πόλη και τους πολίτες, «πρέπει να το κάνει και σε όποιον αρέσει», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Αναφέρθηκε δε σαν παράδειγμα η οδός Λήδρας στο ιστορικό κέντρο της Λευκωσίας για την πεζοδρόμηση της οποίας, είχε δημιουργηθεί θύελλα αντιδράσεων και διαμαρτυριών από τους καταστηματάρχες οι οποίοι όμως αντιλήφθηκαν στη συνέχεια τα πολλά οφέλη  και «σήμερα τρίβουν τα χέρια τους» για την κίνηση και την εμπορικότητα που απέκτησε η περιοχή.

Powered by caffe nero

Μην το χάσεις

Journal

Δείτε επίσης